نوشته شده توسط : شکری

اگر دنبال تناسب اندام هستید، همانطور که چاقی بیش از حد در تناسب اندام جایی ندارد، لاغری بیش از حد نیز بدین گونه است. در این مقاله در رابطه با رژیم چاقی متناسب که بتوانید بدون شکم و پهلو به تناسب اندام برسید، صحبت می کنیم.

همان طور که برای بسیاری از افراد لاغر شدن به یک آرزو تبدیل شده است برای برخی افراد دیگر هم چاق شدن یک رویاست. این افراد قطعا در صورتی که یک رژیم غذایی خوب را انتخاب کنند، قطعا به هدفشان خواهند رسید. بنابراین برای انتخاب بهترین رژیم برای چاقی بهتر است که از یک متخصص تغذیه خوب مشاوره بگیرید. با مراجعه به متخصص تغذیه و دریافت برنامه رژیم چاقی در یک هفته می توانید به وزن و اندام دلخواه خود برسید.

انواع روش های لاغری

همانطور که چاق شدن دغدغه بسیاری از افراد است، لاغر شدن هم برای بسیاری از افراد سخت . چالش برانگیز است.روش های متفاوتی برای کاهش وزن وجود دارد که انتخاب بهترین روش لاغری یکی از موارد اصلی است که شما باید آن را بسیار دقیق بررسی کنید. افراد در وهله اول به سراغ غذاهای سیر کننده می روند که نقش این دسته از غذاها و لیست غذاهای رژیمی و کم کالری بسیار کم رنگ است. در ادامه با روش های مختلف لاغری آشنا می شوید.

ورزش برای لاغری

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند راه های زیادی برای کنترل وزن دارند که ورزش یکی از آن هاست. ورزش برای لاغری می تواند در امر کاهش وزن بسیار موثر باشد.  البته گفتنی است که ورزش هم انواع مختلفی دارد. یعنی بعضی از ورزش های موضعی وجود دارند که برای لاغری برخی از نقاط تاثیرگذار هستند. برای مثال:

رژیم برای لاغری

رژیم لاغری یکی دیگر از راه هایی است که افراد از آن برای کترل وزن و یا حتی کاهش وزن استفاده می کنند. رژیم های لاغری متفاوتی وجود دارند که برخی برای درمان و کنترل بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال رژیم بیماران کلیوی.

دسته دیگری از رژیم های لاغری وجود دارند که توسط پزشکان نیز توصیه می شوند. این رژیم های لاغری از یک اصول خاص پیروی می کنند که به بدن اجازه تحلیل رفتن نمی دهد. برای مثال رژیم مدیترانه ای.

و در آخر آن دسته از رژیم های لاغری را معرفی می کنیم که به رژیم لاغری سریع معروف هستند. این رژیم لاغری در یک مدت زمان کم شما را به وزن دلخواهتان می رساند. اما به همان سرعت نیز احتمال بازگشت وزن وجود دارد. رژیم سه روزه امریکایی از این دسته است.

منبع: دکتر آیتم



:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم کالری شماری چیست؟ ممکن است شما در مورد اینکه آیا شمارش کالری موثر است یا نه سرگردان شده باشید و قطعاً شما در این مورد تنها نیستید برخی اصرار دارند که شمارش کالری مفید است زیرا آنها معتقدند از دست دادن وزن به مفهوم کاهش کالری ورودی در مقابل کالری خروجی است.

رژیم کالری شماری چیست؟

بدون شک یکی از روش های کاهش وزن کم کردن کالری دریافتی است؛ به همین دلیل امروزه لاغری با رژیم کالری شماری بسیار باب شده است. اما سوال این است که آیا رژیم کالری شماری می تواند یک رژیم لاغری اصولی باشد؟

انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری به دو دسته تقسیم می شود. 1. رژیم لاغری اصولی 2. رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری اصولی

رژیم لاغری اصلولی و یا با نام دیگر رژیم لاغری سالم، بهترین روش لاغری محسوب می شود که توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شود. زیرا اصولا در این دسته از رژیم ها هیچ ماده غذایی حذف نمی شود بلکه فقط میزان و زمان مصرف آن تغییر می کند. به طور عمده از لیست غذاهای رژیمی و کم کالری استفاده می شود و در این مسیر از غذاهای سیر کننده نیز می توان کمک گرفت.

به عنوان مثال می توان به رژیم مدیترانه ای اشاره کرد که یکی از انواع رژیم های لاغری اصولی است.

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع دسته ای دیگر از انواع رژیم لاغری است که این رژیم لاغری توسط پزشکان توصیه نمی شود. زیرا در یک مدت زمان کم باعث کاهش وزن می شود اما باعث از دست رفتن قوای بدن می شود. برای مثال رژیم سه روزه امریکایی یکی از انواع رژیم های لاغری محسوب می شود.

رژیم های لاغری برای درمان بیماری

برخی از رژیم های لاغری نیز وجود دارند که به کنترل و یا بهبود بیماری ها کمک می کند. در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

رژیم شیردهی

مادرانی که در بارداری و یا در دوران شیردهی به سر می برند می توانند از رژیم شیردهی کمک بگیرند تا وزن خود را به حالت نرمال بازگردانند.

رژیم افراد دیابتی

دیابت یکی از بیماری هایی است که افراد در آن منع مصرف مواد غذایی با کلسترول بالا را دارند. رژیم دیابتی به افراد کمک می کند تا این بیماری را کنترل کنند.

