انواع روش‌ های لاغری کدامند و کدام روش موثر تر است؟
نوشته شده توسط : شکری

برای هر فرد تعریف تناسب‌ اندام یک معنا و مفهوم خاصی دارد. برخی تناسب‌ اندام را در حجم عضلات و برخی در لاغر بودن می‌بینند. عواملی که در تناسب‌اندام مؤثر هستند شامل ترکیب بدنی، موقعیت استخوان‌ها، میزان عضلات و درصد بافت چربی می‌باشند. افرادی که اضافه ‌وزن دارند سعی می کنند که با خوردن غذای سالم و کنترل میزان کالری دریافتی به تناسب‌ اندام و لاغری دست پیدا کنند. انواع روش های لاغری شامل رژیم غذایی، ورزش‌ کردن و جراحی می‌باشد که در ادامه هر یک را بررسی خواهیم کرد.

لاغری با رژیم غذایی

یکی از بهترین روش های لاغری تغییر در رژیم غذایی و سبک غذایی فرد است. فرد برای شروع یک رژیم غذایی اصولی باید مناسب‌ترین و پایدارترین برنامه رژیم غذایی را برای خود انتخاب کند. تمرکز برخی از رژیم‌ها بر کاهش اشتهای فرد تمرکز است، درحالی‌که برخی دیگر کالری‌، کربوهیدرات یا چربی را محدود می‌کنند همانند رژیم غذایی کتوژنیک. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی برای همه مناسب نیست – و رژیم غذایی‌ای که بر روی یکی مؤثر است ممکن است بر روی شخص دیگری تاثیر نداشته باشد. برخی از رژیم های غذایی سریع هم وجود دارند که بر کاهش وزن سریع فرد تمرکز دارد همانند رژیم لاغری 3 روزه یا ارتشی.

لاغری با ورزش کردن

در طول روز باید زمانی را به ورزش‌کردن اختصاص دهید. ورزش‌ کردن می‌تواند حجم عضلات فرد را افزایش دهد و باعث کاهش وزن در افراد شود. البته این افزایش حجم عضلات برای کاهش وزن در بلند مدت ضروری است. قبل از شروع ورزش بهتر است دور کمر و باسن فرد اندازه‌گیری شود.

نرمش ‌های هوازی کم تنش را امتحان کنید. این تمرینات شامل پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری، شنا و غیره است که می‌تواند علاوه بر کاهش وزن به ‌سلامت قلب کمک کند. در کنار تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی نیز انجام دهید. این تمرینات می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات و سوخت‌ و ساز بدن شود و به لاغری کمک کند.

لاغری با روش های جراحی

یکی دیگر از روش‌ های لاغری جراحی می‌باشد. این عمل ها عوارض متفاوتی رو افراد مختلف میگذارند و از این رو این جراحی‌ها معمولاً به‌ عنوان گزینه آخر در نظر گرفته می‌شوند. همچنین در جراحی های لاغری اگر همراه با ورزش و رژیم نباشد امکان برگشت وزن وجود دارد.

نتیجه

هر یک از روش های مطرح شده مزایا و معایب خاص خودش را دارد. تشخیص این که کدام روش موثرتر است و یا برای چه افرادی مناسب است برعهده پزشک می باشد. میزان تاثیر هر یک از روش های لاغری در هر فرد متفاوت است و در صورت داشتن رژیم غذایی و ورزش می تواند به تثبیت وزن کمک کند. همه روش های لاغری در ارتباط با هم می توانند نتایج خوبی به دنبال داشته باشند و تاثیر آنها بدون در نظر گرفتن روش های دیگر کاهش میابد.

منبع: www.dritm.ir





:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: