نوشته شده توسط : شکری

همیشه می شنویم که گرم کردن یکی از موارد مهم در روند ورزش برای لاغری است. اما آیا می دانید که چگونه باید بدن خود را گرم کنید؟ اصول گرم کردن در ورزش چگونه است؟ زمان مناسب برای گرم کردن چه زمانی است؟ لباس مناسب برای گرم کردن باید چگونه باشد؟

اهمیت ورزش گرم و سرد کردن

همان طور که می دانید تاکید زیادی بر ورزش های گرم و سرد کردن می شود. اما با این حال بسیاری از ورزشکاران تمایل دارند که تمرین های ورزشی خود را زود شروع کرده و زود تمام کنند. متاسفانه این کار به معنای فراموشی بخش ابتدایی (گرم کردن) و انتهایی (سرد کردن) ورزش است. باید بگوییم که فراموشی این روند باعث ایجاد آسیب های جدی به بدن شما و همچنین کاهش کیفیت تمرین می شود. زمانی که شما صرف انجام حرکات کششی برای گرم شدن بدن می کنید در وهله اول موجب افزایش عملکرد شما در ورزش و سپس باعث افزایش سرعت ریکاوری بدن می شود. دیگر علت گرم کردن بدن قبل از ورزش این است که شما با گرم کردن باعث افزایش میزان ضربان قلب و بهبود روند گردش خون خود می شوید.

به طور کلی به مربی های ورزشی توصیه می شود که ورزشکاران را به گرم کردن در ورزش تشویق کنند تا ورزشکار نیز آن را جزئی از برنامه تمرینی خود بداند. البته گفتنی است که فرقی نمی کند یک ورزشکار حرفه ای باشد یا مبتدی در هر صورت باید از ورزش های گرم کردن استفاده کنید.

بیش تر بدانید: طناب زدن برای لاغری

مدت زمان گرم کردن بدن

اینکه شما چقدر زمان باید صرف گرم کردن بدن خود بکنید به نوع ورزش و تمرین های انجامی شما بستگی دارد. این امر بدین معناست که مدت زمان گرم کردن قبل از ورزش های استقامتی با ورزش های قدرتی متفاوت است. اما می توانیم بگوییم که مدت زمان مناسب برای گرم کردن به طور معمول بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می باشد.

بیش تر بدانید: لاغری با پیاده روی

انواع تمرینات گرم کردن در ورزش

در ادامه شما را با نحوه گرم کردن بدن قبل از ورزش و انواع ورزش های گرم کردن بیش تر آشنا خواهیم کرد. آشنایی شما با اصول گرم کردن در ورزش می تواند به شما در انجام هر چه صحیح تر این حرکات ورزشی کمک کند.

هر کدام از ورزش های زیر را می توانید به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه تکرار کنید. در صورتی که احساس کردید باز نیاز به گرم شدن دارید می توانید دوباره آن ها را تکرار کنید. لازم است بگوییم که این تمرینات شامل محدودیت های سنی نیست و بزرگ و کوچک می توانند از آن استفاده کنند. حتی می توانید از این تمرینات ورزشی برای گرم کردن بدن قبل از ورزش در خانه نیز استفاده کنید. اما به طور عمده از ورزش های هوازی برای گرم کردن استفاده می کنند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: Sira , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

بیماری لثه، پوسیدگی دندان، آسیب دیدگی یا مشکل ژنتیکی همه می توانند باعث از بین رفتن دندان و مرگ آن شوند. نتیجه کشیدن، از دست رفتن یا مرگ دندان یک جای خالی با کلی عوارض و مشکلات ریز و درشت مثل کج شدن سایر دندان ها، دشواری در رعایت بهداشت دهان و دندان و زشت شدن لبخند و … است. اگر میخواهید با عوارض دندان از دست رفته روبرو نشوید باید یک جایگزین دندان پیدا کرده و جای خالی را پر کنید.

صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث از دست رفتن دندان شده، روش های مختلفی برای جایگزین دندان وجود دارد که ما در این مقاله به ۳ روش جایگزین دندان از دست رفته خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان:

ایمپلنت دندان اصلی ترین، مهمترین و ایمنترین روش جایگزین دندان ها است. فرقی نمیکند شما یک دندان از دست داده باشید یا همه آن ها را، در هر صورت میتوانید به ایمپلنت ها به چشم دندان های دائمی و شیک خودتان نگاه کنید.