رژیم بیماران کلیوی

افرادی که به بیماری های کلیوی مبتلا هستند همیشه به دنبال راهی برای درمان و یا کنترل این بیماری هستند. البته باید بدانید که الگوی غذایی بیمار کلیوی رابطه مستقیمی با میزان کیفیت زندگی و درمان بهتر بیماری دارد. بناراین استفاده از رژیم بیماران کلیوی بسیار می تواند کمک کننده باشد.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم جنرال موتورز چیست؟ لاغری در ۷ روز رژیم های غذایی برای لاغری تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است؛ به گونه‌ای که انتخاب یک رژیم لاغری سالم و کم خطر برای افراد به شدت سخت شده است. رژیم جنرال موتورز  مثل رژیم لاغری کانادایی یکی از این رژیم‌های لاغری است که اتفاقاً محبوبیت قابل توجهی در میان افراد پیدا کرده است. این رژیم ادعا می‌کند که می‌توان در یک هفته، ۷ کیلوگرم وزن کم کرد؛ آنهم با تغییرات امن در سبک زندگی و رژیم لاغری.

رژیم غذایی جنرال موتورز به ۷ قسمت تقسیم بندی می‌شود که بر پایه روزهای هفته است. شما در هر روز هفته می‌توانید گروه‌های غذایی خاص را طبق برنامه رژیم جنرال موتورز مصرف کنید. این رژیم غذایی مناسب فصل تابستان است؛ زیرا مصرف میوه در آن به شدت مورد توجه است و تابستان از نظر تنوع میوه بهترین فصل سال است.

رژیم های غذایی

برخی از رژیم های غذایی وجود دارند که از آن ها برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شود. برای مثال رژیم درمان کیست تخمدان برای درمان اختلالات سیستم باروری بانوان است.

و یا رژیم دش که از آن برای درمان و کاهش فشار خون موثر است. البته باید بگوییم که رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است.

در کنار این ها برخی از رژیم های غذایی برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود. برای مثال رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیم های لاغری است که توسط پزشکان برای مدت طولانی توصیه نمی شود. البته گفتنی است رژیم کتوژنیک باعث ایجاد تغییر در سیستم سوخت و ساز بدن می شود.

برخی از رژیم های لاغری نیز یک تاثیر سریع بر روی لاغری و کاهش وزن می گذارند. برای مثال رژیم لاغری سه روزه باعث کاهش وزن در سه روز می شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

تعداد افرادی که دچار چاقی شده اند رو به افزایش است. این امر بدین معناست که افرادی که دچار بیماری های مرتبط با چاقی می شوند نیز رو به افزایش است.بنابراین این افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون :

  • فشار خون بالا
  • انواع سکته ها
  • دیابت
  • ناباروری
  • مشکلات مفاصل
  • کلسترول بالا
  • ...

باید در مسیر کاهش وزن و لاغری قدم بردارند. برای اینکه سریع تر بتوانند اقدام کنند و پیش بروند می توانند از بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان استفاده کنند.

بهترین روش‌های کاهش اشتها کدام‌اند؟

در اینجا می‌خواهیم بهترین روش‌های کاهش اشتها که می‌توانند در کاهش احساس گرسنگی در طول یک رژیم لاغری به شما کمک کنند را معرفی کنیم:

  • به‌اندازه کافی پروتئین بخورید.
  • تا حد امکان غذاهای پر فیبر مصرف کنید.
  • تا می‌توانید آب بنوشید!
  • بیشتر از غذاهای جامد برای مهار گرسنگی استفاده کنید.
  • کاهش اشتها با ورزش کردن
  • خودتان را از هیچ غذایی محروم نکنید.

درباره موارد بالا باید توضیح دهیم که استفاده از لیست غذاهای رژیمی و کم کالری می تواند کمک بسیاری به شما بکند. همچنین مواد غذایی که دارای فیبر بالایی هستند، خاصیت سیرکنندگی زیادی هم دارند. بنابراین مصرف غذاهای سیر کننده تاثیر بسزایی دارد.

در رابطه با مصرف آب نیز باید بگوییم که هر چیزی یک حدی دارد. و استفاده از آب نیز می تواند بیشتر از میزان مورد نظر باغث آسیب شود. برای مثال افرادی هستند که از رژیم آب درمانی استفاده می کنند. این رژیم جزو رژیم های لاغری سریع می باشد که توسط هیچ پزشکی توصیه نمی شود.

از موارد دیگری که به شما در کاهش وزن کمک می کند استفاده از بهترین ورزش برای لاغری است. همچنین ورزش هایی برای لاغری موضعی نیز وجود دارد. برای مثال با استفاده از ورزش برای لاغری شکم می توانید جربی های انباشته شده در شکم خود را آب کنید.

یکی دیگر از مسائلی که در زمینه کاهش وزن دارای اهمیت است استفاده از تمام مواد غذایی مفید است. برخی از برنامه های لاغری استفاده از مواد غذایی پرکالری را ممنوع می کنند و یا حتی بسیاری از مواد پروتئینی را منع می کنند. برای مثال در رژیم لاغری سه روزه استفاده از تعداد زیادی از مواد غذایی ممنوع است. به همین دلیل استفاده از رژیم های لاغری سریع توسط پزشکان توصیه نمی شود. و در اصل رژیم لاغری اصولی به عنوان بهترین روش لاغری توصیه میشود.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

توزیع چربی برای هر کسی متفاوت از سایر افراد است به طوری که برای برخی افراد، وزن اضافی دقیقاً به انگشتان آنها می رسد. به احتمال زیاد این افراد به دنبال ورزش برای لاغری دست هستند؛ اما باید بگوییم که هدف گذاری کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن دشوار است.

