نوشته شده توسط : شکری

به روش هایی که برای از بین بردن چربی های مداوم در نواحی مانند کمر،باسن ،لگن ، اطراف لگن  اعمال می شود، لاغری موضعی یا کاهش وزن موضعی می گویند. امروزه روش های لاغری موضعی غیر جراحی از جذابیت ویژه برخوردار شده است.

روش‌های زیبایی لاغری موضعی که در سراسر جهان بسیار مورد توجه قرارگرفته اند، برای بسیاری از افرادی که با چربی‌های مداوم در قسمت‌های خاصی از بدن خود مشکل دارند، نجات بخش است. در ادامه با بهترین روش لاغری بیش تر آشنا شوید.

10 ویژگی بسیار مهم در انتخاب بهترین جراح اسلیو معده در تهران

  • تخصص پزشک جراح
  • بروز بودن
  • تجربه
  • متعهد و پاسخگو بودن
  • داشتن کارنامه موفق
  • مکان جراحی ایمن
  • دسترسی آسان و ارتباط با پزشک
  • هزینه جراحی مناسب ومنصفانه
  • روابط عمومی خوب و خوش اخلاقی
  • قرارداد با بیمه

با توجه به اهمیت هر بخش از موارد فوق الذکر، هر کدام را به تفصیل توضیح خواهیم داد و در نهایت به نتیجه گیری خواهیم پرداخت.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری شکم

روابط عمومی خوب و خوش اخلاقی

روابط خوب و تنگاتنگ مابین جراح و بیمار بعنوان پایه و زیر بنای بهترین جراح اسلیو معده در تهران است. با توجه به این که قسمتی از تشخیص پزشک جراح چاقی بر اساس اطلاعاتی است که پزشک بوسیله توانایی بالایی که در زمینه روانشناسی و ارتباط است که از مریض خود در زمان مشاوره و ویزیت وی بدست می آورد و بطور کلی می توان گفت که پایه و اساس پزشکی ارتباط بین پزشک و بیمار است.

به لحاظ اخلاقی مداخله در امور دیگران امری نکوهیده و نامطلوب است ولکن در حرفه پزشکی و بالاخص جراحی لاغری نه تنها نکوهیده نیست بلکه امری واجب و ضروریست از طرفی دیگر با توجه به اینکه در هنگام ارتباط عاطفی که بین مریض و بیمار ایجاد می شود.

پزشک جراح می تواند از برخی از مسائل و ناراحتی هایی که بیمار به آن مبتلا است و حاضر به گفتن آن در بین بقیه افراد نیست را با توجه به این رابطه عاطفی ایجاد شده بیان نماید و ممکن است در قالب همین مسائل مطرح شده توسط بیمار تصمیمات بسیار حساسی توسط پزشک گرفته شود که کاملا به نفع بیمار باشد. بنابراین برخورداری از روابط عمومی بالا و اخلاق خوب به عنوان یک عامل ثانویه میتواند نقش اساسی را در نتیجه بخش بودن جراحی ایفا نماید.

خدمات کلینیک لاغری

خدمات بهترین کلینیک لاغری در تهران  را در طیف گسترده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا عرضه نموده ایم.

هدف ما در این کلینیک لاغری تنها لاغری و تناسب اندام نبوده، بلکه توجه به سلامت بیماران نیز درجه اهمیت بالایی دارد.

بنابراین پیش از هرگونه اقدامی در زمینه لاغری موضعی، مشاوره تکمیلی و راهنمایی لازم

در هر شاخه ای از لاغری موضعی که مد نظر مراجعه کنندگان باشد به آنها ارائه می شود

و تمام جلسات درمان زیر نظر فردی متخصص صورت می گیرد. از خدمات این کلینیک لاغری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  • لاغری موضعی با کمک کویتیشن
  • لاغری صورت با آر اف (RF)
  • کرایولیپولی

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه روزه

عوارض لاغری

تمامی موارد نام برده از جدیدترین و بی خطرترین تکنولوژی های لاغری روز دنیا بوده

که تائید سازمان غذا و دارو را به همراه دارند.

این تکنولوژی ها را حتی در مواردی می توان جایگزین روش های تهاجمی و پر خطر جراحی های زیبایی دانست.

لاغری موضعی با کمک روش های نام برده در بالا به سرعت، مراجعه کنندگان را به پاسخ مطلوب می رساند

و هیچ گونه عوارض جانبی خطرناکی را بروز نمی دهد. علاوه بر تمام مواردی که در بالا ذکر شد،

توجه به این نکته هم مهم است که برخلاف روش های درمانی که با جراحی همراه هستند،

پس از درمان با کمک این روش ها نیازی به گذراندن دوره بهبود پس از درمان نمی باشد.

منبع: فیت بادی کلینیک



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کاشت ابرو در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین روش های درمان کم پشتی ابرو تبدیل شده است. نتایج کاملاً طبیعی و ماندگاری به صورت دائمی از جمله مزیت هایی است که باعث محبوبیت این روش شده است. بنا به دلایل گوناگونی چون سست شدن فولیکول های ابرو در اثر کمبود مواد مغذی، اصلاح بیش از حد ابرو و باریک کردن آن، سوختگی ابروها در اثر مواد شیمیایی و آتش سوزی، انجام کارهای زیبایی مانند هاشور و تاتو و تغییرات هورمونی خصوصاً بعد از دوران بارداری ابروها دچار ریزش می شوند.

بیش تر بخوانید: کاندید کاشت ابرو

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو همانند کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود. روش fut قدیمی ترین روش کاشت است که در آن موهای پشت سر افراد به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شد و پس از بیهوشی و ایجاد برش نواری در پشت سر، گرافت های لازم برای کاشت استخراج می شد.

 با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار آلاتی مانند هولدرهای اتوماتیک این روش منسوخ شد و روش های دیگر کاشت ابرو و مو مانند کاشت ابرو با روش  fit، میکرو fit، سوپر fue، sut  و ... روی کار آمدند.

 در روش های جدید رایج شده نیازی به ایجاد برش و بخیه در محل بانک مو نیست و فولیکول های مو از طریق پانچ ها و هولدرها بدون اینکه جراحتی بر جای بگذارند؛ خارج می شوند

فرآیند کاشت ابرو

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که در آن گرافت های مو به ناحیه ای از ابرو منتقل می شود. این عمل زیبایی باید توسط پزشک متخصص و در محیط کلینیک به صورت بهداشتی انجام شود تا هیچ گونه عارضه ای به همراه نداشته باشد. پیش از انجام کاشت ابرو، ابتدا ناحیه ابروها توسط پزشک متخصص مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. ریزش و یا کم پشتی ابروها می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند ژننتیک، پوشش ناکافی فولیکول مو، تریکوتیلومانیا، اسکار ناشی از ضربه، سوختگی یا تومور، آلوپسی، ماداروز ناشی از کم کاری تیروئید، جذام و غیره باشد. کاندیدای مناسب کاشت ابرو کسی است که انتظارات واقع بینانه ای از انجام این عمل زیبایی داشته باشد و محدودیت های این روش را درک کند. در ابتدا از بیمار خواسته می شود تا طرح ابروی مورد نظر خود را بازسازی کند.

پیوند واحد فولیکولی (FUT) و تکنیک استخراج واحد فولیکولی (FUE) در حال حاضر رایج ترین متدهای کاشت ابرو هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش ها، فولیکول های مو از قسمت های مختلف بدن فرد برداشته می شوند و در زاویه و جهت مناسب در ناحیه ابروها کاشته می شوند. استفاده از این متدها به راحتی و بدون هیچ گونه بخیه ای در کمترین زمان صورت می گیرد.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نکات و مراقبت های بعد از کاشت ابرو

دوره نقاهت کاشت ابرو نسبتاً کوتاه است. در چند روز اول پس از عمل، پوست اطراف ابرو پوسته پوسته می شود که امری طبیعی است. شستشوی مو ۳ روز پس از جراحی، یعنی پس از برداشتن پانسمان مجاز است. در صورت نیاز نیز یک لوسیون یا پاک کننده مناسب توسط پزشک برای شستشوی صورت و ابرو تجویز می شود. تا ۳ هفته پس از جراحی باید از انجام تمرینات بدنی خودداری کنید. در صورت مشاهده هرگونه خونریزی، تورم یا چرک در محل با جراح خود تماس بگیرید. ریزش موهای کاشته شده پس از چند هفته جراحی کاملاً طبیعی است. موهای جدید ابرو معمولاً طی چند ماه پس از ریزش، شروع به رشد می کنند. رشد مجدد مو از ۳ تا ۴ ماه پس از عمل، شروع می شود. ۴ تا ۶ ماه پس از جراحی نیز رشد ابرو افزایش می یابد که منجر به افزایش تراکم موها می شود. موهای کاشته شده ابرو ممکن است پس از کاشت رشد زیادی داشته باشند که در این صورت باید هر از چند گاهی متناسب با طول ابروهای خود آن‌ها را کوتاه کنید.

منبع: کلینیک کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

روش های مختلفی برای لاغری وجود دارد. رژیم های غذایی، داروها و حتی تکنیک های جراحی همه ما دوست داریم از وزنی ایده آل برخوردار باشیم. در ادامه با بهترین روش لاغری بیش تر آشنا خواهید شد.

لاغری، اندام زیبا و بدن سالم

داشتن یک اندام زیبا و سالم همیشه مورد توجه همگان بوده است. چاقی معمولا دارای عوارض زیادی است. افرادی که دارای اضافه وزن هستند در صدد کم کردن وزن خود می باشند. یکی دیگر از دلایلی که لاغری بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است عوض شدن سلایق در دنیای مد است که معمولا به این سمت و سو پیش رفته است. ولی چیزی که بیشتر در بحث لاغری دارای اهمیت است، خلاص شدن از اضافه وزن و چاقی است که دارای عوارض زیادی است. پروسه لاغر شدن معمولا زمان بر است و فردی که می خواهد از شر اضافه وزن خلاص شود باید دارای انگیزه و صبر باشد. همچنین توجه به رژیم غذایی و پرهیز از خوردن غذاهای پر کالری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در کنار رژیم غذایی ورزش کردن نیز به شکل موثری می تواند این پروسه را کوتاه تر کند.

انواع روش های لاغری‌

برای لاغر شدن روش های متفاوتی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها وزن خود را کم کرد و به اندام دلخواه خود رسید. در زیر به انواع روش ها می پردازیم

رژیم لاغری

مهم ترین نکته در پروسه لاغری و کاهش وزن دوری از قند، شکر و نشاسته است. حذف کردن قند و نشاسته از رژیم غذایی باعث می شود که سطح انسولین بدن کاهش پیدا کند و موجب کاهش اشتها گردد و روند لاغری سریعتر پیش رود بدون اینکه فرد احساس گرسنگی کند. رژیم لاغری شکم مبتنی بر رژیم گیاهخواری در کاهش وزن بسیار موثر است. استفاده از محصولات حیوانی باید کم و یا در حد اعتدال باشد.

داروهای لاغر کننده

گاها افراد برای کاهش وزن از روش هایی مثل ورزش کردن یا رژیم غذایی به دلیل اینکه ممکن است سخت به نظر آید دوری می کنند و به روش های دیگر مثل مصرف داروها یا قرص های لاغری روی می آورند.

داروهای لاغری شامل داروهای شیمیایی و گیاهی اند. از نمونه داروهای گیاهی برای کاهش وزن می توان به تخم کتان اشاره کرد. این گیاه به صورت پودر، قرص، دمنوش برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد. ادویه هایی مثل دارچین، هل، تخم رازیانه باعث افزایش سوخت و ساز بدن میشوند و برای لاغر شدن بسیار موثرند که میتوان آنها به صورت دمنوش یا در غذا استفاده کرد.

بیش تر بخوانید: رژیم سه روزه ارتشی

قرص و داروهایی شیمیایی که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند ممکن است دارای عوارض جانبی باشند و مصرف روزانه ی آنها مشکلاتی را برای بدن به وجود آورد. البته قرص هایی نیز هستند که عوارض جانبی ندارند و دارای فرمول و پایه ی گیاهی می باشند و معمولا برای لاغری تجویز می گردند مثل قرص لاغری هزال و یا فلوردو که از گیاهانی مثل چای سبز، نعناع فلفلی، زیره ی سیاه، رازیانه، زنیان و غیره ساخته می شوند و باعث کاهش اشتها می گردند.

جراحی لاغری و لیپوساکشن

در مواقعی که چربی های بدن مقاوم شده اند و به راحتی با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی روند، می توان با جراحی و لیپوساکشن این چربی ها را برداشت. لیپوساکشن یکی از جراحی های زیبایی است که برای برداشتن چربی های موضعی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش پزشک متخصص با استفاده از یک لوله ی توخالی و کوچک به نام کانولا چربی بدن را خارج می کند. در واقع با یک سرنگ مخصوص توده های چربی ساکشن می شوند. نکته ی مهمی که در مورد لیپوساکشن وجود دارد این است که عدم توجه به رژیم غذایی و ورزش ممکن دوباره چاقی و اضافه وزن را به دنبال داشته باشد.

ورزش کردن

ما روزانه کالری هایی که از طریق غذا خوردن به دست می آوریم انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه به ما میدهد. حال اگر میزان کالری دریافتی بیش از فعالیت ما باشد این کالری به شکل چربی در بدن ذخیره می شوند.

برای جلوگیری از این اتفاق ورزش کردن یک راهکار بسیار سودمند  است. ورزش کردن از عوامل مهم در کاهش وزن است که در کنار رژیم غذایی مناسب می تواند شما به وزن دلخواه برساند. رفتن به باشگاه و انجام ورزش ها و حرکات متناسب با وزن و بدن شما یکی از بهترین روش های لاغری است.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

عمل کاشت ابرو به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد، مدت زمان کاشت ابرو در حدود 2 ساعت می باشد اما باید تا یک ساعت بعد از کاشت ابرو در کلینیک بمانید و زیر نظر باشید. در عمل کاشت ابرو جهت کاهش درد از دستگاهی به نام Wand استفاده می کنند. روش های متدوال برای کاشت ابرو روش FUEو روش نوار FUTمی باشد. برای کاشتن ابرو نیازمند به فلیکول های مو هستیم، جراح این فولیکول ها را ناحیه پشت گوش شخص بر می دارد به این شیوه که پزشک با ایجاد شکافی کوچک در سر، از قسمت عقبی سر، بخش بسیار کوچکی را برداشته و در میکروسکوپ به صورت تفکیک شده به پیازهای مو در می آورد.