ایمپلنت ها از بخش های مختلفی تشکیل شده اند و مهمترین بخش آن یک پیچ تیتانیومی است که با عبور از لثه به استخوان فک متصل میشود.

سپس دو قطعه دیگر برای تکمیل عمل ایملپنت دندان روی آن پیچ قرار داده میشود. ایمپلنت ها طول عمر بسیار بالایی دارند و اگر عمل جایگذاری آن توسط یک متخصص ایمپلنت خوب در یک کلینیک تخصصی کاشت ایمپلنت انجام شود بهترین نتایج را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

بریج یا پل ثابت دندانپزشکی

اگر برای پر کردن جای خالی دندان یا به اصطلاح برای جایگزین دندان، ایمپلنت را نمی پسندید هنوز هم روش های زیادی برای شما وجود دارد. بعد از ایمپلنت دندان مهمترین روش جایگزین دندان استفاده از بریج ها یا پل های دندانی است. اگر بپرسید که بریج دندانی چیست؟

پروتز دندان متحرک

اگر شما یک یا تعداد کمی دندان از دست داده باشید میتوانید از ایمپلنت و پل دندانی برای جایگزین دندان های از دست رفته خود استفاده کنید. اما اگر تمام دندان هایتان از دست رفته باشد شما دیگر از بریج نمیتوانید استفاده کنید و تنها از ایمپلنت کامل و پروتز دندان یا همان دندان مصنوعی میتوانید استفاده کنید.

از آنجایی که شاید پروتز کردن تمام دندان ها هزینه زیادی بطلبد شما شاید دوست داشته باشید روی پروتز ها یا دندان های مصنوعی حساب باز کید.

جای خالی دندان های از دست رفته چه مشکلی برای شما به وجود می آورد؟

جای خالی دندان اگر در عقب دهان باشد از لحاظ ظاهری مشکلی برای شما پیش نمی آورد زیرا دیده نمیشود. اما در جویدن غذا برایتان مشکل پیش خواهد آورد زیرا وظیفه جویدن غذا روی دوش دندان های طرفی و آسیاب است. اگر این دندان ها از بین بروند شما نمیتوانید بجوید و غذا را بدون اینکه کامل بحوید قورت میدهید. بنابراین باید به فکر جایگزین دندان باشید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

ارتودنسی کوتاه مدت چگونه است و مناسب چه کسانی است؟ مهاربندها می توانند به تحولاتی چشمگیر و گاه تغییر در زندگی دست یابند. با این حال، آن ها “درمان سریع” نیستند. درمان ارتودنسی متداول با بریس های ثابت معمولا 12-18 ماه طول می کشد؛ گاهی بیشتر هم طول می کشد. این شامل صاف کردن دندان های جلو و عقب و اطمینان از صحیح خوردن دندان ها با هم است. برای برخی از افراد، احتمال وجود یک سال یا بیشتر در مهاربندهای چسبنده می تواند، ناامید کننده باشد. به خصوص هنگام مقایسه بریس ها با روش های درمانی ارتودنسی کوتاه مدت (البته مخرب تر) مانند روکش. اگر چه درست است که نتیجه درمان ارتودنسی بسیار مطلوب است؛ اما همیشه جذاب نیست.

ارتودنسی نامرئی

برای رفع این مانع در درمان، بریس ها به میزان قابل توجهی تبدیل شده اند. در واقع آنقدر چشمگیر است که بعضی از لوازم خانگی عملا قابل مشاهده نیستند.به عنوان مثال ارتودنسی نامرئی در پشت دندان های شما ثابت می شوند و باعث آن ها کاملا محتاط باشند.

ارتودنسی کوتاه مدت

بریس ها نیز سریع تر شده اند و تقاضای فزاینده ای برای درمان های کوتاه مدت ارتودنسی وجود دارد که ادعا می کنند دندان ها در عرض چند ماه صاف می شوند. این وسایل شامل بریس های ثابت به رنگ دندان است. تراز کننده های واضح و بریس های زبانی مقطعی(که در پشت شش یا هشت دندان جلویی متصل می شوند.) متاسفانه، بدون شک ارتباط نادرستی با بیماران پیرامون درمان ارتودنسی کوتاه مدت صورت گرفته است. برخی از تبلیغات کاملا گمراه کننده است.