بنابراین، اگر سعی می کنید انگشتان و دستان خود را لاغر کنید، باید به طور کلی وزن کم کنید

ورزش برای لاغری

اگر کالری زیادی مصرف می‌کنید هیچ راه گریزی از چاقی و کمک گرفتن از ورزش برای لاغری وجود ندارد. دکتر رابرت کوشنر متخصص بیماری چاقی می‌گوید: اغلب بیماران معتقدند نتیجه‌ی لازم را از ورزش نمی‌گیرند. آنها می‌گویند در سه ماه گذشته، هفته‌ای ۳ روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کرده‌ایم اما کاهش وزن نداشته‌ایم؛ پس حتما در سوخت‌و‌ساز ما مشکلی وجود دارد.

مناسب ترین ورزش لاغری شکم

ورزش‌های هوازی مهم ترین نوع ورزش لاغری شکم محسوب می‌شوند زیرا سوخت و ساز بدن را بالا برده و اکثر قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کنند. ترکیب این نوع ورزش با ورزش‌های مقاومتی باعث می‌شود بیشتر چربی بدن از بین برود. با  چند نمونه از ورزش‌های مؤثر در لاغری آشنا شوید.

لاغری با پیاده روی

زمانی که به دنبال لاغری با پیاده روی هستید، برنامه به شما کمک خواهد کرد که ثابت و ثابت قدم باشید و مطمئن شوید که میزان ورزش لازم برای سوزاندن کالری های اضافی و چربی را به دست می آورید. خوب است که چند روز پیاده روی کوتاه و چند روز پیاده روی طولانی، با یک روز استراحت داشته باشید.

ورزش برای لاغری پا

برای بسیاری از زنان، پاها دشوارترین قسمت بدن برای لاغر کردن هستند. گرچه هدف بسیاری از مردم لاغر کردن پاها است، اما گفتن آن ساده تر از عمل کردن به آن است و کسانی که ورزش لاغری پا را امتحان می کنند منصرف می شوند و شکل پاهای خود را قبول می کنند.

اما شکل پاها فقط مربوط به کاهش وزن نیست. در نتیجه، پاهای بسیار لاغر و استخوانی سالم نیستند. همه چیز مربوط به شکل دادن عضلات است.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

فیلر بینی یک روش زیبایی بدون جراحی است که به صورت تزریق یک ماده پرکننده در زیر پوست بینی انجام می شود و باعث تغییر موقت شکل بینی می شود. فیلر بینی با نام مستعار” عمل بینی پانزده دقیقه ای” هم شناخته می شود.

مراحل تزریق فیلر

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره و صحبت با پزشک متخصص در مورد نتیجه دلخواه، شما باید روی تخت جراحی و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش زیبایی برعکس جراحی بینی، احتیاجی به بیهوشی نیست. بلکه با یک پماد موضعی بینی شما حالت بی حسی گرفته و سپس پزشک با یک سوزن نازک مواد پرکننده را به نواحی مورد نظر تزریق می کند و بعد از تزریق برای رسیدن به حالت طبیعی و دلخواه بینی را ماساژ می دهد تا شکل خوبی پیدا کند.

مزایا

این روش که در چند سال اخیر میان جوانان بسیار رواج پیدا کرده است، دارای مزیت هایی به شرح زیر می باشد:

برای تزریق فیلر هزینه کمتری نسبت به جراحی بینی دریافت می شود. این روش برای افرادی که تمایل به تغییر شکل بینی خود دارند ولی توانایی پرداخت هزینه جراحی را ندارند، بسیار مناسب است.

در حین تزریق ژل به بینی خبری از درد، بیهوشی، خونریزی و بخیه نیست. همانطور که توضیح دادیم، با زدن چند سوزن به بینی انجام می شود.

بعد از تزریق، احتیاج به هیچ استراحتی نیست و به راحتی می توانید به انجام کارها و فعالیت های خود بپردازید.

عوارض و معایب

عوارض فیلر بینی در همه افراد قرمزی، تورم و حساسیت در ناحیه تزریق می باشد که بعد از دو سه روز هم برطرف می شوند .اما در موارد خیلی کم، ممکن است تزریق باعث آسیب به رگ های خونی و در نهایت از دست دادن بینایی شود، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص جهت انجام این کار خیلی دقت کنید.

از معایب تزریق فیلر هم می توان به این دو مورد اشاره کرد:

به دلیل موقتی بودن ماندگاری فیلر بینی، در دراز مدت هزینه زیادی دارد (البته در صورتی که چندین بار تزریق انجام شود فرم بینی تا حدی اصلاح می شود و قابل بازگشت نیست).

برای افرادی که برجستگی شدید بینی دارند، اصلاً مناسب نیست.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات هستند که برای تزریق و اصلاح فرم بینی استفاده می شوند؛ هر دو این مواد باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند که بلوک های سازنده پوست هستند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر به بینی در بیشتر موارد می تواند جایگزین خوبی برای عمل جراحی باشد. این موارد عبارتند از:

  • برطرف کردن انحراف بینی
  • برطرف کردن قوز متوسط بینی
  • اصلاح ظاهر بینی های قلاب شکل
  • برطرف کردن افتادگی های متوسط در نوک بینی
  • اصلاح برآمدگی و فرورفتگی در پره های بینی
  • اصلاح ظاهری بینی های پهن

 

قیمت فیلر بینی

درباره هزینه و قیمت فیلر بینی، نمی توان یک هزینه مشخص و واحد تعیین کرد چرا که قیمت تزریق فیلر بر اساس نوع ژل، مقدار مورد نیاز برای تزریق و شدت مشکلات ظاهری و اصلاح بینی متفاوت می باشد.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

بیشتر فیلرهایی که برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرند موقتی بوده و پس از گذشت مدت زمانی جذب بدن می شوند. البته فیلرهای دائمی هم وجود دارند که بنا به توصیه پزشکان هرگز نباید از آن ها استفاده کرد چرا که عوارض بسیاری در پی دارد. در هر صورت فیلرهای موقت بینی با توجه به نوع ژل از 6 الی 18 ماه ماندگاری دارند.