فولیکول های مو را با سوزن های مخصوص پیوند می دهند، وضعیت و موقعیت تار موهای جدید باید با دقت تعیین شودتا دقیقا شبیه ابرو طبیعی شود، نکته قابل توجه این است که، فولیکول هایی باید انتخاب شوند که ضخامت مویی آن ها با ضخامت موی ابرو شخص هم خوانی داشته باشد. فوليکول‌هاي کاشته شده به سرعت رشد می کنند، و ابروی پر پشتی را بوجود می آورد. البته این موها بعد از ۲ الی۳ هفته مجدد می ریزند اما دوباره رشد می کنند و این رشد تا ۴ ماه ادامه خواهد داشت. يک تا دو هفته بعد از عمل کاشتن ابرو، براي کشيدن بخيه‌ها ه پزشک خود مراجعه کنيد.

بیش تر بدانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

چه کسانی کاندید کاشت ابرو هستند؟

افراد زیر می‌توانند کاندید مناسبی برای انجام کاشت ابرو باشند. افراد اگر شرایط مناسبی برای کاشت ابرو داشته باشند می‌توانند به فکر کلینیک انتخابی و هزینه کاشت ابرو باشند.

  • افرادی که طی اصلاح غیر اصولی دچار کچلی دائمی ابرو شده‌اند.
  • افرادی که مادرزادی ابروی طبیعی نداشته‌اند.
  • خانم‌هایی که از تاتو و تمدید هاشور ابروهای خود خسته شده‌اند.
  • افرادی که دچار سوختگی و یا شکستگی در ابروی خود شده‌اند.
  • افرادی که دچار ریزش ابرو هستند.

انواع روش کاشت

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که انواع روش کاشـت ابرو بهترین مرکز کاشـت ابرو در تهران به چه صورت است؟

بیش تر بدانید: هزینه کاشت ابرو

روش تهاجمی FUT:

یکی از اولین روش‌های کاشـت ابرو روش FUT می‌باشد. در این روش پزشکان با ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. در طول این روش پزشکان با ایجاد برشی نواری شکل در محل اهدا یا بانک مو، فولیکول‌ها را از پوست جدا کرده و در ناحیه مورد نظر می‌کارند.

بیش تر بخوانید: درمان بیماری های پوستی

روش غیرجراحی FUE:

از روش‌های جدید و مدرن کاشـت ابرو می‌توان به روش FUE اشاره کرد. در این روش پزشکان بدون ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. در طول این روش پزشکان فولیکول‌ها را به طور واحدهای مجزا از محل اهدا برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اگر جراحی اسلیو معده انجام داده‌اید ابتدا باید با غذاهای مایع شروع کنید. در واقع شما باید رژیم اسلیو را رعایت کنید.. بعد از چند هفته، می‌توانید از غذاهای پوره شده و در نهایت از غذاهای جامد استفاده کنید. در این مدت متوجه می‌شوید که مصرف وعده‌های غذایی‌تان بسیار کمتر از قبل خواهد بود و ممکن است مجبور شوید به دلیل کوچک شدن معده، از نوشیدن مایعات به همراه وعده‌های غذایی بپرهیزید.

بعد از انجام جراحی لاغری برای کاهش وزن، باید تغییرات اساسی در سبک زندگی‌تان اعمال کنید. می‌توانید در خصوص تغییر عادات غذایی برای حفظ سلامتی حین کاهش وزن، با متخصص تغذیه مشورت کنید.

ممکن است نیاز باشد که تا آخر عمر از ویتامین‌ها و مکمل‌های دیگر استفاده کنید. همچنین باید فعالیت بدنی‌تان را نیز افزایش دهید.

مراقبت ها و رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

در اولین هفته پس از جراحی اسلیو معده، بیماران تنها می‌توانند نوشیدنی‌های بدون قند و بدون گاز مصرف کنند. مصرف پوره‌ها را می‌توان ۷ روز پس از عمل آغاز کرد و تا سه هفته‌ی بعد مصرف آن‌ها را ادامه داد. بعد از یک ماه بیماران می‌توانند غذاهای عادی مصرف کنند. بیماران باید ویتامین‌ها و مکمل‌های تجویز شده را نیز به این شرح مصرف کنند:

  • مولتی‌ویتامین دوباره در روز
  • مکمل کلسیم یکبار در روز
  • ویتامین B-12 یکبار در ماه.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده اندازه معده را به طور دائم کاهش می دهد. بعد از عمل، اندازه معده جدید تقریبا 20 درصد اندازه اصلی خود خواهد بود.

کاهش سایز معده میزان غذا و مایعاتی که مصرف می کنید را محدود می کند و باعث می شود زودتر احساس سیری کنید. همچنین بخشی از معده را که هورمون گرسنگی تولید می کند (گرلین)، حذف می کند، در نتیجه سیگنال های گرسنگی را در طول زمان محدود می کند و شما کمتر احساس گرسنگی می کنید.

مزایای اسلیو معده

مزایای جراحی کاهش وزن به روش اسلیو عبارتند از:

  • عوارض کمتر نسبت به تکنیک های دیگر و حفظ تداوم طبیعی سیستم گوارشی.
  • کاهش توده معده تولید کننده گرلین (هورمون گرسنگی) می تواند دلیل برتری آن نسبت به سایر روش های جراحی چاقی محدود کننده معده باشد.

بیش تر بخوانید: دلایل ایجاد پشیمانی بعد از اسلیو معده

عوارض و خطرات اسلیو معده

هر گونه عمل جراحی، از جمله جراحی های کاهش وزن مانند اسلیو معده ، بای پس کلاسیک و مینی بای پس معده دارای عوارض بالقوه هستند.

البته، خطر عوارض شدید و مرگ نسبتاً نادر است. تحقیقات نشان می دهد که میزان مرگ و میر نزدیک به 1 در 600 است.

جراحی اسلیو معده، مناسب چه افرادی نمی باشد؟

اما  در اینجا این سوال مطرح می شود که جراحی اسلیو معده، برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • افراد مبتلا به بیماری صرع
  • افرادی که دارای مشکلات قلبی هستند.
  • افراد مبتلا به بیماری ‌های اعصاب و روان، اختلال در سیستم عصبی و دارای مشکلات روانی
  • افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال
  • کسانی که اضافه وزن ندارند و چاق نیستند.
  • افرادی که به اضافه وزن زیاد و بیماری‌ های زمینه‌ ای دراز مدت مانند دیابت دچارند.
  • افرادی که در اثر کشیدن مواد و نوشیدن الکل، چاق شدند.

منبع: https://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علل افزایش تشکیل سنگ کلیه حجم پایین ادرار ناشی از کمبود آب بدن، از دست دادن مایعات بدن به دلیل ورزش، فعالیت‌های بدنی یا زندگی در آب و هوایی گرم یا نوشیدن مایعات کم است.

افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها انتقال می‌یابند. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد و اندازه متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد.

سنگ کلیه باعث ایجاد درد شدید و گاهی غیر قابل تحمل می‌گردد. عوامل مختلف در ابتلا فرد به سنگ کلیه اثرگذار است که در این بخش به عوامل تشکیل سنگ کلیه پرداخته ایم.

بیش تر بخوانید: عمل RIRS

چه عواملی باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علل افزایش تشکیل سنگ کلیه حجم پایین ادرار ناشی از کمبود آب بدن، از دست دادن مایعات بدن به دلیل ورزش، فعالیت‌های بدنی یا زندگی در آب و هوایی گرم یا نوشیدن مایعات کم است.

افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.

بیش تر بخوانید: عمل TUL

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها انتقال می‌یابند. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد و اندازه متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد.

سنگ کلیه باعث ایجاد درد شدید و گاهی غیر قابل تحمل می‌گردد. عوامل مختلف در ابتلا فرد به سنگ کلیه اثرگذار است که در این بخش به عوامل تشکیل سنگ کلیه پرداخته ایم.

بیش تر بخوانید: عمل PCNL

دلایل تشکیل سنگ کلیه

سنگ های کلیه بدلایل متعددی ایجاد می‌شوند و می‌توانند بخش های مختلف دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه را تحت تاثیر قراردهند. به صورت طبیعی محصولات زاید فرایندهای شیمیایی بدن از طریق ادرار دفع می شوند. مواد زاید در ادرار مانند کلسیم، اگزالات، اسید اوریک و فسفات در مواردی داخل کلیه رسوب کرده و تبدیل به سنگ می شوند. کمبود ترکیبات شیمیایی خاصی داخل ادرار مانند سیترات و منیزیم که به صورت طبیعی از به هم چسبیدن کریستالها جلوگیری می کنند نیز باعث تشکیل سنگ می شود.

با توجه به گرمای جهانی، تعداد بیماران مبتلا به سنگ کلیه طی سه دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. مطالعات نشان می دهد که احتمال بروز سنگ کلیه در روزهای گرم تابستان بیشتر است زیرا افزایش دما منجر به کم آبی بدن و رسوب مواد معدنی از جمله کلسیم در کلیه ها می شود. البته فرایند تشکیل سنگ چند سال طول می کشد. در بعضی موارد سنگ کلیه دلیل شناخته شده ای ندارد، اما برخی سبک زندگی ها و فاکتورهای سلامتی ممکن است احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش دهند. که این مشکل را می توان با جراحی سنگ کلیه حل کرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

جراحی‌های لاغری از جمله اسلیو و بای پس معده از موفق‌‍ترین راهکارهای لاغری است. در طی این جراحی با تغییراتی که در سیستم گوارش شما ایجاد می‌شود، در نهایت منجر به کاهش وزن خواهد شد.

این نکته لازم به ذکر است این دسته از جراحی‌های زمانی انجام می‌شود که رژیم غذایی و ورزش موثر نباشد یا به دلیل چاقی دچار مشکلات و عوارض پس از آن شده‌ باشید.

روشی مانند عمل اسلیو معده با محدود کردن میزان غذا و روشی مانند بای پس با کمتر شدن میزان غذا و همچنین کاهش توانایی در جذب مواد مغذی به کاهش وزن کمک می‌کند.

پس از جراحی ، جراح لاغری توصیه‌هایی برای شما خواهد داشت تا با انجام دادن آن نکات و رعایت رژیم اسلیو وزن خود را کاهش دهید.

جراحی‌های لاغری بای پس و اسلیو معده برای چه افرادی انجام می‌شود؟

با وجود اینکه این عمل جراحی ایمنی است؛ اما مراجعه‌کننده به متخصص جراحی لاغری باید شرایط لازم برای عمل جراحی را داشته باشد. معمولا برای این دسته از افراد جراحی‌های لاغری انجام می‌گیرد:

  • شاخص توده بدنی 40 یا بالاتر است که به عنوان چاقی شدید شناخته می‌شود.
  • شاخص توده بدنی 35 تا 39.9 به عنوان چاقی شناخته می‌شود و همراه با مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع 2، فشار خون و… است.
  • حتی اگر شاخص توده بدنی کمتری داشته باشید؛ اما مشکلات جدی به دلیل اضافه وزن دارید، احتمالا نوع مناسبی از جراحی لاغری برای شما انجام می‌گیرد.

جراحی چاقی برای همه افرادی که چاق و اضافه وزن دارند، مناسب نیست. به همین دلیل پزشک قبل از هرگونه جراحی وضعیت عمومی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا وضعیت مناسبی برای جراحی داشته باشید.

بیش تر بخوانید: پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده

مزایای اسلیو معده

  • یک عمل ساده و سریع است.
  • بیماران با اختلالات پزشکی خاص هم می توانند این عمل را انجام دهند.
  • منجر به بهبود بیماری های مرتبط با چاقی می شود.
  • کاهش وزن موثر و طولانی مدت را به همراه دارد.

معایب عمل اسلیو معده

بیمار ممکن است پس از عمل اسلیو عوارض کوتاه مدتی را تجربه کند که اصولا با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک به زودی رفع می شوند. این عوارض اسلیو معده عبارتند از:

  • ریفلاکس و سوزش معده
  • درد و خونریزی در معده
  • کمر درد
  • عدم تحمل سرما
  • ابتلا به عفونت (نادر)
  • ایجاد آبسه شکمی (نادر)
  • تنگی نفس
  • انسداد معده و  نشتی در قسمت منگنه‌ معده در صورت عدم تبحر جراح

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده‌اند

با این که عمل اسلیو معده یک روش موفق‌آمیز است، هنوز هم هستند افرادی که علی رغم ابتلا به چاقی مفرط از انجام جراحی ترس و وحشت دارند، در چنین شرایطی استفاده از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند بسیار کاربردی است.

انتخاب پزشک بهتر

یکی از مزایای مهم صحبت با بیمارانی که تجربه عمل اسلیو را داشته‌اند کمک به انتخاب پزشک است که در حقیقت مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل جراحی است. بیمار باید بتواند به راحتی با پزشک خود ارتباط برقرار کند و اطمینان کاملی بین پزشک و بیمار ایجاد شود تا عمل علاوه بر نتیجه بخشی در کاهش وزن با آرامش بیمار انجام گیرد.

کاهش نگرانی‌ها

از دیگر مزیت آن می‌توان به کاهش بسیاری از نگرانی‌ها اشاره کرد. اسلیو معده به طور کل یک جراحی کم عارضه است با این حال فرد مورد نظر در مورد مسائلی همچون مشکلات دوران نقاهت، بازگشت وزن و … دچار نگرانی می‌شود، در نتیجه استفاده از تجربیات فردی که پیش از این مراحل عمل را سپری کرده باشد بسیار کاربردی می‌باشد.

آشنایی بیشتر با مراقبت‌های قبل و بعد عمل

درست است که پزشکان این اقدامات را به طور کامل برای بیمار شرح می‌دهند، اما با این حال دریافت اطلاعات از شخصی عادی که تجربه این عمل را داشته است بهتر و راحت‌تر است.

افزایش انگیزه

استفاده از تجربیات بیمارانی که این جراحی را انجام داده و نتیجه گرفته‌اند انگیزه زیادی در فرد مورد نظر ایجاد کرده و او را ترغیب به انجام این عمل می‌کند.