بسیاری از این بریس های ثابت دندان حرکت نمی کنند. سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می شود، نه بریس. آن ها خیلی زودتر کار می کنند؛ زیرا بسیار کمتر کار می کنند.

چه کسی کاندیدای ارتودنسی کوتاه مدت است؟

بیماران 15 ساله و بالاتر از شرطی که اهداف اولیه ارتودنسی آن ها از نظر زیبایی، کاندیدای STO باشد.

درخواست های این نوع درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دندان هایی که بین آن ها فاصله دارد.
  • دندان هایی که بیرون می آیند.
  • دندان هایی که به عقب رانده می شوند.
  • دندان های کج یا شلوغ که بی حس هستند.
  • دندان های کج یا شلوغ که تمیز کردن آن ها سخت است.

منبع: https://www.karajortho.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

برای هر عمل جراحی شما باید یک سری آزمایشات و چکاپ های پزشکی را انجام دهید. افرادی که قصد انجام عمل جراحی بینی دارند نیز باید همان اصول را رعایت کنند. این امر بدین دلیل است که پزشک بتواند از پیش از هر اقدامی از سلامت شما مطمئن شود. یکی از ساده ترین آزمایش ها می توان به آزمایش کم خونی یا همان هموگلوبین اشاره کرد.عمل جراحی بینی بدون انجام آزمایش ها عوارض جراحی بینی را بیشتر می کند.

چه آزمایش هایی باید قبل از عمل بینی انجام گیرد؟

  • آزمایش خون
  • بارداری
  • ادرار
  • نوار قلب
  • عکس رادیولوژی از قفسه سینه
  • تست سلامت روان

در ادامه با چند مورد از آزمایش های لازم قبل از جراحی بینی آشنا خواهید شد.

آزمایش خون

مهم ترین عاملی که پزشک در این آزمایش به دانستن آن احتیاج دارد سطح هموگلوبین خون است. وقتی سطح هموگلوبین شما پایین تر یا بالاتر از سطح نرمال 13 تا 16 گرم در دسی لیتری باشد، بنا به صلاحدید پزشک شما باید از داروهایی استفاده کنید تا به سطح نرمال برسید.

آزمایش بارداری

باید در نظر داشت که اگر خانمی متوجه نباشد که باردار است و اقدام به انجام جراحی بینی کند برای خود او و فرزندش بسیار خطناک خواهد بود. پس بطور روتین برای تمام متقاضیان انجام عمل جراحی بینی آزمایش بارداری تجویز می شود.

آزمایش ادرار

این آزمایش بسیاری از بیماری ها عفونی را برای پزشک مشخص خواهد کرد. همچنین اگر فرد به دیابت یا فشار خون نامنظم دچار شده باشد، احتمالا عمل بینی او لغو شده یا به تعویق می افتد.

تست های سلامت روانی

یک سری اختلالات روانی وجود دارند که در آن شخص به خاطر یک مشکل بسیار کوچک یا ایرادی که اصلا وجود ندارد، مکرر به دنبال انجام جراحی زیبایی است. همچنین برای افرادی که سوابقی مثل خودزنی دارند و همچنان با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند عمل بینی به هیچ وجه توصیه نمی شود، چرا که بعد از جراحی باید از بینی به طور کامل محافظت شود و حتی یقه لباس با آن برخورد نکند.

عکس رادیولوژی از قفسه سینه

اگر سابقه اعتیاد به سیگار، ذات الریه یا هر مدل مشکل تنفسی دیگری را داشته اید، باید یک رادیولوژی از ریه شما گرفته شود تا از کارکرد مناسب آن اطمینان حاصل شده و بعد عمل بینی انجام شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افراد زیادی را می بینیم که دچار ترس و یا پشیمانی قبل از عمل اسلیو شده اند. استفاده از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند می تواند بر روی این افراد تاثیر خوبی بگذارد.

اگر قصد انجام عمل اسلیو معده را دارید، حتماً از راهنمایی افراد با تجربه در این زمینه استفاده کنید چرا که می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد و باعث آمادگی بیشتر شما شود. اما بهتر است در ابتدا با عمل اسلیو معده آشنا شوید.