ژل دارای اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک که یک ماده طبیعی است و در بدن وجود دارد، باعث حفظ رطوبت زیر پوست می شود و آبرسانی را بهبود می بخشد. از این نوع ژل برای کاهش فرو رفتگی در قسمت های مختلف صورت (رفع خط اخم، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی، حجیم کردن گونه، از بین بردن جای جوش و لیفت بینی) استفاده می کنند.

ژل دارای کلسیم هیدروکسی لپاتیت

کلسیم هیدروکسی لپاتیت هم به طور طبیعی در بدن (استخوان ها) وجود دارد و برای چین و چروک های تقریباً شدید مانند خطوط روی بینی و همینطور برای حجم دهی در قسمت های مختلف صورت به کار می رود. در تولید این ژل از هیچ گونه فرآورده حیوانی استفاده نشده و به همین جهت احتمال ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می کند.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افرایش وزن امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد است . افرادی که دچار این معضل هستند به دنبالی راهی برای لاغری و کاهش وزن می گردند. اما لاغری امری نیست که به سرعت اتفاق بیافتد. یکی از رژیم های لاغری سریع که شما را در عرض سه روز دچار کاهش وزن می کند، رژیم لاغری سه روزه می باشد. افرادی که به دنبال یک رژیم لاغری سریع هستند می توانند از رژیم ارتشی یا سه روزه استفاده کنند. اما دسته رژیم های لاغری سریع معضلاتی هم دارند که در ادامه با آن ها و انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

انواع رژیم های لاغری

رژیم لاغری انواع مختلفی دارند که هر کدام بازخورد خاص خود را دارد. رژیم های لاغری به 2 دسته رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند. استفاده از رژیم لاغری اصولی توسط پزشکان به عنوان بهترین روش لاغری معرفی می شود.

رژیم لاغری سه روزه

رژیم لاغری سه روزه، جزء دسته رژیم های سریع است که به شما کمک می کند در طول سه روز و به کمک یکسری غذاهایی که در عین سبک بودن انرژی لازم را برای کارهای روزمره شما فراهم می کنند،4.5کیلو کم کنید و به تناسب اندام دلخواهتان برسید. توجه داشته باشید که هنگام انجام این رژیم غذایی، بایستی فقط مقدار غذایی که در رژیم آمده استفاده کنید، نه بیشتر و نه کمتر. در غیر اینصورت کاهش وزن بدنتان به وقوع نخواهد پیوست. لذا دراین برنامه ، بایستی تمام اعمال و کارهای روزانه خود را براساس این رژیم طراحی و اجرا کنید. لازم به ذکر است که در هنگام این رژیم سه روزه نباید ورزش انجام دهید.

انواع ورزش های لاغری

ورزش برای لاغری یکی از روش هایی است که به وسیله آن به راحتی می توانید دچار کاهش وزن شوید. لاغری های موضعی نیز ورزش های خاص خود را دارد. برای مثال افرادی که دچار اضافه وزن در نواحی شکم و پهلو هستند می توانند از ورزش برای لاغری شکم استفاده کنند.

انواع عمل های لاغری

جراحی لاغری آخرین سنگر برای لاغری و کاهش وزن محسوب می شوند. افرادی که از روش های دیگر نتیجه مورد نظر را دریافت نکرده اند می توانند با محاسبه bmi میزان شاخص توده بدنی و مقدار اضافه وزن خود را دریابند. همچنین با مشورت جراح لاغری عمل لاغری مورد نظر را پیدا کنند. امروزه معروف ترین عمل لاغری عمل اسلیو معده نام دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

فیلر بینی یکی از روش های غیر جراحی است که با تزریق یک ماده پرکننده در لایه زیرین پوست بینی انجام می شود. این تزریق باعث تغییر موقت شکل بینی می شود. فیلر بینی به نام عمل بینی پانزده دقیقه ای نیز معروف است.

مراحل تزریق فیلر بینی

مراحل تزریق فیلر بینی به این صورت است که بعد از مشاوره و صحبت با پزشک متخصص در مورد نتیجه دلخواه، شما باید روی تخت جراحی و در حالت نیمه نشسته قرار بگیرید تا تزریق انجام شود. در این روش زیبایی برعکس جراحی بینی، احتیاجی به بیهوشی نیست. بلکه با یک پماد موضعی بینی شما حالت بی حسی گرفته و سپس پزشک با یک سوزن نازک مواد پرکننده را به نواحی مورد نظر تزریق می کند و بعد از تزریق برای رسیدن به حالت طبیعی و دلخواه بینی را ماساژ می دهد تا شکل خوبی پیدا کند.

مزایای تزریق فیلر بینی

این روش که در چند سال اخیر میان جوانان بسیار رواج پیدا کرده است، دارای مزیت هایی به شرح زیر می باشد:

برای تزریق فیلر هزینه کمتری نسبت به جراحی بینی دریافت می شود. این روش برای افرادی که تمایل به تغییر شکل بینی خود دارند ولی توانایی پرداخت هزینه جراحی را ندارند، بسیار مناسب است.

در حین تزریق ژل به بینی خبری از درد، بیهوشی، خونریزی و بخیه نیست. همانطور که توضیح دادیم، با زدن چند سوزن به بینی انجام می شود.

بعد از تزریق، احتیاج به هیچ استراحتی نیست و به راحتی می توانید به انجام کارها و فعالیت های خود بپردازید.