منبع: اسلیو دکتر



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

روش غیر جراحی اصلاح فرم و زیبایی بینی با تزریق فیلر برای بسیاری از بیماران گزینه مناسبی است. دلیل این امر آن است که نتیجه فیلر بینی به سرعت مشخص می شود، ارزان ‌تر و کم تهاجمی تر از جراحی زیبایی بینی است و برخلاف آن هیچ گونه درد و خونریزی و بخیه ای را به همراه ندارد.. میزان استفاده از فیلرها جهت اصلاح فرم بینی برای بیماران از شخصی به شخص دیگر متفاوت می ‌باشد زیرا هر فردی دارای بینی متفاوت و خواستار نتایج متفاوتی هستند.

بیش تر بخوانید: کاشت ابرو

هدف از تزریق فیلر بینی آن است که هر بیمار به بهترین و طبیعی ‌ترین نتایج ممکن در این فرآیند دست یابد. این بدان معناست که برای برخی از بیماران بهترین روش برای رسیدن به نتیجه مطلوب مورد نظر آن ها انجام عمل جراحی بینی است. بهتر است قبل از انجام این پروسه درمانی حتما با یک متخصص پوست خوب مشورت نمایید تا تعیین شود که کدام گزینه برای شما مناسب‌ تر است.

ماندگاری فیلر بینی

از فیلر برای اضافه کردن حجم به پل بینی، نوک بینی یا ناهمواری‌ هایی در نواحی مختلف آن استفاده می ‌شود. ماندگاری فیلر بینی بین 12 الی 18 ماه می باشد. افرادی که دارای قوز بزرگ بر روی بینی خود هستند و یا بینی با دفرمیتی ‌های حاد دارند (انحراف ناشی از شکستگی و مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی ) به احتمال زیاد عمل جراحی بینی گزینه بهتری برای آن ها خواهد بود زیرا شاید نیاز به پروتزهای دائمی باشد .

بیش تر بخوانید: فیلر بینی استخوانی

مراحل انجام تزریق فیلر بینی

  • مراجعه به بهترین متخصصان زیبایی
  • بررسی ساختار، شکل ظاهری و بافت بینی
  • گفت و گو با پزشک در مورد انتظارات و اهداف خود
  • ضدعفونی کردن و بی حسی ناحیه تزریق
  • تزریق فیلر در نقاط مختلف بینی

عوارض تزریق فیلر بینی

اگر این فرایند زیبایی توسط بهترین متخصصان انجام شود عوارض خاصی به همراه نخواهد داشت فقط ممکن است در ناحیه تزریق مقداری  سوزش و تورم و کبودی ایجاد شود که پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شود.

اگر تزریق توسط افراد غیر متخصص انجام شود با نامتقارن شدن بینی، عفونت و خونریزی همراه خواهد بود.

بیش تر بخوانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

هزینه لیفت بینی و فیلر

 یکی از روش‌هایی که می‌تواند در این مسئله به شما کمک کند که لیفت بینی با نخ بهتر است یا با تزریق فیلر، تعیین هزینه هر کدام از این روشها است.

اصولا انجام تمامی تکنیک های غیر جراحی زیبایی و جوانسازی پوست با توجه به فاکتورهای ثابتی مشخص می‌شود. از جمله این فاکتور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مهارت و تخصص پزشکی که به برای شما لیفت بینی می‌پردازد.
  • میزان و سطح مشکلات بینی شما
  • متریالی که در این جهت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • میزان متریالی که می بایست برای بینی شما مورد استفاده قرار بگیرد.
  • زمانی که جهت انجام یک جلسه یا تعداد جلسات بیشتر برای انجام لیفت نخ بینی شما مورد نیاز میباشد.
  • خدمات و اقداماتی که قبل و بعد از انجام لیفت بینی توسط کلینیک در اختیار شخص قرار داده می شود.
  • آزمایش ها یا اسکن های مورد احتیاج با توجه به درخواست پزشک جهت انجام لیفت بینی
  • موقعیت جغرافیایی کلینیک و مطب پزشک متخصص

 معمولاً موارد ذکر شده در همه روش های زیبایی به صورت ثابت در نظر گرفته می‌شود.

منبع: کلینیک کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) در دنیا حدود ۱.۹ میلیارد انسان دچار چاقی هستند. ۳۹ درصد از تمام این افراد، بزرگسال می باشند. که متاسفانه درصد نگران کننده ای است. سازمان بهداشت جهانی می‌گوید کسانی که به هر مقداری دارای اضافه وزن و چاقی هستند باید حتما به طرق سالم وزن خود را کم کنند و با لاغری  خود را در محدوده وزنی نرمال برسانند و گرنه حتی جان آن ها نیز امکان دارد به خطر بیفتد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری شکم و پهلو

ما در این مقاله به بررسی چاقی، عوارض چاقی، لاغری و بهترین روش لاغری در جهان خواهیم پرداخت. اگر در پی این هستید وزن خود را کم کنید این مقاله ۱۰۰ درصد برای شما مفید خواهد بود تا به هدف خود برسید و در یک بازه زمانی به وزن مورد نظر خود برسید.

کم کردن وزن با رژیم لاغری

رژیم لاغری یعنی برنامه غذایی که اشخاص آن را دنبال می کنند تا از طریق آن وزن اضافی خود را از دست دهند. هر رژیمی که به کم کردن وزن کمک کند یک تعداد غذا و خوراکی اصلی و یک تعداد غذای ممنوعه دارد که نباید در طول رژیم مصرف شوند. برنامه های غذایی این چنینی معمولا بر روی محدود کردن برخی از غذاها تمرکز دارد و قادرند تا مقدار قابل توجهی از وزن افراد را کمک کنند. هزاران رژیم لاغری وجود دارد که اسم برخی از آن ها عبارتند از:

  • رژیم اتکینز
  • پالئو
  • دوکان
  • دوربو
  • کربو
  • نروژی
  • ۱۷ روزه
  • رژیم ww
  • رژیم DASH
  • رژیم لاغری ۱۲۰۰ کالری
  • رژیم ۸۰/۲۰
  • رژیم HCG
  • رژیم لاغری کتو
  • ·         رژیم گیاهخواری
  • و ….

این ۹ رژیم معروف ترین رژیم ها در دنیا می باشد.

رژیم وگان (vegan diet)

یکی از رژیم هایی که در کنار داشتن محدودیت، طرفداران خاص خود را دارد، رژیم وگان می باشد. وگان به معنای گیاه خواری است. به عبارت دیگر، استفاده از هرگونه محصولات و فراورده های حیوانی در این رژیم ممنوع بوده و صرفا از گیاهان استفاده می شود. البته این نوع رژیم به واسطه محدود بودن در دریافت مواد مغذی مورد بحث بسیاری از محققان قرار داشته؛ اما به دلیل در نظر گرفتن مسائل اخلاقی همچنان مورد تایید بسیاری از افراد قرار دارد.

رژیم های کم کربوهیدرات

یکی دیگر از رژیم های پرطرفدار و استاندارد موجود در جهان، رژیم لوکارب می باشد. همان طور که از نام رژیم لوکارب به نظر می رسد، از دو واژه لو (پایین) و کارب (کربوهیدرات) به معنای کم کربوهیدرات تشکیل شده است. به عبارت دیگر، در این رژیم افراد به کاهش حجم کربوهیدرات مصرفی خود می پردازند. در واقع، در این رژیم با توجه به میزان کالری دریافتی فرد، سطح کربوهیدرات مصرفی نیز تعیین خواهد شد.

رژیم کتوژنیک مناسب برای لاغری و کاهش وزن

همان طور که از نام کتوژنیک پیداست، این رژیم به واسطه تغییر ماده اصلی سوخت و ساز بدن یعنی قند به کتون عمل می کند. منظور از کتون در این رژیم، اسیدهای چربی هستند که به عنوان سوخت و ساز سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرند. ماده اصلی برای سوخت و ساز سلول، کربوهیدرات است. در صورتی که بدن کربوهیدراتی در اختیار نداشته باشد، به سراغ چربی ها می رود، به چنین شرایطی فاز کتوسیس بدن گفته می شود.

منبع: فیت بادی کلینیک



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علل افزایش تشکیل سنگ کلیه حجم پایین ادرار ناشی از کمبود آب بدن، از دست دادن مایعات بدن به دلیل ورزش، فعالیت‌های بدنی یا زندگی در آب و هوایی گرم یا نوشیدن مایعات کم است.

افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها انتقال می‌یابند. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد و اندازه متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد.

سنگ کلیه باعث ایجاد درد شدید و گاهی غیر قابل تحمل می‌گردد. عوامل مختلف در ابتلا فرد به سنگ کلیه اثرگذار است که در این بخش به عوامل تشکیل سنگ کلیه پرداخته ایم.

بیش تر بخوانید: عمل RIRS

چه عواملی باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از علل افزایش تشکیل سنگ کلیه حجم پایین ادرار ناشی از کمبود آب بدن، از دست دادن مایعات بدن به دلیل ورزش، فعالیت‌های بدنی یا زندگی در آب و هوایی گرم یا نوشیدن مایعات کم است.

افراد مبتلا به سنگ کلیه درد بسیار شدیدی در پهلو‌ها و کلیه‌ها دارند. رژیم غذایی نامناسب، چاقی و کم تحرکی، دیابت و مشکلات روده می‌توانند از عوامل زمینه ساز سنگ کلیه باشند.

بیش تر بخوانید: عمل TUL

سنگ‌های کلیه رسوبات سختی هستند که به علت بالا رفتن غلظت املاح و نمک در ادرار در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها انتقال می‌یابند. سنگ کلیه انواع مختلفی دارد و اندازه متغیر بوده و ممکن است منفرد یا متعدد باشد.

سنگ کلیه باعث ایجاد درد شدید و گاهی غیر قابل تحمل می‌گردد. عوامل مختلف در ابتلا فرد به سنگ کلیه اثرگذار است که در این بخش به عوامل تشکیل سنگ کلیه پرداخته ایم.

بیش تر بخوانید: عمل PCNL

دلایل تشکیل سنگ کلیه

سنگ های کلیه بدلایل متعددی ایجاد می‌شوند و می‌توانند بخش های مختلف دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه را تحت تاثیر قراردهند. به صورت طبیعی محصولات زاید فرایندهای شیمیایی بدن از طریق ادرار دفع می شوند. مواد زاید در ادرار مانند کلسیم، اگزالات، اسید اوریک و فسفات در مواردی داخل کلیه رسوب کرده و تبدیل به سنگ می شوند. کمبود ترکیبات شیمیایی خاصی داخل ادرار مانند سیترات و منیزیم که به صورت طبیعی از به هم چسبیدن کریستالها جلوگیری می کنند نیز باعث تشکیل سنگ می شود.

با توجه به گرمای جهانی، تعداد بیماران مبتلا به سنگ کلیه طی سه دهه اخیر افزایش چشمگیری داشته است. مطالعات نشان می دهد که احتمال بروز سنگ کلیه در روزهای گرم تابستان بیشتر است زیرا افزایش دما منجر به کم آبی بدن و رسوب مواد معدنی از جمله کلسیم در کلیه ها می شود. البته فرایند تشکیل سنگ چند سال طول می کشد. در بعضی موارد سنگ کلیه دلیل شناخته شده ای ندارد، اما برخی سبک زندگی ها و فاکتورهای سلامتی ممکن است احتمال تشکیل سنگ کلیه را افزایش دهند. که این مشکل را می توان با جراحی سنگ کلیه حل کرد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کاشت ابرو، به عنوانیک اقدام زیبایی محض باشد برای زیبایی بیشتر چهره باشد و مدل ابروی دلخواه فرد را ایجاد نماید و یا جنبه درمانی داشته باشد، مثلا ممکن است افرادی که به دلیل بیماری ابروی خود را از دست داده اند و کسانی که به طبیعی و ژنتیکی، ابروهای کم پشتی دارند و یا حتی کسانی که در دراز مدت، با برداشتن مداوم تارهای ابروی خود، آن را برای همیشه از دست داده اند.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

نحوه کاشت ابرو

ابرو شامل سه بخش می باشد:

–         تاج ابرو (Head) در کاشت تاج ابرو باید تارهای ابرو با دقت بالا و زاویه ی مناسب و رو به بالا کاشته شود (تا حالت عمودی پیدا نکنند).

–         بدنه ابرو (Body) در کاشت بدنه از سمت تاج ابرو به دم ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاسته شود به طوری که موها با زاویه صفر درجه به صورت مماس در پوست قرار داده شود.

–         دم ابرو (Tail)

حتی باید نوع موهایی که برای کاشت ابرو استفاده می شود قطری مناسب با موهای ابرو داشته باشد (یعنی نباید از موهای ضخیم برای ابرو استفاده کرد). قطر منافذ کاشت موها در ابروها باید کوچکتر انتخاب شود چرا که اگر منافذ بزرگ باشد خروجی موهای ابروها حالت ضخیم و غیرطبیعی پیدا می کند. باید محل قرار دادن موهایی که کاشته می شود خیلی خیلی نزدیک به هم و بسیار پرتراکم باشد که پوست زیر موهای ابروها دیده نشود.

تکنیک کاشت ابرو

رایج ترین تکنیک در کاشت ابرو روش معمول کاشت ابرو تکنیک FUT می‌باشد که شامل برداشت موهای پشت سر به صورت نوار چند سانتیمتری و سپس جداسازی پیازهای موی آن و انتقال آن‌ها به ناحیه پوست ابرو و کاشت در جهت مناسب و طبیعی در این ناحیه می‌باشد. ( انتخاب موها براساس ضخامت و سلامت مو می باشد و به دلیل استفاده از بخیه ظریف درسایت های دهنده برداشت مو ، هیچ اثری از برداشت موها و نیز کم پشتی در ناحیه پشت سر باقی نمی ماند). برای حفظ ظاهر طبیعی ابرو ، موها باید در قالب گرافت‌های تک تار مو منتقل و کاشت شوند.