عمل اسلیو معده چیست؟

امروزه افراد زیادی به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بیش تر از 30 باشد می توانند از جراحی لاغری برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنند. عمل های لاغری انواع مختلفی دارد که بهترین و رایج ترین آن عمل اسلیو معده نام دارد. اسلیومعده در انگلیسی به معنای آستین است. این امر بدین معناست که حدود 70 درصد از معده حذف شده و از آن تنها به اندازه یک آستین باقی می ماند.

مراقبت های پس از اسلیو معده

مراقبت های پس از اسلیو معده یکی از عوامل مهمی است که به اندازه تجربه جراح لاغری مهم است. رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده یکی از رژیم های تجویز شده توسط پزشک است که شما موظف به رعایت آن هستید.

عوارض اسلیو

چیزی که باعث ترس افراد از اسلیو معده می شود، عوارض اسلیو معده است. اسلیو معده یکی از امن ترین عمل های لاغری است اما باید بگوییم که حتی اسلیو معده نیز عوارضی دارد.

از جمله عوارض جدی و خطرناک عمل اسلیو و البته نادر عبارتند از:

  • خونریزی بیش از حد
  • نشتی محتویات معده
  • لخته شدن خون (ترومبوز)
  • آبسه شکمی
  • عفونت
  • واکنش های جانبی به بیهوشی
  • مشکلات ریه یا تنفسی

هزینه عمل اسلیو معده

یکی از سوالاتی که قبل از عمل اسلیو پرسیده می شود این است که هزینه عمل اسلیو معده چقدر است؟ در واقع نمی توان رقم دقیقی به عنوان هزینه جراحی اسلیو اعلام کرد زیرا این عمل به عوامل مختلفی بستگی دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

سبک زندگی ناسالم عوارض و خطرات بسیار زیادی دارد که یکی از مهم ترین آنها چاقی و اضافه وزن زیاد است. چاقی مفرط در اثر تجمع چربی بیش از حد به وجود می آید و متاسفانه در صورت عبور وزن از یک عدد خاصی، ورزش و رژیم غذایی نمی توانند برای لاغری موثر باشند و نیاز به جراحی های لاغری مانند اسلیو معده یا بای پس است.

اسلیو معده چیست؟

یکی از روش های جراحی چاقی؛ اسلیو معده یا اسلیو عمودی است که طی آن حدود 70 الی 80 درصد از معده برداشته می شود. اسلیو (sleeve) در انگلیسی به معنی آستین است. اسلیو معده با دستگاه لاپاراسکوپی انجام می شود و برای این کار جراح لاغری برش بسیار کوچکی را روی پوست ایجاد می کند و عمل از طریق همین برش انجام می شود. نتیجه این عمل کوچک شدن معده و کم اشتهایی و در نهایت لاغری فرد است.

بیش تر بدانید: شاخص توده بدنی و یا BMI جیست؟

بای پس معده چیست؟

یکی دیگر از روش های جراحی لاغری؛ بای پس معده است. در این عمل معده فرد کوچک تر می شود و میزان مصرف غذا نسبت به قبل خیلی کمتر می شود و فرد کاملا احساس سیری می کند. همچنین هضم غذا هم تغییر می کند و کالری کمتری به بدن می رسد.

شباهت های دو عمل لاغری اسلیو و بای پس

هدف: هر دو عمل لاغری اسلیو و بای پس معده با هدف لاغری و کاهش وزن انجام می شود تا شما را به وزن ایده آلتان برساند.

رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری: تمام بیمارانی که به سراغ جراحی های لاغری می روند موظف هستند تا از یک رژیم غذایی بعد از عمل استفاده کنند تا دچار عوارض پس از عمل لاغری نشوند.

بستری شدن: بیماران باید پس از جراحی لاغری اسلیو و بای پس معده باید 2 تا 3 شب در بیمارستان بستری شوند.

نتیجه گیری

همان طور که گفتیم انتخاب بهترین روش جراحی لاغری بر عهده جراح لاغری شماست اما اگر بخواهیم بر اساس مطالبی که گفتیم بگوییم اسلیو یا بای پس کدام یک بهتر است؟ باید بگوییم که اسلیو معده در مقایسه با جراحی بای پس معده مزایای بسیار زیادی دارد. از جمله مزایای اولیه این متد کاهش اشتها، سرعت و سهولت جراحی است. همچنین پس از جراحی اسلیو بدن به ویتامین کمتری نیاز دارد.