هزینه فیلر بینی چقدر است؟

هزینه فیلر به نسبت فاکتورهای مختلفی اعم از نوع برند، نوع بینی فرد، تخصص و مهارت پزشک و … می تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت تزریق فیلر بینی حتما از چند پزشک متخصص مشاوره دریافت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افرادی که حس می کنند نیاز به اصلاح فرم بینی دارند به دنبال یک روش برای این امر هستند. رفتن به سراغ مل های زیبایی و یا عمل بینی می تواند پرهزینه و یا سخت باشد. به همین دلیل افراد به دنبال یک روش جدید به نام تزریق فیلر بینی می روند. اسید هیالورونیک . کلسیم هیدروکسی لپاتیت 2 تا از بهترین ترکیباتی هستند که از آن ها برای تزریق و اصلاح فرم بینی استفاده می شود. این دو ماده هر دو باعث کلاژن سازی و افزایش تولید الاستین می شوند. هر دو بلوک های سازنده پوست هستند.

ژل اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک یکی از مواد طبیعی است که در بدن وجود دارد. این ماده باعث می شود تا رطوبت پوست حفظ شود و میزان آب رسانی پوست را افزایش می دهد. افرادی که می خواهند فرورفتگی های موجود در صورت خود را بهبود ببخشند از این ماده استفاده می کنند. فرورفتگی هایی همانند: رفع خط اخم، خط لبخند، خطوط پنجه کلاغی، حجیم کردن گونه، از بین بردن جای جوش و لیفت بینی.

در زیر انواع برندهای تجاری که ژل با اسید هیالورونیک  تواید می کنند را نام می بریم.

  • Captique
  • Estielis
  • Restylane
  • Elevess
  • Perlane
  • Prevelle
  • Puragen
  • Hylaform

ژل هیدروکسی لپاتیت

این ماده نیز به طور طبیعی در بدن انسان و در استخوان ها وجود دارد. اهیدروکسی لپاتیت برای رفع چین و چروک های تقریبا شدید همانند: خطوط روی بینی و یا حجم دهی اقسام نقاط مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

در تولید این ژل از هیچ گونه فرآورده حیوانی استفاده نشده و به همین جهت احتمال ایجاد واکنش آلرژیک کاهش پیدا می کند. معروف ترین برند تجاری ژل که بر پایه کلسیم هیدروکسی لپاتیت می باشد، radiesse  نام دارد.

چه کسانی کاندیدای تزریق فیلر بینی هستند؟

تزریق فیلر به بینی در بیشتر موارد می تواند جایگزین خوبی برای عمل جراحی باشد. این موارد عبارتند از:

  • برطرف کردن انحراف بینی
  • برطرف کردن قوز متوسط بینی
  • اصلاح ظاهر بینی های قلاب شکل
  • برطرف کردن افتادگی های متوسط در نوک بینی
  • اصلاح برآمدگی و فرورفتگی در پره های بینی
  • اصلاح ظاهری بینی های پهن


:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

ژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار دارد.

رژیم کتوژنیک، به‌عنوان یکی از رژیم‌های چربی‌سوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، می‌توان به بهبود بیماری‌هایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد. رژیم کیتو یا رژیم کتوژنیک، یک رژیم لاغری با چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار پیشنهاد می‌شود. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز تبدیل شده و در سرتاسر بدن به‌ویژه مغز، پخش می‌شوند تا به‌عنوان منبع انرژی، سوزانده شوند.

تاثیر رژیم غذایی بر روی لاغری و کاهش وزن

افراد زیادی به دنبال یک راه برای لاغری و کاهش وزن هستند. به خصوص بانوان به دنبال یک رژیم لاغری برای زنان هستند. اما باید بگوییم که روش های مختلفی به عنوان بهترین روش لاغری وجود دارند که باعث کاهش وزن می شوند. در ادامه با برخی از این روش ها و مثال های آنان آشنا می شوید.

رژیم غذایی

زمانی که دچار چاقی می شوید، در وهله اول می توانید از رژیم لاغری استفاده کنید. اما باید بدانید که رژیم های لاغری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند.

  1. رژیم لاغری اصولی

رژیم هایی همانند رژیم غذایی مدیترانه ای، رژیم کتوژنیک و ... جزو این دسته محسوب می شوند. استفاده از رژیم های لاغری اصولی توس پزشکان بیشتر توصیه می شود.

  1. رژیم لاغری سریع

رژیم های لاغری سریع شامل رژیم لاغری سه روزه، رژیم لاغری یک ماهه و ... هستند. استفاده از این رژیم های لاغری توصیه نمی شود. زیرا افراد در یک مدت زمان کوتاه دچار لاغری می شوند و این امر باعث از دست رفتن املاح معدنی بدن آن ها می شود. همچنین زمان بازگشت وزن نیز سریع است.

عمل های لاغری

افراد پس از اینکه از رژیم های لاغری و ورزش برای تناسب اندام نتیجه ای نگرفتند می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. بر اساس محاسبه bmi می توانند میزان اضافه وزن را تشخیص داده و یکی از انواع عمل لاغری را انتخاب کنید. معروف ترین عمل لاغری که امروزه طرفداران زیادی نیز دارد، عمل اسلیو معده نام دارد.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

جراحی لاغری درمانی است که میزان غذای دریافتی را به وسیله کاهش اندازه معده، به حداقل می‌رساند. انواع زیادی از درمان‌های لاغری در دسترس است که برای کمک به شما در کاهش وزن، کاهش اندازه سهم غذاهای شما و داشتن یک سبک زندگی سالم طراحی‌شده است. هر عمل جراحی لاغری مزایا و معایب خاص خود را دارد. بعضی از آن‌ها آسیب کمتری را نسبت به بقیه روش ها به بدن وارد میکنند. شما می‌توانید با جراحان متخصص چاقی مشاوره‌ای داشته باشید تا مؤثرترین روش درمانی را شناسایی کرده و از اهداف کاهش وزن خود بیشترین بهره را ببرید. این افراد از انواع غذاهای سیر کننده و غذاهای کم کالری بهره گرفته اند اما به نتیجه نمیرسند.