بیش تر بخوانید: داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که ابروی خود را از دست داده اند، تاتوی ابروهای خود را کم رنگ کرده اند یا می خواهند ابروهای پرتر داشته باشند، ممکن است کاشت ابرو را انتخاب کنند. اگر شرایط پزشکی دارید که باعث ریزش مو می شود مانند تریکوتیلومانیا یا آلوپسی آره آتا یا اگر آسیبی مانند سوختگی یا تاسی روی پوست شما تأثیر گذاشته است، ممکن است بخواهید پیوند ابرو را انجام دهید.کاشت ابرو یک راه حل دائمی برای پرتر نشان دادن ابروها به جای استفاده از آرایش برای پر کردن ابروها است. در حالی که این روش در بین زنان و افرادی که در بدو تولد به آنها زن اختصاص داده شده است رایج است، مردان و افرادی که در بدو تولد به آنها مرد اختصاص داده شده است، جراحی زیبایی را نیز انجام می دهند.

قیمت کاشت ابرو در تهران به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کاشت ابرو در تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی ممکن است در یک کلینیک هزینه پیوند ابرو برای یک فرد با فرد دیگر متفاوت باشد و این به دلیل مدل ابروی افراد و تفاوت در روش کاشت ابرو در آن‌ها است.

به صورت کلی قیمت کاشت ابرو طبیعی در مقابل زیبایی که به صورت شما اضافه می‌کند بسیار مناسب است و افرادی که دارای ریزش ابرو و یا ابروهای نامنظم هستند می‌توانند در کلینیک‌های معتبر کاشت ابرو را انجام دهند. از جمله عوامل مؤثر بر قیمت کاشت ابرو عبارت است از:

–         روش انتخابی کاشت ابرو : کاشت ابرو با روش‌های مختلفی قابل انجام است که هر کدام هزینه متفاوتی برای افراد دارد. پزشک بعد از معاینه فرد بیمار نوع روش پیوند ابرو را انتخاب می‌کند.

–         پزشک انتخابی : تجربه و تخصص پزشک بر هزینه کاشت ابرو مؤثر است و هر چه پزشک تبحر بیشتری داشته باشد طبیعتاً هزینه کاشت ابرو نیز بیشتر خواهد بود.

–         مدل ابروی انتخابی : اگر شما بخواهید ابروهای پرپشت و پهن‌تری داشته باشد هزینه کاشت ابرو برای شما بیشتر خواهد بود. دلیل آن نیز این است که زمان و انرژی زیادی برای استخراج و کاشت مو از بانک مو لازم است.

–         تعداد جلسات کاشت ابرو : هر چه کاشت ابرو در جلسات بیشتری انجام شود شما هزینه کاشت ابرو بیشتری باید بپردازید. بعضی از کلینیک‌ها قبل از عمل بیمار را معاینه می‌کنند که این هزینه پیوند ابرو را افزایش می‌دهد. از طرفی بعضی از کلینیک‌ها بعد از عمل نیز همراه بیمار خواهند بود و در جلساتی نکات مراقبتی را برای بیمار شرح می‌دهند.

–         تعداد گرافت های مورد نیاز : هر چه تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت ابرو بیشتر باشد طبیعتاً هزینه کاشت ابرو نیز افزایش خواهد یافت.

–         کلینیک انتخابی : کلینیک از جمله مواردی است که در انتخاب آن باید دقت زیادی داشته باشید. بسیاری از کلینیک‌های زیبایی مجوز ندارند و سعی دارند با افزایش هزینه کاشت ابرو، خود را معتبر جلوه دهند. شما باید از داشتن مجوز کلینیک مطمئن شوید.

منبع: کلینیک کاشت ابرو



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

این روزها دغدغه تناسب اندام یک چالش همگانی است، رژیم های غذایی، دمنوش‌های گیاهی، قرص‌ها و داروهای لاغری و … از جمله مواردی است که بسیاری افراد برای داشتن اندام متناسب از آن استفاده می کنند، در این مقاله به بررسی رژیم لاغری و نکات مربوط به آن می‌پردازیم.

رژیم لاغری سریع

امروزه، رژیم لاغری سریع زیادی هستند که بعضی هم می‌توانند در کوتاه‌مدت مؤثر باشند، زیرا با کاهش دریافت کالری وزن کم می‌شود مثلاً رژیم‌هایی که یکسری مواد غذایی را حذف می‌کنند، اما معمولاً اینها از نظر تغذیه ناکافی هستند.

اغلب این رژیم‌های لاغری سریع، غذاها یا گروه‌های غذایی خاص مانند کربوهیدرات‌ها را ممنوع می‌کنند و نوید نتایج معجزه‌آسا را می‌دهند. یا ممکن است مکمل‌های چربی‌سوزی یا مکمل‌های دیگر را تبلیغ کنند. اما عمده این رژیم‌های غذایی مد روز با توصیه‌های متخصصان بهداشتی معتبر در تناقض هستند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه رژیم غذایی غیرعلمی‌تر باشد، به علت عوارض جانبی احتمال رها کردنشان نیز بیشتر خواهد بود.

رژیم لاغری 7 روزه

يکي از متداول‌ترين برنامه هاي غذايي افرادي که دوست دارند وزن کم کنند رژیم لاغری 7 روزه است که يکي از بهترين برنامه‌هاي غذايي است که مي‌توانيد از منابع مختلف پيدا کنيد زيرا سريع‌ترين و طبيعي‌ترين راه براي کم کردن وزن را بدون مصرف مکمل‌هاي غذايي يا قرص‌هاي لاغري به شما پيشنهاد مي‌دهد. جنرال موتورز يکي از کمپاني‌هاي بزرگ توليدکننده ماشين است که يک برنامه‌غذايي به نام رژيم‌غذايي جنرال موتورز يا رژيم‌غذايي GM ارائه کرده است که کمپاني‌هاي بسيار و موسسات آموزشي بسياري آن را دنبال مي‌کنند زيرا اين برنامه‌غذايي به ارتقاء سلامت کسانيکه در شرکت‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و صنايع ديگر فعاليت دارند کمک مي‌کند. اين برنامه‌غذايي براي همه گروه‌هاي سني مناسب شناخته شده و حتي گفته شده که خيلي افراد توانسته‌اند با اين رژيم در يک هفته تا ? کيلو از وزن خود را پايين بياورند.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه ماهه

رژیم لاغری 3 روزه

رژیم لاغری 3 روزه یکی از متداول ترین روش های تناسب اندام و کاهش وزن است. در این مقاله سعی شده است یک رژیم لاغری 3 روزه موثر و کار آمد معرفی شود. هر روزه رژیم ها و برنامه های غذایی مختلفی ترویج می یابد بر فرض مثال رژیم کانادایی، رژیم سوپ کلم، رژیم سواحل جنوب و ... .

در سال 1985 این رژیم به دلیل کاهش وزن سریعتر و کاهش کلسترول به سرعت در سراسر جهان فراگیر شد. عملکرد این رژیم به گونه ای است که 3 روز از دستور غذایی این رژیم تبعیت کرده و در 4 روز دیگر هفته رژیم غذایی معمول خود را ادامه می دهید. به افرادی که از این رژیم تبعیت می کنند با اطمینان کامل تضمین می شود که حدود 4.5 کیلو گرم کاهش وزن طی این سه روز خواهند داشت در واقع بیشتر این کاهش وزن به علت از دست دادن اب بدن است نه سوختن چربی های نامطلوب بدن.

رژیم لاغری شکم

برای لاغری شکم چه بخوریم؟ شاید شما هم درباره‌ی غذاهایی که نه تنها موجب کاهش وزن بلکه باعث از بین رفتن چربی‌های شکمی می‌شوند، شنیده باشید. ممکن است شما از آن دسته‌ افرادی باشید که اکنون هم غذاهای این چنینی مانند ماهی سالمون، سبزیجات، آووکادو، لبنیات و خشکبار را برای لاغری شکم و پهلو و داشتن شکمی تخت در رژیم لاغری شکم خود قرار داده باشید. بر اساس آخرین پژوهش‌ها، چندین خوراکی جدیدِ «شکم‌کوچک‌کن» به این فهرست اضافه شده است. این غذاها میل شما به کربوهیدرات و انواع دسرها را برطرف و حس چشایی‌تان را تقویت می‌کنند. در ادامه این مقاله با هم لیست خوراکی‌ایی که برای رژیم لاغری شکم مفید هستند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم که بهتر است برای لاغری شکم چه بخوریم؟

منبع: فیت بادی کلینیک



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کاشت ابرو به روش FIT چیست ؟ امروزه بسیاری از بانوان در پی زیباتر شدن ابروی خود با کاشت ابرو به روش FIT افتاده اند، برای همین آکادمی زیبایی مقاله ای در باره این روش کاشت ابرو ارائه داد. کاشت ابرو به روش FUT می تواند برای معالجه مردان و زنان در هر سنی مورد استفاده قرار گیرد ، اگرچه

بیشتر ترمیم ابروها مربوط به زنان بین 30 تا 50 سال است. کاشت ابرو ، با روش FUE انجام می شود ، روش انتخاب در این موارد است. این روش با حداقل تهاجمی می تواند با استفاده از میکروتول ها انجام شود تا از برداشتن بافت و زخم های بعدی پوست جلوگیری شود ، برخلاف کاشت ابرو به روش FUT ، تکنیکی که نیاز به خارج کردن نوار پوست از محل اهدا کننده دارد.

کاشت ابرو

کاشت ابرو از روش هایی است که با انجام آن ابروهایی زیبا و طبیعی خواهید داشت‌. همان طور که می دانید روش های زیادی برای ترمیم ابرو وجود دارد که تتو، میکروبلدینگ از جمله پر طرفدارترین آنها می باشد‌. با توجه به اینکه این روش ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند ولی ظاهری طبیعی ندارند و به نوعی مشخص است که ابروها حالت مصنوعی دارند.

حال اگر فردی به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو شود چه راهکاری بهتر است؟ کاشت ابرو، بله این روش به طور قطع راه حل مناسب با ظاهری بسیار طبیعی می باشد، به شرطی که در کلینیک مجهز که دارای پزشک های ماهر و متخصص می باشد، انجام شود. کلینیک زیبایی لیان در شیراز یکی از مجموعه های زیبایی است که تمامی نکات و موارد مهم در انجام عمل های زیبایی را رعایت نموده و نتیجه ی عمل های زیبایی در این مرکز عاری از هرگونه ایراد و عوارض می باشد‌‌. کلینیک لیان به طور تخصصی در زمینه کاشت ابرو فعالیت می کند. از آنجا که ابرو بخشی از صورت است و وجود آن و از همه تر مهم مدل آن بسیار در زیبایی چهره موثر است باید در انتخاب محلی که قصد انجام کار را دارید بسیار دقت نمایید.

داروهای بعد از کاشت مو ( دسته اول )

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

  • ١.مسکن ها : این دارو ها عموما جهت کاهش درد بیمار تجویز می گردند.
  • ٢.آنتی بیوتیک : تجویز این داروها عموما بعد از هر جراحی صورت می گیرد. این داروها جهت پیشگیری از عفونت احتمالی زخم هاست.
  • ٣. مکمل ویتامینی : مکمل های ویتامینی که عموما ویتامین C تجویز می شود؛ جهت تسریع در ترمیم زخم و بهبود رویش گرفت ها می باشد.
  • ۴.تجویز سرم جهت شستشوی روزانه زحم.

عوامل تاثیر گذار در دوام و ماندگاری کاشت ابرو

پیوند طبیعی ابرو معمولا با روش ها و متد های مختلفی صورت می گیرد. با توجه به این که در کاشت مو و کاشت ابرو تفاوت هایی است، این احتمال وجود دارد که بهترین روش های پیوند مو، برای ابرو نتیجه خوبی ندهد. پس برای کاشت ابرو، از بهترین روش های کاشت مو استفاده نمی شود.

ماندگاری کاشت ابرو دائمی است، اما به شرط آن که این عمل به درستی و با اطلاع از حساسیت های کاشت ابرو، انجام گیرد. عوامل بسیاری وجود دارد که در میزان ماندگاری کاشت ابرو، تاثیر زیادی دارد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

منبع: کلینیک کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

همان طور که می دانید امروزه به دلیل تغییر عادات غذایی و استفاده بیشتر از غذاهای فرآوری شده و انواع فست فودها چاقی یک عارضه یا بیماری فراگیری شده است که بخصوص در کشور عزیزمان ایران افراد زیادی مبتلا به آن هستند. اما خوشبختانه راه های مختلفی برای لاغری وجود دارد تا شما اومایی عزیز به وزن ایده آل خود برسید. البته باید در انتخاب رژیم لاغری شکم و روش لاغری با احتیاط و آگاهانه رفتار کنید زیرا رژیم های بسیاری هستند که باعث گرسنگی بیش از حد می شوند و بعد از رسیدن به وزن ایده آل دوباره برمی گردند. یا آن قدر نامتعادل هستند که بدن دچار کمبود مواد معدنی و انواع ویتامین ها می شود و خود عوارضی مانند خراب شدن پوست و آکنه یا ریزش مو و بر هم خوردن تعادل هورمون ها را به دنبال دارد. همچنین اگر اراده زیادی نداشته باشید رژیم های سنگین و سخت را سریعا کنار می گذارید.

رژیم غذایی مناسب برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

رژیم لاغری سالم به شما کمک می کند چربی های اضافی بدن خود را از بین ببرید و بدن سالم تری داشته باشید. یکی از خطرناک ترین چربی های بدن، چربی های شکم است. داشتن شکم تخت و از بین بردن چربی های اضافه پهلو، آرزوی بسیاری از افراد به ویژه خانم‌های جوان است. رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو به شما کمک می کند تا اندازه دور کمر خود را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید؛ دقیقاً همان چیزی که اهداف تمام ورزشکاران تناسب اندام و پزشکان متخصص تغذیه است. برخی از بهترین راهکارها را برای شما ارائه می دهیم که به داشتن اندام زیبا به شما کمک می کنند. همچنین رعایت رژیم غذایی لاغری شکم و پهلو و استفاده از مواد غذایی سالم در این راه به شدت توصیه شده است. با مطالعه راهکارها می توانید غذای روزانه خود را تنظیم کنید.

رژیم فستینگ

محدود کردن کالری دریافتی در حیوانات سبب افزایش طول عمر و تحمل انواع استرس‌های متابولیک می‌شود. یکی از نگرانی‌ها درباره رژیم روزه‌داری متناوب این است که رژیم گیرندگان در روزهایی که محدودیت غذایی ندارند.پرخوری می‌کنند و کالری سوزانده شده در طول رژیم فستینگ جبران می‌شود. پژوهش‌ها در مقایسه رژیم روزه‌داری با دیگر روش‌های لاغری این مورد را تایید نکردند. اما طرفداران رژیم فستینگ معتقدند استرس ناشی از محدود کردن کالری دریافتی سبب واکنش ایمنی در بدن می‌شود. این واکنش‌ها ترمیم سلول‌ها و تغییرات مثبت متابولیک مثل کاهش چربی خون، کاهش کلسترول بد، کاهش فشار خون، وزن و قند خون را به دنبال دارند.