شاید برایتان تعجب برانگیز باشد اما یکی از مزیت های عمل اسلیو معده کمتر بودن سرعت کاهش وزن بیمار است. اکثر بیماران بیشتر وزن خود را در طی 2 سال بعد از عمل اسلیو معده از دست می دهند در حالی که کاهش وزن بعد از بای پس معده بسیار سریع تر رخ می دهد؛ به صورتی که تقریبا اکثر وزن اضافی بدن در سال اولیه پس از عمل بای پس از دست می رود.

اما این سوال مطرح می شود که چرا کاهش وزن آهسته تر بهتر است؟ با اینکه این موضوع به طور قطع ثابت نشده است اما برخی پزشکان و بیماران معتقد هستند که کاهش وزن آهسته تر، کمتر باعث افتادگی و ترک های پوستی می شود. همچنین اگر به اطرافیان خود درباره جراحی لاغری خود چیزی نگفته باشید، آنها تصور می کنند که با روش های طبیعی اقدام به کاهش وزن کرده اید.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

عمل اسلیو معده و بارداری یکی از داغ ترین مسائل امروزه شده است. در دنیای امروز، چاقی در سرتاسر جهان و ایران مشکلی ناراحت کننده محسوب می شود. از علل عمده آن می توان به پرخوری عصبی، سبک نادرست غذا خوردن، عدم فعالیت، وراثت، کم کاری تیروئید، سن، بارداری و کمبود خواب اشاره کرد.

عمل اسلیو معده

در جراحی اسلیو، بیش از نیمی از معده یعنی چیزی حدود 80 درصد از آن برش خورده و برداشته می شود. این امر سبب می گردد که از اشتهای بیمار کاسته شده و بیمار شدیداً اشتهای خود را از دست بدهد. این از دست رفتن اشتها، موجب کاهش وزن شده و فرد دیگر دچار اضافه وزن نخواهد گردید.

بخشی از معده که برش زده می شود فوندوس نام دارد و عامل تولید هورمون گرلین است. این هورمون مهم ترین فاکتور در چاقی بوده و عدم وجود آن، سبب از بین رفتن چاقی می شود. در اسلیو معده، بخشی از معده برای جذب کمتر مواد غذایی خارج شده و معده همانند لوله باریکی می شود که شباهت زیادی به موز دارد.

بیشتر بدانید: سریع ترین راه لاغری شکم و پهلو

چه کسانی میتوانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

این روش برای همه افراد کاربرد نداشته و بهتر است تنها کسانی که به چاقی بیش از حد مبتلا هستند، اقدام به انجام این عمل کنند. همچنین این عمل برای افرادی که سال های متمادی از روش های دیگر برای لاغر شدن استفاده کرده و موفق نشده اند، مناسب است.

کسانی که افسردگی و دخانیات عامل چاقی شدنشان است باید از روش های دیگر بهره ببرند. بطور کلی می توان چنین گفت که تصمیم گیری درباره انجام اسلیو معده با پزشکان حرفه ای است.

بیشتر بدانید: دلایل استپ وزنی بعد از اسلیو معده

بارداری بعد از عمل اسلیو معده

با افزایش روز افزون جراحی های لاغری، تعداد زیادی از زنان درسن باروری، تن به چنین جراحی هایی می دهند. یکی از سوالاتی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا بعد از اسلیو معده می توان اقدام به بارداری نمود یا خیر.

آیا بعد از این نوع جراحی ها، امکان باردار شدن وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت طبق تحقیقات صورت گرفته، ثابت شده است که بارداری بعد از اسلیو معده بسیار بهتر از بارداری در چاقی بیش از حد است.  زمانی که فرد اضافه وزن شدید دارد، ممکن است به علت غیرطبیعی بودن هورمون ها، در بارداری با مشکل مواجه شود. کیست های تخمدان نیز با کاهش وزن بهبود یافته و احتمال بارداری افزایش می یابد.

منبع: دکتر عبدو



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 فروردين 1402 | نظرات ()