انواع جراحی های لاغری

روش‌های مختلف جراحی لاغری مثل اسلیو معده، بای پس معده، باندینگ معده و بالون معده هستند. در این مقاله به هر کدام از روش ها به طور مختصر اشاره کرده و مزایا و معایب هر کدام را بیان می کنیم.

جراحی باندینگ معده

این نوع جراحی، یک نوع جراحی لاغری است که یک باند بادی در اطراف قسمت بالای معده قرار می‌گیرد و یک کیسه کوچک با دهانه قابل تنظیم ایجاد می‌کنند.

مزایا

  • قابل تنظیم و قابل برگشت است.
  • مدت کوتاهی در بیمارستان بستری خواهید شد و نسبت به سایر جراحی‌های لاغری کم‌خطرتر است.
  • هیچ تغییری در روده ایجاد نمی‌شود.
  • کاهش وزن نسبت به سایر انواع دیگر جراحی‌های چاقی کمتر است.
  • جراحی احتمالی در آینده برای برداشتن یا تعویض کل یا بخشی از سیستم باند وجود دارد.
  • احتمال کمبود ویتامین در بدن هست.

معایب

جراحی اسلیو معده

در عمل اسلیو معده جراح حدود 80 درصد معده را از خارج کرده و کیسه‌ای طولانی و به شکل موز ایجاد می‌کند. این عمل لاغری به افرادی توصیه می شود که شاخص توده بدنی آنها بالا 35 باشد.

مزایا

  • کاهش وزن نسبت به باندینگ معده بیشتر است.
  • هیچ تغییری در روده ایجاد نمی‌شود.
  • هیچ جسم اضافی در بدن قرار داده نمی‌شود.
  • اقامت در بیمارستان کوتاه‌مدت است.
  • قابل ‌برگشت نیست.
  • احتمال کمبود ویتامین وجود دارد.
  • احتمال بروز مشکلات مرتبط با جراحی بیشتر از باند معده است.
  • احتمال ریفلاکس اسید هست.

معایب

بیشتر بخوانید: بهترین و سریع ترین روش لاغری شکم و پهلو

جراحی بای پس معده

در این جراحی، جراح قسمت اصلی معده را منگنه میزند، کیسه کوچکی ایجاد می‌کند و آن را به قسمت میانی روده کوچک متصل می‌کند.

مزایا

  • کاهش وزن نسبت به جراحی باندینگ معده بیشتر است.
  • هیچ جسم اضافی در بدن قرار نگرفته است.
  • برگشت آن دشوار است.
  • احتمال بروز مشکلات مرتبط با جراحی بیشتر از باند معده است.
  • ممکن است خطر ابتلا به اختلال در مصرف الکل را افزایش دهد.
  • احتمال کمبود ویتامین بیشتر از باندینگ معده یا اسلیو معده است.

معایب

منبع:https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

لاغری و کاهش وزن دغدغه بسیاری از افراد است. باید بدانید که تغذیه و ورزش کردن مهم ترین نقش را در زندگی همه دارد. اهمیت به سلامتی یکی از ارکان مهم در زندگی است. همچنین افرادی وجود دارند که تمایل به استفاده از روش های لاغری موضعی دارند. برای مثال افرادی که احساس چاقی و اضافه وزن در ناحیه شکم و پهلو می کنند به دنبال سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو می گردند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین روش های لاغری آشنا شوید.

نکات مهم در تغذیه برای لاغری شکم و پهلو

راهکارهای لاغری شکم و پهلو برای لاغری شکم و پهلو مواردی وجود دارد، با انتخاب رژیم لاغری مناسب می توان این مشکل را کاهش داد. برای داشتن یک برنامه غذایی اصولی باید برخی از نکات را رعایت کرد که به آن ها اشاره می کنیم: خوردن آب تاثیر زیادی در لاغری دارد پس همیشه آب بنوشید، فست فود ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید که کمک زیادی به تجمع چربی در بدن می کنند.

نکات مهم در رژیم لاغری برای لاغری شکم و پهلو

برخی بر این باورند که استفاده از رژیم های لاغری سریع می تواند به لاغری سریع در شکم و پهلو کمک بسیاری کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از رژیم لاغری اصولی توسط پزشکان بیشتر توصیه می شود. رژیم هایی نظیر رژیم کتوژنیک و یا رژیم لاغری مدیترانه ای نمونه ای مطمئن از یک رژیم لاغری اصولی است. همچنین رژیم سه روزه یکی از انواع رژیم های لاغری سریع است.

نکات مهم در ورزش برای لاغری شکم و پهلو

یکی دیگر از عواملی که می تواند به شما در لاغری موضعی کمک کند، استفاده از ورزش برای لاغری است. ورزش های لاغری کمک بسزایی در امر لاغری موضعی می کنند. برای مثال اگر فردی در پاهای خود احساس چاقی و اضافه وزن می کند، می تواند از ورزش برای لاغری پا استفاده کند.

گفتنی است که برای لاغری شکم و پهلو می توان از ورزش های لاغری شکم استفاده کرد.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اسلیو معده نوعی کاهش اندازه معده برای درمان چاقی است. در حین عمل، قسمت بزرگی از معده برداشته می‌شود به طوری که فقط قسمت لوله مانند آن باقی می‌ماند و بیماران در هنگام غذا خوردن خیلی سریع‌تر احساس سیری می‌کنند. ما در این مقاله به بررسی هر آنچه که باید در مورد الزامات عملیات، مزایا و خطرات و رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

لاغری با جراحی

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن هستند همیشه به دنبال راهی برای لاغری می گردند. برای لاغری می توان راه های زیادی را پیشنهاد داد. از جمله:

  1. 1.      ورزش برای لاغری
  2. انواع رژیم لاغری
  3. جراحی لاغری

افرادی که با استفاده از دو روش اول به نتیجه مطلوب نمی رسند، می توانند از جراحی لاغری استفاده کنند. افرادی که به دنبال انجام جراحی لاغری هستند می توانند به یک جراح چاقی مراجعه کرده و با محاسبه bmi خود بفهمند که قادر به انجام این عمل جراحی هستند یا ن؟

افرادی که کاندیدای مناسبی برای عمل لاغری شناخته می شوند، می توانند با مشورت دکتر چاقی عمل لاغری مناسب را انتخاب کنند.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری انواع مختلفی دارند که بر اساس عادت های غذایی شما می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. البته باید در نظر داشته باشید که انجام عمل های لاغری باید با صلاح دید پزشک انجام شود.

اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی (به انگلیسی sleeve = لوله) عمل کاهش معده برای درمان چاقی است. این روش بر اساس اصل محدودیت غذایی است. این روش حجم معده را به اندازه یک موز کوچک کاهش می‌دهد. در نتیجه، معده پس از مصرف مقدار کمی غذا سریع پر می‌شود. پر شدن معده منجر به کشیده شدن دیواره معده می‌شود که به نوبه خود باعث ایجاد احساس سیری می‌شود. همچنین باید به عوارض اسلیو معده دقت کنید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده

بلافاصله پس از عمل اسلیو معده، نباید چیزی بخورید تا معده بهبود یابد. بسته به نوع دقیق عمل، پزشکان، پرسنل پرستاری یا متخصصان تغذیه به شما مشاوره خواهند داد که چگونه می‌توانید به آرامی غذا خوردن خود را دوباره به یک رژیم غذایی عادی تغیر دهید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

زمانی که یک نفر دچار کم خونی می شود یعنی میزان سلول های قرمز خون فرد در مقایسه با شرایط عادی و معمولی است. البته این شرایط می تواند به معنی هموگلوبین کمتر از حالت عادی در هر یک از سلول های قرمز خون نیز می باشد. برای راه های درمان کم خونی با غذا در ادامه با ما همراه باشید.

توصيه هاي تغذيه اي در رژيم غذايي اين بيماران عبارتند از:

  • در برنامه غذايي خود از غلات ، حبوبات جوانه زده و حتي الامكان گوشت و ساير منابع غذايي حاوي آهن استفاده كنند. مصرف غلات و حبوبات جوانه زده باعث افزايش جذب آهن به ميزان حداقل دو برابر مي شود. – از انواع مغزها مثل پسته ، بادام ، گردو و فندق كه منابع خوب آهن هستند به عنوان ميان وعده استفاده كنند.
  • همراه با غذا سالاد ،مثل گوجه فرنگي ، كاهو ،كلم ، فلفل سبز دلمه اي و يا سبزي هاي تازه (سبزي خوردن) و بعد از غذا از انواع ميوه ها به خصوص مركبات كه حاوي ويتامين C هستند استفاده كنند. ويتامين C جذب آهن مواد غذايي گياهي را افزايش مي دهد.
  • با اضافه كردن مقدار كمي گوش به غذاهاي گياهي (مثل سويا) جذب آهن آن را افزايش دهند.
  • از نوشيدن چاي ، قهوه و دم كرده هاي گياهي يك ساعت قبل و يك تا دو ساعت بعد از صرف غذا خودداري كنند.
  • از ناني كه از خمير ورآمده تهيه شده استفاده و از مصرف نان تهيه شده با جوش شيرين خودداري كنند زيرا مصرف مداوم جوش شيرين از طريق ممانعت از جذب آهن سبب ايجاد كم خوني فقر آهن مي شود

انواع رژیم غذایی برای بیماری

بله رژیم دش به طور اختصاصی برای کاهش فشار خون طراحی شده است. برنامه غذایی رژیم DASH حاوی انواع میوه ها و سبزیجات است و این رژیم توصیه به کاهش مصرف مواد قندی، نمک و چربی های مضر دارد.

فشار خون بالا یک معضل همه گیر در جوامع مختلف است و در حال حاضر بیش از یک میلیارد نفر در سراسر دنیا به فشار خون بالا مبتلا هستند و روز به روز این تعداد رو به افزایش است. طبق آمار ارائه شده فشار خون بالا طی 4 دهه گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که این یک نگرانی جدی برای سلامت جوامع است؛ زیرا فشار خون بالا رابطه مستقیمی با بیماری های خطرناکی مثل نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و سکته دارد.

زخم معده یکی از بیماری های شایع گوارشی است که در اثر آسیب دیدن لایه مخاطی که نقش حفاظت از معده را دارد، بروز پیدا می کند.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم گرفتن و داشتن اندامی زیبا بسیار خوب و خوشایند است؛ اما توجه به حفظ سلامت اهمیت بیشتری دارد. باید بدانید که دو گونه رژیم وجود دارد: رژیم غذایی سالم و رژیم ناسالم. اگر رژیمی که برمی گزینید، رژیمی درست و هماهنگ با اصول سلامتی باشد، سبک زندگی تان را بهبود می بخشد. بسیاری از رژیم ها شاید به کاهش وزن سریع کمک کنند؛ اما واقعیت این است که ممکن است بدن تان را با کمبودهایی جدی روبه رو کنند و پس از مدتی هم موجب افزایش وزن دوباره شوند. رژیم آب درمانی یکی از این نوع رژیم هاست. در این مقاله در مورد رژیم آب درمانی و خطرات احتمالی آن صحبت خواهیم کرد.

انواع رژیم لاغری

رژیم لاغری به دو دسته کلی تقسیم می شوند که از هر دو برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.

  • رژیم لاغری اصولی
  • رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری اصولی

استفاده از رژیم های لاغری اصولی می تواند یکی از بهترین روش های لاغری باشد. رژیم های زیر از جمله رژیم های لاغری اصولی هستند.