رژیم لاغری 7 روزه

رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز اصلی یک برنامه ۷ روزه است که برای کارمندان این شرکت در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد. گفته شده است که این شرکت هم با اداره غذا و دارو و هم با وزارت کشاورزی ایالات متحده، همکاری داشته است.

این رژیم غذایی به طور عمده از میوه های خام و سبزیجات تشکیل شده است. تعداد غذاهای گوشتی در این رژیم کم است. از این رو، رژیم غذایی GM بسیار محبوب است.

رژیم لاغری کانادایی

در جهان امروز توجه زیادی به وزن بدن و تناسب اندام می شود. بخشی از این توجه مربوط به تبلیغات گسترده تناسب اندام و لاغری در تلویزیون و دیگر رسانه هاست و بخشی دیگر مرتبط به رشد آگاهی افراد از عوارض چاقی می باشد. برنامه های غذایی و رژیم لاغری امروزه طرفداران بسیاری دارند که یکی از آنها برنامه رژیم کانادایی است.

منبع: فیت بادی کلینیک



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام دغدغه ی اغلب افرادی است که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند و همیشه به دنبال راه هایی برای کاهش سریع وزن هستند. در همین ابتدا باید بگوییم که تناسب اندام به معنای لاغری و یا لاغری شکم و پهلو نیست. افرادی تناسب اندام دارند که پر انرژی، قوی و سالم هستند و همچنین وزن مناسب دارند. رسیدن به تناسب اندام نیازمند داشتن یک برنامه غذایی درست است. حال برخی افراد به جای استفاده از رژیم های لاغری اصولی به دنبال رژیم لاغری سریع می روند.

رژیم لاغری شکم

  • افرادی که چربی شکمی کمتری دارند، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و بیماری‌های قلبی در آن‌ها کمتر است.
  • برای رهایی از استپ وزنی در رژیم کاهش وزن، ورزش کردن الزامی است.
  • اضافه و کم کردن وعده‌های غذایی در رژیم‌های کاهش وزن بستگی به قوانین آن دارد.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری شکم و پهلو چیست؟

رعایت رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن بهترین رژیم لاغری شکم و پهلو است؛ زیرا بدون ورزش شاید بتوان برای مدت کوتاهی وزن کم کرد؛ اما بعد از مدتی سرعت کاهش وزن کم شده و فرد دچار استپ ورنی می‌شود. برای رهایی از استپ وزنی در رژیم کاهش وزن، ورزش کردن الزامی است.

رژیم فستینگ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟

رژیم ۱۲ ساعته یکی از انواع رژیم فستینگ رژیم ۱۲ ساعته است. قوانین این رژیم ساده است. فرد باید هر روز یک روزه ۱۲ ساعته ناشتا بگیرد و به آن پای‌بند باشد. به گفته برخی محققان، روزه گرفتن به‌مدت ۱۰ تا ۱۶ ساعت می‌تواند باعث شود بدن ذخایر چربی خود را به انرژی تبدیل کند. همین موضوع، باعث آزاد شدن کتون‌ها در جریان خون و کاهش‌وزن می‌شود. این نوع برنامه روزه‌داری متناوب ممکن است گزینه خوبی برای مبتدیان باشد. چون بیشتر روزه‌داری درطول خواب اتفاق می‌افتد و فرد می‌تواند هر روز همان تعداد کالری را مصرف کند.

ساده‌ترین راه برای انجام روزه ۱۲ ساعته این است که دوره خواب را در پنجره روزه قرار دهید. برای مثال، فردی می‌تواند از ساعت ۷ بعدازظهر، رژیم فستینگ را آغاز نموده و ساعت ۷ صبح صبحانه بخورد. رژیم فستینگ ۲۴ ساعته روزه گرفتن کامل به‌مدت ۱ یا ۲ روز در هفته، که به عنوان رژیم غذایی «خوردن – توقف – خوردن» نیز شناخته می‌شود، به معنای خودداری از مصرف غذا به‌ مدت ۲۴ ساعت است. بسیاری از افراد از صبحانه تا صبحانه یا ناهار تا ناهار را روزه می‌گیرند. افرادی که از این برنامه غذایی استفاده می‌کنند، می‌توانند درطول دوره روزه‌داری آب، چای و سایر نوشیدنی‌های بدون کالری را مصرف کنند، اما در روزهای عادی به الگوهای غذایی عادی برگردند. این روش کل کالری دریافتی فرد را کاهش می‌دهد، اما برای غذاهای خاصی که فرد مصرف می‌کند، محدودیت قائل نمی‌شود. اما رژیم فستینگ ۲۴ ساعته می‌تواند چالش‌برانگیز و خسته‌کننده باشد و ممکن است باعث افت انرژی، سردرد یا تحریک‌پذیری شود.

رژیم آب درمانی برای لاغری

رژیم آب درمانی نوعی رژیم است که در آن برای یک مدت زمان مشخص فقط آب مصرف می‌کنید. رژیم آب درمانی برای لاغر شدن و کاهش وزن و سلامتی استفاده میشود. رژیم آب نوعی از روزه داری است که در آن برای یک مدت زمان مشخص فقط آب مصرف می کنید. برخلاف رژیم های کم کالری که میزان کالری دریافتی، روزانه ۲۰-۴۰% کاهش پیدا می کند، در رژیم آب، کالری دریافتی صفر اس

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اجزای صورت مهم‌ترین نقش را در ظاهر و زیبایی فرد دارند و به همین دلیل است که اغلب زیباجویان با تکنیک‌های مختلف سعی بر افزایش زیبایی چهره داند. کاشت ابرو طبیعی یکی از این تکنیک‌هاست که می‌تواند به صورت طبیعی ابروهای پر پشت و خوش حالتی را برای شما به ارمغان بیاورد. برای همه ما مهم است که بدانیم هزینه روشی که از آن استفاده می‌کنیم چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود.هزینه کاشت ابرو چقدر است و چطور محاسبه می شود ؟

کاشت ابرو چیست ؟

قبل اینکه به بحث در مورد نحوه محاسبه هزینه کاشت ابرو بپردازیم ابتدا باید بدانیم که این عمل چگونه انجام می‌شود و چه ملزوماتی دارد. ریزش ابرو اتفاقی است که به دلایل مختلف ممکن است در آقایان و خانم‌ها اتفاق بیفتد اما این عارضه در خانم‌ها بیشتر است؛ چرا که خانم‌ها از لوازم آرایش زیادی استفاده می‌کنند که اغلب آنها شیمیایی هستند. از سویی دیگر برداشتن بیش از حد و غیر اصولی ابروها می‌تواند باعث ریزش آنها شود. کاشت ابرو به راحتی و کاملا طبیعی این مشکل را حل می‌کند و نتایج آن دائمی و رضایت بخش است.

اقدامات لازم پس از کاشت ابروها

مراقبت های پس از کاشت ابرو عبارتند از:

  • پانسمان قرار گرفته در ناحیه بانک مو و ابروها حداقل دو روز باید باقی بمانند و با احتیاط تعویض شوند.
  • پس از برداشت پانسمان ها ناحیه مورد نظر را با احتیاط کامل بشویید.
  • لخته ها و زخم هایی که س از کاشت ایجاد میشوند را تا زمان  بهبود کامل دستکاری نکنید.
  • دو روز پس از کاشت ابروها حمام کنید.
  • داروهای تجویزی را به طور مرتب و سر وقت مصرف کنید.
  • بعد از گذشت دو روز می توانید بخیه ها را بکشید.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

تکنیک کاشت ابرو

روشی که برای کاشت ابرو استفاده می‌شود، می‌تواند بر هزینه این عمل تاثیرگذار باشد. متداول‌ترین روش‌های کاشت ابرو شامل FIT، FUT،Micro FIT و SUT هستند. روش‌های SUT و Micro FIT از آنجایی که روش‌هایی نوین محسوب می‌شوند و از تجهیزات و تکنیک‌های جدیدی بهره می‌برند، هزینه بیشتری در پی دارند. تفاوت این روش‌ها تنها در نحوه برداشت فولیکول‌هاست که البته تاثیر فوق العاده‌ای در نتایج کاشت ابرو دارد.

اهمیت نحوه کاشت ابرو

کاشت ابرو یک شیوه بسیار ظریف و هوشمندانه می‌باشد که در آن ابرو به ‏صورت ویژه برای هر شخصی طراحی می ‏گردد. از طرفی زاویه رویش مو در ابرو افراد بسیار حائز اهمیت است و با زاویه رویش مو در سر بسیار تفاوت دارد. در هر ناحیه از ابرو زاویه رویش هم نسبت به سطح پوست فرد و هم نسبت به مکان قرارگیری آن مختلف می‏ باشد. خواب و جهت کاشت طبیعی ابرو باید به طور کامل رعایت شود تا بعد از بلند شدن و رشد ابرو ها به شکل نامنظم و عمود بر روی پوست افراد قرار نگیرد. زاویه و جهت رویش مو ها در محل ابرو به سه قسمت متفاوت تاج، تنه و دم تقسیم می شود. به همین علت این عمل به توجه و دقت و تجربه بسیار بالایی نیاز دارد.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

ابرو یکی از بخش های بسیار مهم و برجسته صورت هر فرد است. به همین دلیل امروزه روش های مختلفی برای ترمیم ابروها به روی کار آمده اند. یکی از محبوب ترین و رایج ترین اقداماتی که در زمینه بهبود حالت ابروها انجام می شود، کاشت ابرو است. کاشت ابرو از بسیاری از راهکارهای دیگر مانند تاتو، هاشور یا میکروبلیدینگ ابرو بهتر، موثرتر و دارای ماندگاری فوق العاده بیشتری است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، کاشت ابرو در ایران به روشی رایج تبدیل شده است. البته اگر چه کاشت ابرو روشی نتیجه بخش است اما در مورد آناتومی، طراحی پیوند، استخراج و روش کاشت نیاز بالایی به دقت و دانش وجود دارد.

مراحل کاشت ابرو

کاشت ابرو تحت بی حسی موضعی و بدون هیچ گونه درد و ناراحتی انجام می شود. متخصص کاشت ابرو پس از دریافت مو از سر و تفکیک موها از بافت ها در زیر تلسکوپ شروع به کاشت می کند. کاشت ابرو دقیقا بر روی طرحی که از قبل روی ابرو کشیده شده انجام می شود. این طرح با توجه به درخواست بیمار و همخوانی با فرم و شکل صورت کشیده می شود. کاشت ابرو یک کار تخصصی و در این حال هنری است زیرا با زیبایی صورت فرد رابطه مستقیم دارد.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو

در اولین مرحله از کاشت ابرو باید فرد برای مشاوره و بررسی وضعیت ابروها به بهترین دکتر کاشت ابرو مراجعه کند تا بتوان همه مشکلات مربوط به ابروها را به طور کامل مورد بررسی قرار داد و طرحی متناسب با حالت کلی و دیگر اعضای صورت برای کاشت ابروی طبیعی به دست آورد. زمانی که طرح ابرو بعد از کاشت نهایی می شود، متخصص پوست با شما درباره آن با شما به گفت و گو خواهد نشست.

چرا که یکی از مهم ترین موارد موثر بر روی رضایت شما از عمل کاشت ابرو، تطابق حالت آن با مدل درخواستی شماست. البته اگر شما بخواهید مدل کاشت ابرویتان به عنوان مثال خیلی نازک باشد ولی بر اساس تجربه پزشک، این مدل ابرو اصلا برای صورتتان مناسب نباشد، او به شما در این زمینه تذکر خواهد داد اما در نهایت مدل ابرو بعد از کاشت دقیقا بر اساس تمایل شما خواهد بود.

بهبودی بعد از کاشت ابرو

بعد از اتمام کاشت مقدار کمی التهاب و قرمزی مشاهده می کنید که کاملا طبیعی می باشد . به طور نمونه امکان دارد بیمار احساس خارش در این ناحیه داشته باشد که فقط برای مدت 1 تا 2 روز دوام و ماندگاری دارد. به هر حال اگر شما متوجه شدید که این عارضه برای مدت طولانی تر از حالت معمول ادامه پیدا کرده است پزشک خود را در جریان بگذارید، امکان کنترل این خارش با استفاده از پمادها و کرم‌های مخصوص وجود دارد و بیمار می‌تواند از این داروها به صورت موضعی در طول روز و شب برای بهبود عوارض عمل استفاده کند.  اما با رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو می توانید این عوارض را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم گیاهخواری انواع گوناگونی دارد که ما آنها را برای شما بیان می کنیم. در بعضی از گروه های گیاهخوار علاوه بر غذاهای گیاهی، از مواد غذایی دیگر با منشا حیوانی نیز استفاده می شود.

LACTO - VEGETARIAN : علاوه بر غذاهای گیاهی ، از فرآورده های لبنی به جز بستنی نیز استفاده می کنند.

OVO- VEGETARIAN: علاوه بر غذاهای گیاهی ، از تخم مرغ نیز استفاده می کنند.

LACTO-OVO- VEGETARIAN : این گروه علاوه بر غذاهای گیاهی، از شیر و تخم مرغ در برنامه غذایی خود استفاده می كنند كه متداول ترین و راحت ترین نوع گیاهخواری است.

SEMI- VEGETARIAN : به نام رژیم نیمه گیاهخواری است. این گروه فقط گوشت قرمز را از برنامه غذایی خود حذف می كنند، ولی محصولات لبنی ، تخم مرغ ، مرغ و ماهی را مصرف می كنند. این نوع رژیم ممكن است به دلایل مذهبی و سنتی ، الگوهای فرهنگی و یا جهت حفظ سلامتی اتخاذ شود.

VEGAN : تحت عنوان گیاهخواری تام می باشد كه هیچ نوع گوشت و محصولات حیوانی را مصرف نمی کنند. رژیم این افراد شامل سبزیجات ، غلات، حبوبات ، انواع مغزها، دانه ها و میوه ها می باشد. این گروه حتی از محصولات چرمی ، پشمی ، ابریشمی یا هرگونه محصول بدست آمده از حیوانات نیز استفاده نمی كنند.

PESCO- VEGETARIAN: این گروه از فرآورده های لبنی ، تخم مرغ و ماهی تغذیه می كنند، اما از انواع دیگر گوشت پرهیز می كنند.

FRUITARIAN : این گروه فقط از میوه های خام یا خشك شده ، انواع مغزها، عسل و روغن زیتون استفاده می كنند و غذاهای پخته را به میزان حداقل مصرف می کنند.

بیش تر بخوانید: رژیم آب درمانی

معایب رژیم گیاهخواری

  • 1ـ ویتامین های B2  , B6  , B12 ، اسید فولیك و عناصری مثل روی و آهن در منابع حیوانی بیشتر و قابل جذب تر هستند.
  • 2ـ وجود مهار كننده های جذب درمنابع گیاهی مثل " فیتات " ( در غلات سبوس دار، انواع  مغزها و دانه ها )، اگزالات ( در اسفناج ، ریواس، جعفری ، بادام زمینی و انواع  مغزها   ) و سیترات ( در مركبات ) باعث كاهش جذب مواد مغذی می شوند.
  • 3ـ كمبود اسید های آمینه ضروری در غذاهای گیاهی
  • 4ـ مصرف زیاد ویتامین C ( در اثر مصرف زیاد میوه و سبزی ) باعث می شود كه مازاد ویتامین C به اسید اگزالیك تبدیل شود و خطر ابتلا به سنگ های اگزالاته در گیاهخواران افزایش یابد.

بیش تر بخوانید: رژیم سه ماهه

گیاهخواری در بارداری

گیاهخواری در بارداری یکی از موضوعاتی است که ذهن مادران گیاهخوار را به خود مشغول کرده است. رژیم‌های گیاهخواری به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارند، روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. به عنوان مثال، گیاه خواری خطر بیماری‌های عروق کرونر قلب‌، سرطان و دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. برخی از افراد نیز به دلایل اخلاقی و حمایت از حقوق حیوانات، به این نوع از رژیم‌های غذایی گرایش دارند. خیلی از زنان گیاهخوار نگران این هستند که رژیم گیاهخواری در دوران بارداری‌، آنان و جنین در حال رشدشان را در معرض خطر کمبودهای مواد مغذی مانند کمبود پروتئین‌، آهن‌، ویتامین D‌، کلسیم‌، ید‌، امگا 3 و ویتامین B12 در تغذیه بارداری قرار دهد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

یکی از بهترین گزینه ها در سال های اخیر که مورد توجه زیادی قرار گرفته و  جایگزین مناسبی برای  جراحی بینی و اصلاح فرم بینی در بسیاری  از افراد شده است تزریق فیلر بینی است.

انواع فیلر بینی

دو نوع از کاربردی ترین فیلرها برای تزریق فیلر کلسیم هیدروکسی لپاتیت و اسید هیالورونیک اسید می باشد که موجب افزایش کلاژن سازی و بهبود الاستین پوست می شود، الاستین و کلاژن جز بلوک های سازنده در پوست می باشند.

بیش تر بخوانید: راه های درمان جوش بلوغ

ژل کلسیم هیدروکسی لپاتیت

این ماده به شکل طبیعی در استخوان ها وجود دارد. این فیلر حاوی مواد شبه معدنی است و اغلب برای از بین بردن چروک های متوسط تا عمیق مورد استفاده قرار می گیرد مانند: خطوط بینی، تولید این ژل ها بیوسنتتیک می باشد، یعنی هیچ فرآورده حیوانی در آن استفاده نشده است که این خاصیت به کاهش واکنش آلرژیک کمک می کند.

بیش تر بخوانید: درمان جوش های سر سیاه

ژل هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید نیز به طور طبیعی در پوست یافت می شود. این ژل رطوبت را زیر پوست نگه داشته و پوست را آب رسانی می کند. از این ژل برای حجم دهی، رفع نواقص و فرورفتگی های پوست استفاده می شود، مانند : حجم دهی گونه ها، رفع اسکار جوش ، از بین بردن خط خنده، خطوط پنجه کلاغی، خط اخم و همچنین لیفت بینی کاربرد دارد.

بیش تر بخوانید: روش های درمان جوش

فیلر بینی دائمی

ژل بلافیل در سال 2006 موفق به اخذ تاییدیه غذا و دارو آمریکا FDA برای از بین بردن چین و چروک گردید و در سال 2014 نیز برای از بین بردن جای جوش مورد استفاده قرار گرفت. فیلر بلافیل  از ماندگاری طولانی مدت برخوردار می باشد که حاوی دانه های کوچک پلی متیل متاکریلات و کلاژن می باشد. بهتر است قبل از تزریق این فیلر آزمایشات لازم توسط پزشک متخصص انجام شود. این فیلر برای افراد زیر 21 سال  و افرادی که به آلرژی و حساسیت به کلاژن گاوی  مبتلا هستند ممنوع می باشد.

تزریق فیلر بینی استخوانی

از مناسب ترین کاندیدای تزریق  افرادی هستند که دارای بینی استخوانی می باشند و می خواهند قوز بینی خود را بدون جراحی از بین ببرند. پزشک متخصص با توجه به فرم بینی و تزریق فیلر بینی استخوانی در قسمت بالا و پائین بینی نقص آن را رفع و تیغه بینی را صاف می کند، در بعضی موارد نوک بینی فرد حالت افتادگی دارد که پزشک با تزریق فیلر روی نوک بینی خطای دید ایجاد می کند ( البته در این موارد بهتر است از نخ برای لیفت استفاده شود تا نتیجه مطلوب تر حاصل گردد ).

فیلر بینی با نخ

نوع دیگر از عمل فیلر وجود دارد که با نخ انجام می‌شود. این روش بسیار جالب می‌باشد. در این روش فقط از نخ استفاده می‌شود و نخ هایی هم که استفاده می‌شود از جنس مخصوصی می‌باشد که کاملاً با پوست و بدن انسان سازگاری دارد. در این روش اگر قرار باشد تزریقات فیلر انجام شود یا نشود وابسته به تشخیص متخصص خواهد بود.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

ابرو یک بخش مهم و پرطرفدار در صورت است که باعث زیبایی صورت می شود که امروزه کندن اختیاری ابروها برای نازک کردن پهنای ابرو و یا تاتو ابرو که از عوامل از دست دادن ابرو است از کاشت ابرو و مو طبیعی که بسیار رواج پیدا کرده است استفاده می کنند. بعضی از افراد به دلیل سن و یا مصرف برخی از داروهای خاص ابروهایشان دچار ریزش ابرو می شود. که این روش مانند روش هایی دیگر مزایا و معایبی دارد که ما سعی داریم در این مقاله شما را با عوارض کاشت ابرو بیشتر آشنا کنیم.

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو برای کسانی که ابرو های کمی دارند و یا کسانی که می خواهند ابرو های پر پشت تری داشته باشند استفاده می شود که در این روش از موهایی که در سر شما وجود دارد برای این کار استفاده می کنند و پیوند می زنند که می تواند به صورت طبیعی باشد و شما به نتیجه دلخواه خود برسید. این روش نسبت به روش های دیگر بدون درد است که باعث تغییر ابروی شما می شود.

عوارض کاشت ابرو

  • قرمزی پوست : بعد از انجام کاشت ابرو به مدت 3 تا 4 روز ممکن است پوست ابرو قرمز شود و لکه ها و جوش های ریزی دیده شود که بعد از چند روز از بین می روند و پوست به حالت عادی بر می گردد. اگر این قرمزی ادامه داشت حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
  • خونریزی : یکی از عوارض کاشت ابرو خونریزی بعد از عمل است که این امر طبیعی است. قبل از انجام کاشت ابرو از مصرف داروهای که خون را رقیق می کند خودداری کنید. گاهی اوقات با رعایت نکردن و استفاده از داروها و قرص ها ممکن است بعد از انجام کاشت دچار خون ریزی شوید اگر این اتفاق افتاد با گاز استریل یا یک پارچه تمیز به آرامی آن محل را فشار دهید تا از خونریزی جلوگیری کنید اگر با این کار خونریزی متوقف نشد با پزشک خود مشورت کنید.
  • تورم : تورم یک دیگر از عوارض کاشت ابرو است. بعد از انجام این عمل سعی کنید به مدت چند دقیقه خم نشوید و برداشت وسایل سنگین، تند راه رفتن و دویدن و یا ورزش کردن خودداری کنید و برای کاهش تورم از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • خارش : خارش هم یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو است. پس از انجام کاشت ممکن است ابروی شما به خارش بیفتد که شما باید از دست زدن و خاراندن برای کاهش خارش جلوگیری کنید. برای کاهش خارش از کمپرس سرد استفاده کنید تا بهبود یابد. اگر خارش ادامه داشت می توانید با دستور پزشک از قرص آنتی هیستامین استفاده کنید.
  • پوسته پوسته شدن : پوسته پوسته شدن ابرو بعد از کاشت یکی از عوارض کاشت ابرو است که امری طبیعی است که بعد از گذشت چند روز برطرف می شود اگر پوسته پوسته شدن ابروها ادامه داشت می توانید از ژل آلوئه ورا برای کاهش آن جلوگیری کنید.
  • بی حسی : از داروهای بی حسی برای کاهش درد استفاده می کنند که عوارض بی حسی بعد از گذشت چند روز از بین می رود و به حالت اولیه بر می گردید.
  • عفونت : یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو عفونت است که برای جلوگیری از عفونت از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید که استفاده از این داروها باید با دستور پزشک انجام شود.
  • رشد سریع : ابروهای پیوند شده نسبت به ابروهای طبیعی سریع تر رشد می کنند به همین دلیل فرد باید ابرو های خود را مرتب کند تا ظاهر نامناسبی نداشته باشد.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

نکاتی که باید در حکم مراقبت های بعد از کاشت ابرو رعایت کنید عبارتند از:

  • تا ۱۰ روز به صورت طاق باز و ترجیحا سه شب اول به حالت نیمه نشسته و با زاویه ۴۵ درجه و با استفاده از بالشت دور گردنی بخوابید.
  • تا ۱۰ روز بعد از کاشت نباید با دست یا هر چیز دیگری به ابروها فشار یا ضربه وارد کنید.
  • در صورت وجود بخیه حتما در روز چهاردهم بعد از کاشت جهت کشیدن آن به کلینیک مراجعه کنید. کشیدن زودتر بخیه ها مانع از بسته شدن زخم و کشیدن دیرتر آنها منجر به برجای ماندن جای بخیه و احتمال بروز عفونت می شود.
  • دقت نمایید اصلا به محل کاشت ضربه نزنید . از کندن زخم ها و خاراندن ابرو حداقل تا ۱۰ روز اکیدا خودداری کنید.
  • جهت جلوگیری از برخورد و ایجاد سائیدگی حداقل تا ۱۰ روز لباس های دکمه دار یا با یقه ی باز بپوشید.
  • تا ۱۰ روز به هیج وجه اخم نکنید.
  • در روزهای اول برای جلوگیری از تورم و کبودی، سر خود را به جلو خم نکنید.
  • کمپرس یخ ناحیه پیشانی و چشم ها از شب اول هر ۵ دقیقه یکبار و هر بار به مدت یک دقیقه تا ۴۸ ساعت بعد از کاشت به کمتر شدن تورم صورت کمک می کند.
  • قوی بودن فولیکول های کاشت شده : انتخاب درست محل اهدا از سمت پزشک می تواند منجر به انتخاب فولیکولهای مقاوم تر در برابر ریزش شود . تجربه پزشک بسیار در این زمینه موثر است . مقاومت فولیکولها در افراد مختلف متفاوت است پس نتیجه کاشت نیز متفاوت خواهد بود .
  • تکنیک مورد استفاده در کاشت ابرو: تکنیکی که پزشک برای کاشت ابرو با موی طبیعی استفاده می کند در ماندگاری کاشت ابرو بسیار موثر است و این لزوم انتخاب درست کلینیک زیبایی و پزشک متخصص را بیشتر می کند .
  • رسیدگی و مراقبت از ابروها: مراقبت و رسیدگی پس از کاشت تاثیر بسزایی در ماندگاری کاشت ابرو دارد . عمل به توصیه های پزشک از جمله در مورد شستشو ، نحوه اصلاح و … می تواند به بهبود سریع زخم و رشد بهتر ابروها کمک کند .

عوامل موثر در ماندگاری کاشت ابرو

منبع: کلینیک کاشت ابرو



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

امروزه یکی از بهترین روش ها برای برگرداندن ابروهای از دست رفته، کاشت ابرو است.افرادی که علاقه به داشتن ابروهای پر پشت دارند به راحتی می توانند با مراجعه به کلینیک های زیبایی نسبت به کاشت ابروی خود اقدام کنند.در این مسیر اقداماتی وجود دارند که باعث بیشتر نتیجه گرفتن از کاشت ابرو می شوند.از جمله این اقدامات می توان به انتخاب پزشک و کلینیک مناسب و هم چنین مراقبت های بعد از کاشت ابرو اشاره کرد.اگر قصد انجام پیوند ابرو را دارید با ما در فروشگاه لوازم ارایشی سرمه همراه باشید تا شما را با نکات کلیدی در مراقبت های بعد از پیوند ابرو آشنا کنیم.

اهمیت اقدامات محافظتی بعد از کاشت ابرو

امروزه با انجام پیوند ابرو به راحتی می توان برای داشتن ابرو های پرپشت و خوش حالت اقدام کرد.حتی افرادی که با گرفتن برخی بیماری ها دچار ریزش ابرو شده اند نیز می توانند ابروهای از دست داده خود را بازگردانند.با رعایت نکات بعد از عمل پیوند ابرو و عمل به توصیه های پزشک خود نتایج بهتری را خواهید گرفت.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

برای کسب رضایت از نتایج کاشت ابرو، نیاز است که علاوه بر رعایت دستورالعمل های قبل از کاشت و اجرای درست فرآیند کاشت ابرو توسط پزشک، مراقبت های بعد از کاشت نیز به دقت انجام شوند. در واقع همانند هر یک از عمل های جراحی دیگر، باید به بدن خود برای بازسازی، درمان و بهبود فرصت دهید تا علاوه بر دریافت نتایج رضایت بخش، از وقوع عوارض کاشت ابرو جلوگیری شود یا از شدت آنها کاسته شود. در ادامه همه نکاتی که باید بعد از کاشت ابرو توسط شما رعایت شوند را ذکر می نماییم.

فشار نیاوردن به ابروها : وارد کردن فشار به ابروها در روزهای اولیه می تواند باعث ایجاد آسیب به فولیکول ها شود. از این رو، هنگام شست و شوی ابروها دقت لازم را به کار بگیرید و با ظرافت این کار را انجام دهید.

به موقع کشیدن بخیه های غیرجذبی : در هنگام کاشت ابرو، معمولا از بخیه های جذبی استفاده می شود؛ اما درصورت عدم استفاده از بخیه های جذبی، لازم است بخیه ها در موعد مقرر کشیده شوند. معمولا 10 الی 12 روز بعد از کاشت، زمان مناسبی برای کشیدن بخیه هاست.

بیش تر بخوانید: هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

استفاده نکردن از کمپرس یخ : برخی از افراد برای برطرف نمودن تورم از کمپرس یخ بر روی ابروها استفاده می کنند. این درحالی است که استفاده از کمپرس یخ، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. در نتیجه در صورت لزوم به استفاده از کمپرس یخ برای کاهش تورم، آن را بر روی چشم های خود قرار دهید.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به ابروها در روزهای اولیه پس از کاشت : بهتر است در 5 روز اولیه بعد از کاشت ابرو، از رساندن رطوبت به آن جلوگیری نمایید. این موضوع می تواند کمک کند تا نتایج بهتری از کاشت ابرو دریافت نمایید.

عدم استفاده از رنگ و مواد شیمیایی بر روی ابروها : پزشکان توصیه می کنند که حداقل تا سه هفته بعد از کاشت ابرو، از هیچ گونه رنگ و مواد شیمیایی دیگری بر روی ابروها استفاده ننمایید.

شست و شوی صحیح ابروها : شست و شوی صحیح ابروها بعد از کاشت در رسیدن به نتیجه ایده آل و تسریع بهبود زخم ها تاثیر فراوانی دارد. در روز اول پس از کاشت می توانید هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار، از اسپری فولیکول سالین یا هر ماده دیگری که پزشکتان تجویز کرده است، بر روی ابروهای خود استفاده نمایید.

در سه روز اول بعد از کاشت ابرو، صورت خود را با مواد شوینده و پد آرایشی بشویید و سپس طبق تجویز پزشک ابروها را با شامپو بچه یا شوینده مخصوص دیگری شست و شو دهید. دقت کنید که مالش ابروها در این مدت ممنوع است. آبی که برای شست و شوی ابروها مورد استفاده قرار می گیرد، نه باید خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. در ضمن نباید زیر فشار زیاد آب دوش قرار گیرید. برای خشک کردن ابروها نیز از یک حوله نرم و لطیف استفاده کنید و آن را بر روی ابروهای خود نکشید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

به دلیل سبک زندگی مدرن و تنوع مواد غذایی که وجود دارد، بسیاری از افراد با چاقی و اضافه وزن روبرو هستند. خوشبختانه برای برطرف کردن چاقی و اضافه وزن اکنون روش های زیادی وجود دارد و افراد می توانند با کمک آن ها وزن خود را کاهش دهند. با این حال ممکن است برخی به دنبال رژیم لاغری سریع باشند تا بتوانند زودتر به تناسب اندام دست یابند. در این نوشتار توضیحاتی درباره رژیم لاغری ارائه کرده ایم و همچنین بهترین رژیم لاغری سریع دنیا از نگاه برخی متخصصان را نیز مورد ارزیابی قرار داده ایم.

رژیم نظامی سه روزه چیست؟

رژیم نظامی سه روزه یک رژیم کم کالری است که در کوتاه‌مدت شما را به وزن دلخواه می‌رساند. در این رژیم لاغری ادعا می‌شود که می‌توان تنها در یک هفته ۴.۵ کیلوگرم کم کرد. در رژیم غذایی نظامی باید ۳ روز کالری دریافتی محدود شود و در ۴ روز هفته می‌توان برنامه غذایی آزاد داشت. افرادی که از این رژیم استفاده می‌کنند، می‌توانند تا یک ماه یا تا زمانی که به وزن مدنظرشان برسند، این رژیم را تکرار کنند.

این نوع رژیم غذایی، نوعی رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب محسوب می‌شود. در رژیم‌های غذایی متناوب دوره‌های کاهش کالری و دوره‌های تغذیه نامحدود جابه‌جا می‌شوند.

در سه روز اول رژیم باید کالری دریافتی به ترتیب ۱۴۰۰، ۱۲۰۰ و ۱۱۰۰ کالری باشد. در این سه روز میان وعده حذف می‌شود و شما باید فقط وعده‌های صبحانه، ناهار و شام را بخورید.

رژیم مدیترانه‌ای چیست؟

رژیم مدیترانه‌ای یک الگوی تغذیه است که مردمی که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند به طور طبیعی آن را انتخاب کرده‌اند. این یک رژیم غذایی است که به سالم بودن شهرت دارد. نانسی کوهن (Nancy L. Cohen, PhD, RD)، استاد تغذیه در دانشگاه ماساچوست در آمهرست می‌گوید: «این رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبرزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل و حبوبات و روغن زیتون است.» در رژیم مدیترانه‌ای، شما گوشت قرمز، غذاهای شیرین و لبنیات (البته بجز مقدار کمی ماست و پنیر) را محدود کرده و یا حذف می‌کنید.

هیچ روش ثابتی برای استفاده‌ی صحیح از این رژیم غذایی وجود ندارد؛ زیرا کشورهای بسیاری در اطراف دریای مدیترانه وجود داشته و افراد مناطق مختلف، غذاهای متفاوتی می‌خورند.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

جوش صورت در دوران بلوغ یکی از نشانه های بلوغ است که بسیاری از ما از آن آگاه هستیم.

روش های زیادی وجود دارد که می توان فهمید نوجوان به بلوغ رسیده است یا خیر.

جوش های صورت یکی از رایج ترین علائم بلوغ است. این جوش ها می توانند برای نوجوانان ناراحت کننده باشند اما باید بدانید که برای همیشه دوام ندارند و به نوعی قابل کنترل و درمان هستند.

بیش تر بدانید: انواع روش های درمان جوش زیر پوستی

علت جوش در دوران بلوغ

هورمون ها: با رسیدن به سن بلوغ و افزایش ترشح هورمون ها ، تغییراتی در بدن ایجاد می شود. هورمون آندروژنیک هورمونی است که در دوران بلوغ در بدن دختران و پسران تولید می شود. این هورمون جنسی مردانه است که تستوسترون را حمل می کند و ترشح چربی بیشتری را امر می کند که خطر آکنه را افزایش می دهد.

باکتری ها: اگر چربی منافذ پوست را مسدود کند ، باکتری ها می توانند در آنجا رشد کرده و باعث التهاب و جوش شوند. اگر این تجمع بیش از حد باشد ، باعث پارگی جوش ها و پوشاندن بافت های اطراف می شود و بیشترین تعداد جوش ها را در یک سطح ایجاد می کند.

انواع جوش در دوران بلوغ

  • جوش های سر سفید: با بسته شدن منافذ پوست اتفاق می افتد.
  • جوش های سرسیاه: هنگام بسته شدن منافذ و قرار گرفتن در معرض هوا رخ می دهد. درمان جوش سرسیاه پاکسازی است.
  • جوش های قرمز: جوش های بسته ، ملتهب ، عمیق و بزرگ که بسیار دردناک هستند.

نگرانی در مورد جوش در دوران بلوغ

نوجوانان در این سن معمولاً زیاد به ظاهر خود اهمیت می دهند و نگران جوش های صورت هستند. حتی بیشتر آزار دهنده است اینکه او نمی داند این جوش ها از بین می روند یا اینکه تمام زندگی خود را با آنها سپری می کند. ممکن است دوستانش جوش نداشته باشند و او از این بابت بسیار نگران است اما باید بدانید که اگر این جوش ها را در سن بلوغ ندارید ، ممکن است در زندگی بعدی آنها را تجربه کنید.

راه های مراقبت و درمان جوش در دوران بلوغ

از مواد آرایشی بدون چربی استفاده کنید

برای درمان جوش های بلوغ از مواد آرایشی که حاوی چربی نیستند و ترجیحاً سبک هستند استفاده کنید. از مصرف مواد آرایشی با لایه های ضخیم روی پوست خود به شدت خودداری کنید.

شستشوی مداوم صورت

صورت خود را مرتباً با آب و صابون یا فقط آب ولرم بشویید. این چربی های اضافی پوست شما را از بین می برد و باکتری های موجود در آن را از بین می برد.

به یاد داشته باشید این کار را شب قبل از خواب انجام دهید و اگر از مواد آرایشی استفاده می کنید ، به محض اینکه دیگر نیازی به آرایش ندارید ، آن را بشویید. مراقب باشید این کار را خیلی محکم انجام ندهید تا باعث تحریک پوست نشود.

از محلول استفاده کنید

از محلولهای مختلفی استفاده کنید که برای تنظیم چربی پوست و کاهش جوشها (بعد از شستن صورت) طراحی شده است تا از جوشها کاملاً محافظت شود.

در هوای سالم ورزش کنید

در هوای تمیز و سالم ورزش کنید تا منافذ پوست شما باز شود و اکسیژن به آنها برسد. با دریافت اکسیژن و افزایش گردش خون در پوست ، از جوش های صورت در دوران بلوغ جلوگیری کرده یا آنها را کاهش دهید.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

این روزها، کاهش وزن و استفاده از انواع رژیم لاغری به دغدغه اصلی بسیاری از افراد تبدیل شده است. اغلب انسان‌ها به واسطه زندگی ماشینی، کمبود تحرک و برنامه غذایی و رژیم لاغری نامناسب در معرض چاقی قرار گرفته‌اند.در این میان، افراد مشهوری وجود دارند که هر روز با برنامه جدیدی از راه می‌رسند و ادعا می‌کنند، سلامت پوست و تناسب اندام خود را مرهون پیروی از برنامه غذایی خاصی هستند. در این مطلب، تلاش خواهیم کرد شما را با برخی از انواع رژیم غذایی آشنا کنیم. آشنایی با این روش‌های متنوع به شما کمک خواهد کرد تا بسته به میل و شرایط جسمانی خود، از فواید کاهش وزن لذت ببرید و سبک زندگی سالم‌تری را دنبال کنید.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سریع

رژیم فستینگ

رژیم روزه داری یک برنامه غذایی است که طی یک برنامه منظم بین خوردن و نخوردنِ غذا جابه‌جا می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد این رژیم راهی مفید برای کنترل وزن، پیشگیری یا حتی معکوس‌کردن برخی‌از انواع بیماری‌ها است.  شاید یکی از وسوسه‌انگیزترین مزایای رژیم فستینگ این باشد که وقتی بسیاری از رژیم‌های غذایی بر این موضوع تمرکز می‌کنند که چه چیزی بخوریم؟ یا نخوریم؟ روزه‌داری متناوب چنین اصراری ندارد! اما آیا این یک پاداش است یا یک ایراد؟! برای پاسخ به این سوال نیاز به تحقیقات بیشتری‌ است.

رژیم آب درمانی یا روزه آب، روشی برای لاغری سریع با آب

در این روش از رژیم لاغری، آب تنها ماده ای است که مجاز به مصرف آن هستید. شاید کمی عجیب به نظر بیاید، اما در این رژیم، نیازی به محاسبه میزان مصرف کالری روزانه نیست. چراکه شما در حقیقت در یک دوره زمانی مشخص، هیچ کالری از مواد غذایی دریافت نمی کنید و فرایند کاهش وزن تنها با نوشیدن آب صورت می گیرد. مثلا اگر رژیم آب درمانی سه روزه، فقط می توانید به مقدار دلخواه و در هر لحظه از شبانه روز آب بنوشید.

معرفی رژیم کانادایی

رژیم لاغری کانادایی شامل سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام (غذاهای پروتئینی و کم‌چربی) است و هرکدام کاملاً با وعده قبلی تفاوت دارد. رژیم کانادایی کمتر از دو هفته (بین ۱۲ تا ۱۵ روز) زمان می‌برد، و شما را ۱۰ کیلو لاغر می‌کند.

این رژیم به علت سرعتی که در کاهش وزن دارد، افراد را با محدودیت و سختی‌های زیادتری مواجه می‌کند. همچنین هیچ جایگزینی غذایی را قبول ندارد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اگر هنوز راهی برای لاغر شدن پیدا نکرده‌اید به شما پیشنهاد میکنیم از یک روش ساده برای آب شدن شکم در خواب استفاده نمایید.

مطمئنا آنچه معرفی می شود سریعا تبدیل به انرژی میشوند و شما از این کالری های دریافت شده در خواب استفاده نخواهید کرد بنابراین به صورت چربی در بدن شما ذخیره خواهند شد. البته هنوز هم کارشناسان میگویند که بهتر است گرسنه به رخت خواب نروید و اگر قبل از خواب احساس گرسنگی کردید، بهتر است به سراغ خوراکی ای بروید که دارای کربوهیدرات کم و پروتئین بالا باشد.

برای آب شدن و کوچک کردن شکم در خواب آخر شب، بادام و گردو بخورید.

بیش تر بدانید: رژیم لاغری یک ماهه

این خوراکی های لاغرکننده و البته مقوی، ۶ گرم پروتئین داشته و فقط یک گرم کربوهیدرات دارد.

گردو و بادام همانطور که مواد مغذی مانند کلسیم و ویتامین D دارند، پروتئین سالمی دارند که نیازی نیست نگران بیش از حد خوردن آن باشید. تعداد انگشت شماری از خشکبار ها مانند بادام و گردو، نیز میتوانند برای لاغری در خواب به شما کمک کنند و باقی خشکبار ها دارای چربی و کالری زیادی هستند و نباید قبل از خواب مصرف شوند.

گردو و بادام همچنین دارای مقدار فراوانی از پروتئین ها، ویتامین e، سلنیوم، منیزیوم و سایر مواد مغذی سالم نیز هستند؛ فقط به یاد داشته باشید اگر قرار بر خوردن خشکبار ها بود، مقدار کمی از آن، کل نیاز شما را بر طرف میکند و نباید در مصرف این خوشمزه هاف زیاده روی کنید.

رژیم لاغری 7 روزه ای که 8 کیلو وزن تان را کم می کند

آیا به دنبال سریع‌ترین راه برای کم کردن وزن هستید؟ آیا در آینده نزدیک میهمانی بزرگی در پیش دارید و دوست دارید در لباسی که به تازگی خریده‌اید متناسب به نظر برسید؟ آیا طی چند هفته آینده یک قرار خیلی مهم دارید؟ دلیل اینکه می‌خواهید وزنتان را پایین بیاورید، هر چه که باشد، این مقاله بهترین راهنمای شما با نکاتی عالی است که کمکتان می‌کند به راحتی در یک هفته وزنتان را پایین بیاورید.  شما می توانید با استفاده از رژیم لاغری 7 روزه به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

رژیم لاغری جنرال موتورز، 7 روزه وزن تان را 8 کیلو کم می کند

برنامه کاهش وزن

خیلی مهم است که درست‌ترین روش کاهش وزن را برای متناسب کردن خودتان پیدا کنید و هیچوقت به سراغ قرص‌ها و مکمل‌های لاغری که این روزها تبلیغات آن را همه جا می‌بینید، نروید. اگر بتوانید یک رژیم‌غذایی سالم و درست را با یک برنامه تمرینی ترکیب کنید، آنوقت این می‌تواند برگ عبورتان برای سریع‌ترین راه برای کاهش وزن به طور طبیعی باشد. اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده‌های غذایی را حذف کنید یا وعده‌های نامنظم داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که نخوردن یک یا دو وعده غذایی و خوردن یک وعده سنگین در روز کمکتان می‌کند، اشتباه می‌کنید. همچنین باید حتماً هدف واقع‌بینانه برای کاهش وزنتان داشته باشید و سعی کنید به آن هدف برسید. همیشه به خاطر داشته باشید که تا حد مشخصی می‌توانید با ورزش سخت و یک برنامه‌غذایی متعادل و سالم به بدنتان فشار بیاورید.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

فلسفه ای که پشت این رژیم آب درمانی خاص وجود دارد این است که وقتی ما آب سرد مصرف می کنیم بدن ما کالری بیشتری می سوزاند تا دمای آب مصرف شده را بالا ببرد و به دمای طبیعی بدن که حدود ۹۸.۶ درجه فارنهایت است برساند

هرچه آب سردتر باشد بدن مجبور است برای گرم کردن آن بیشتر کار کند و بنابراین وقتی ما آب خیلی سرد می نوشیم کالری بیشتری مصرف می کنیم ، علاوه بر این نوشیدن آب قبل و یا میان غذا باعث می شود که ما بیشتر احساس سیری کنیم و کمتر به سراغ غذا برویم . همچنین گفته می شود که رژیم آب سموم را از بدن دفع می کند. همچنین رژیم لاغری آّ درمانی یک رژیم لاغری سریع می باشد.

رژیم آب چگونه کار می کند ؟

در رژیم لاغری آب ، فرد رژیم گیرنده باید ۸ وعده آب بنوشد و در هر وعده باید حدود ۸ اونس (۲۲۶ گرم) آب مصرف کند ، بنابراین فرد رژیم گیرنده باید بدون در نظر گرفتن مقدار آبی که به طور طبیعی در هر روز مصرف می کند ، هر روز ۶۴ اونس آب اضافی مصرف کند . این میزان آب باید در طول روز و همراه غذا و یا بدون غذا مصرف شود

مزایا و معایب رژیم آب

انواع رژیم لاغری مزایای زیادی دارند. یکی از مزایای این رژیم این است که آب رایگان است و در نتیجه همه می توانند از این رژیم استفاده کنند . یکی از معایب آن هم این است که فرد رژیم گیرنده مجبور است دائماً به دستشویی برود. برخی منتقدان معتقدند که رژیم آب در واقع یک رژیم نیست بلکه راهی برای تشویق کردن مردم برای مصرف بیشتر آب است

مزايايي آب درمانی

درمانی طبيعی، ريشه ای، فراگير، يک دفعه ای، با پاکسازی عميق جسم تا عمق مغز و اعصاب و سلولها، بازسازی جسم، تقويت اراده، درمان اعصاب و اغلب بيماريهای لاعلاج است.

سموم بدن و عوامل انواع بيماريها در خلال 13 تا 45 روز، با نخوردن غذا و مصرف 2 تا 4 ليتر آب به نسبت وزن، سنّ و فصل سرما و گرما در طول شبانه روز ـ کم کم و به طور کلّی ـ دفع مي‌گردد؛ که نشانه ی آن، بار سفيد روزی زبان است که همراه با بی اشتهايی است و در اواخر رژيم، در اواخر رژيم، زبان ـ کم کم ـ قرمز مي‌شود مانند روز تولّد و اشتهاهم برمی گردد زيرا سموم مختلف از راه مويرگها انتهايی روی زبان، به کلّی، دفع مي‌شود. و اساس کار، اراده ی محکم و تصميم قاطع شما است. و بدانيد که به شرط مصرف مرتّب آن و رعايت تمام دستورات رژيم، بدن انسان بالغ، تا 50 روز هم بدون غذا، زنده مي‌ماند.

عوارض احتمالی

  • 1ـ زودرنجی اگر پيش آيد، زود گذر است. با مصرف عرق بيدمشک، بابونه و ميخک با هم نصف استکان معمولی در 1 ليوان آب در هر بار که نياز باشد، آرامبخش اعصاب است و به هدف رژيم هم، کمک مي‌کند.
  • 2ـ تغير رنگ ادرار از روز پانزدهم به بعد، نشانه دفع سموم است.مصرف عرق سه دانه ی شفا، عرق بيد، 1 ـ 2 قاشق غذاخوری با هر ليوان آب مصرفی رژيم، به دفع بيشتر سموم و پاک شدن بهتر کليه‌ها کمک مي‌کند.
  • 3ـ اگر بعد از 15 روز، دچار ضربان قلب شديد، بعد از نوشيدن يک ليوان چای کمرنگ با نصف استکان گلاب و بيدمشک، نيمساعت بخوابيد.
  • 4ـ روز 39 احنمالاً دچار تب شويد که «تب دروغين» نام دارد و ناشی از سوخت آخرين بقايای موادّ داخلی است. در حالت احساس ضعف يا درد احتمالی، توکّل به قادر حکيم و متعال، و نياش و دعای با حال، تحمّل را چندين برابر مي‌کند و بسيار مؤثر است.
  • 5ـ خونريزی روده ای در صورت مصرف غذا بين روزهای 30 ـ 40 که خود به خود هم، رفع مي‌شود.
  • 6ـ قطع رژيم قبل از 30 روز، با کم اشتهايی همراه است.
  • 7ـ دمای بدن در سه روز اوّل 5/0 تا 5/1 درجه، ممکن است پائين آيد ولی بعداً عادی مي‌شود و شربت رقيق عسل با عرق نعنا، مفيد است.
  • 8ـ در حرکات غيرعادی يا حرف پرت و پلا زدن ـ که در بند 1 هشدارها هم اشاره ای شد ـ، بلافاصله، بايد رژيم را قطع، و غذاهای مايع و نيمگرم بخورانيد و پاهای شخص را روی متّکا يا جای مرتفع بگذاريد تا خون و موادّ کافی به مغز برسد. با بهبودی، رژيم را مي‌توان با احتياط انجام داد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

تغذیه در رژیم شیردهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که شیردهی خود سبب کاهش تدریجی وزن مادر می شود، با این شرط که مواد مغذی لازم با مصرف مواد غذایی مناسب برای مادر تامین شود. کاهش وزن در دوران شـیردهی باید بیشـتر متکی بر افزایش تحرک و انجام فعالیت های بدنی باشد تا کم خوری و محدود کردن رژیم غذایی. وزن گــیری مناسب شیرخوار در طول دوران شیرخوارگی بخصوص ۶ ماه اول نشان دهنده کافی بودن مقدار شیر مادر می باشد و مادر با اطمینان از کافی بودن شیر خود می تواند کمتر از ۴۵۰ گرم در هفته کاهش وزن داشته باشد.

تغذیه در شیردهی باید چگونه باشد؟

مادر شیرده حتی اگر مبتلا به سوء تغذیه باشد می تواند شیر تولید کند اما باید توجه داشت که در چنین شرایطی ذخایر غذایی بدن مادر صرف تولید شیر می شود و در نتیجه مادر به دلیل تخلیه ذخایر بدنی خود و احساس ضعف، خستگی و بی حوصلگی توان مراقبت از کودک را نخواهد داشت. بنابراین تغذیه در شیردهی برای پیشگیری از سوء تغذیه او که هم سلامت مادر را به خطر می اندازد و هم در مراقبت از کودک اختلال ایجاد می کند حائز اهمیت است .در صورتی که تغذیه در شیردهی نادرست باشد، مادر بیش از شیرخوار متضرر می شود و با عوارضی همچون پوکی استخوان، مشکلات دندانی، کم خونی و ..... مواجه خواهد شد.

مواد غذایی که نباید مصرف کرد

در تغذیه در شیردهی اهمیت دارد که مصرف غذاهایی مانند گوجه فرنگی، توت فرنگی، پیاز، سیر، سبزیجات خام، انواع کلم، ادویه جات و چاشنی هامشکلات گوارشی یا شلی مدفوع مخصوصا در ماههای اول تولد در کودک ایجاد می کند و ممکن است شیر آنها بوی آن ماده غذایی را بدهد را کاهش دهند. حتی میوه هایی مانند زرد الو والو و خوردن بیش از حد بعضی میوه ها مانند هندوانه و هلو ممکن است باعث ایجاد گاز در روده ودردهای شکمی کودک گردد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری کانادایی

میزان کالری رژیم شیردهی چقدر باید باشد؟

همانطور که گفتیم تولید شیر به میزان غذای دریافتی در رژیم شیردهی بستگی دارد و مادر شیرده باید به اندازه کافی غذا دریافت کند، اما غذای دریافتی در رژیم شیردهی باید چقدر باشد تا مادر شیرده دچار افزایش وزن نگردد؟

انرژی دریافتی در مادران شیرده بر اساس عوامل مختلفی مثل قد، وزن، میزان اضافه وزن یا چاقی، بیماری خاص و... تعیین میگردد و حداقل انرژی دریافتی در رژیم شیردهی باید ۱۸۰۰ کالری باشد تا مادر بتواند بدون ایجاد هرگونه مشکل به میزان کافی شیر تولید کرده و دچار سوء تغذیه نگردد، رژیم های غذایی با انرژی کمتر از ۱۵۰۰ کالری سبب کاهش تولید شیر در مادران میگردد. البته توجه کنید که مصرف غذای بیشتر در رژیم شیردهی سبب افزایش تولید شیر نمیگردد.

بیش تر بخوانید: رژیم لاغری سه ماهه چه اصولی دارد؟

انرژی رژیم شیردهی در ۶ ماهه اول باید حدود ۳۴۰ کالری و در ۶ ماهه دوم حدود ۴۰۰ کالری نسبت به دوران قبل از بارداری بیشتر باشد. به طور مثال اگر انرژی مصرفی یک خانم با وزن ۵۵ کیلوگرم در حالت عادی حدود ۲۲۰۰ کالری باشد، انرژی دریافتی در رژیم شیردهی باید به ۲۵۵۰-۲۶۰۰ کالری در روز برسد.

البته در زنان چاق نیاز به اضافه کردن این میزان انرژی به رژیم شیردهی آنان نیست و کاهش وزنی معادل ۲ کیلوگرم در ماه برای این مادران قابل قبول میباشد.

منبع: https://www.fitbodyclinic.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کاشت ابرو با توجه به مشکل ریزش ابرو در بین خانم‌ها که دلایل بسیاری دارد که می‌توان به این موارد اشاره نمود: استرس، تغذیه نامناسب، سرطان که با شیمی‌درمانی باعث ریزش مو در ناحیه ابرو نیز می‌شود و تأثیر بسیاری در زیبایی ظاهری هر فردی دارد. بنا به همین علت خانم‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند ابروهای خوش‌حالتی داشته باشند.

بیش تر بخوانید: ماندگاری کاشت ابرو چقدر است؟

اغلب خانم‌ها بر این باور هستند که فقط با انجام هاشور و تاتو می‌توانند به نتیجه دلخواه از حالت ابروهای خود برسند ولی متأسفانه این دو روش دارای یک سری معایبی است که در ظاهر صورت تأثیرگذار است ازجمله مصنوعی بودن شکل ابرو، کاربرد رنگ‌های شیمیایی در طرح ابرو، محدودیت در مدل‌های ارائه ‌شده ابرو و درد و خطراتی است که این روش به همراه دارد که باعث می‌شود که شکل ظاهری ابرو جذاب نباشد. برای اینکه از مزایای کاشت و ترمیم ابرو اطلاع یابید، بهتر است در ادامه به مراحل مختلف و نکاتی که در مورد کاشت ابرو بیان می‌گردد دقت کنید.

کاشت ابرو چیست؟

یکی دیگر از مراحل زیبایی که می‌تواند زیبایی را به‌صورت افراد ببخشد، کاشت ابرو است. مراحل این عمل نیز همانند کاشت مو است با این اختلاف که به علت ظرافتی که ابرو دارد نیاز به‌دقت بالاتری نیز است. کاشت ابرو یا در اصطلاح همان پیوند ابرو یک فرآیندی است که در طی آن موهای کناره گوش یا بغل گوش جدا می‌شود و سپس در ناحیه ابرو کاشت می شود. بعد از کاشت موهای ابروهایی که کاشته می‌شود ریزش می‌یابد و بعد از گذشت تقریبا یک سال به‌صورت کامل رشد می کند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

بیش تر بخوانید: عوارض کاشت ابرو

عوامل مؤثر در هزینه کاشت ابرو

به‌صورت کلی هزینه کاشت ابرو بر مبنای چند عامل تعیین می‌گردد که عبارتند از:

تجربه و تخصص پزشک: پزشکانی که دارای مهارت بالاتری هستند به‌راحتی می‌توانند زاویه کاشت را تعیین نمایند که نتیجه کار طبیعی‌تر است. پس این پزشکان درازای کاری که انجام می‌دهند پول بیشتری نیز دریافت می‌نمایند. چراکه این پزشکان برای کسب مهارت زمان و هزینه بالاتری نیز صرف کرده‌اند.

منبع: https://www.clinickashtabroo.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1402 | نظرات ()