  1. 1.      رژیم مدیترانه ای
  2. رژیم کانادایی
  3. 3.      رژیم کتوژنیک

رژیم لاغری سریع

برخی از رژیم لاغری وجود دارند که استفاده از آن ها پیشنهاد نمی شود. رژیم های لاغری سریع برای سلامت بدن بسیار مضر می باشند. اما به دلیل اینکه سرعت کاهش وزن در این رژیم ها زیاد است، طرفداران زیادی دارد. اما سرعت کاهش وزن به همان اندازه که زیاد است به همان اندازه نیز با سرعت زیادی وزن شما باز می گردد. از جمله رژیم های لاغری سریع می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. رژیم آب درمانی
  2. 2.      رژیم سه روزه

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم آب درمانی یکی از رژیم های معروف در میان مردم است و انواع مختلفی دارد، اما همه آن ها در یک چیز مشترک هستند یعنی بسیار دشوارند. در این رژیم فقط آب می خورید و چیز دیگری مصرف نمی کنید. در برخی از انواع رژیم آب نیز توصیه می شود به مدت چند روز آب بنوشید، اما با شروع کاهش وزن میوه و سبزیجات را شروع کنید. برخی از انواع این رژیم نیز خوردن سیب به همراه آب را اجازه می دهند.

جولی آپتون (پزشک و متخصص تغذیه) درباره این رژیم می گوید: «رژیم آب همان روزه گرفتن است». اگر بدن سالمی دارید چند روز روزه گرفتن مشکلی به وجود نمی آورد و تاثیر مثبت دارد، اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی برای کاهش وزن نیست. در این رژیم، بسیار گرسنه خواهید شد و پس از چند روز به الگوی غذا خوردن خود در گذشته باز می گردید و همان وزنی را که کم کردید دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه می کنید؟

منبع: https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

ورزش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن و یا حتی تناسب اندام وجود دارند که به دو دسته کلی ورزش های هوازی و ورزش های قدرتی تقسیم می شوند. در این مقاله از سیرا قصد داریم شما را با انواع ورزش ها آشنا کنیم.

ورزش هوازی چیست؟

در پاسخ به سوا ورزش هوازی چیست باید بگوییم که به ورزش هایی که در آن خون با سطح اکسیژن بالا توسط قلب به تمام بافت های بدن پمپاژ می شود، ورزش هوازی گفته می شود.

تفاوت ورزش های هوازی و غیر هوازی در شدت آن ورزش است.

مزایای ورزش هوازی

ورزش هوازی شامل فعالیت های بدنی در سطح متوسط تا شدید است که با به کار گرفتن سطح بزرگی از عضلات، ضربان قلب را به سطح حداقل ۶۵ درصد از ظرفیت قبلی می رساند.

ورزش هوازی برای لاغری و چربی سوزی بسیار مناسب است؛ البته این تمرینات باعث عضله سازی نمی شود. همچنین این گونه تمرینات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را هم کاهش می دهد.

در ادامه برخی از ورزش های هوازی را نام می بریم.

پیاده ‌روی

یکی از تمرینات هوازی پیاده روی است؛ در صورتی که کمی سرعت شما بیشتر شود و در شیب های بیشتری پیاده روی کنید؛ تاثیر بیشتری در لاغری با پیاده روی و کاهش وزن خواهد داشت.

ورزش قدرتی چیست؟

ورزش های هوازی که امروزه اغلب با نام ورزش ایروبیک شناخته می شوند با افزایش ضربان قلب موجب عرق کردن و در نتیجه کاهش وزن شما می شود. گفتنی است که ورزش های هوازی برای قلب و قوی تر شدن آن خوب است. ورزش هوازی برای لاغری نیز خوب است برای مثال: دویدن، دوچرخه سواری، شنا و پیاده روی تاثیر زیادی بر کاهش وزن می گذارند. جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش فشار خون و کلسترول از دیگر مزایای این نوع از ورزش هاست. در نتیجه باید بگوییم که ورزش قدرتی و هوازی هر دو به شما و سلامت بدنتان کمک زیادی می کنند.

کلام آخر

اگر به دنبال یک ورزش برای لاغری می گردید می توانید با مشورت و کمک گرفتن از مربیان ورزشی بهترین ورزش لاغری را برای خود انتخاب کنید.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

یکی از دغدغه های اصلی والدین کاهش وزن و افزایش وزن شدید فرزندانشان است. در واقع بهترین رژیم لاغری کودکان و نوجوانان رژیمی است که با در نظر گرفتن ابتلا یا عدم ابتلا به بیماری های زمینه ای و متناسب با سن، جنسیت، وزن و قد هر کودکی توسط متخصص تغذیه تجویز می شود.

توجه به رژیم کودک به این معنی است که کودک شما با توجه به سن و شرایط فیزیکی، چه نوع مواد غذایی را به چه اندازه دریافت می‌کند. اهمیت این موضوع تا جایی است که نوع تغذیه و رژیم کودک، کیفیت زندگی او را در بزرگسالی نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. والدین نقش مهمی در شکل ‌گیری عادت غذایی کودک خود دارند. همچنین توجه به رژیم کودک، وزن نرمال، روند افزایش قد مناسب، استخوان بندی سالم و شرایط ذهنی و روانی مطلوب را برای او به همراه خواهد داشت.  برای کاهش وزن کودکتان باید بهترین روش لاغری را که پزشکان نیز تایید کرده اند را انتخاب کنید.

رژیم لاغری کودکان

برای شروع یک رژیم لاغری موفقیت آمیز نیاز به یک سری مقدمات است. برای مثال والدین برای شروع رژیم لاغری کودک باید موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • والدین باید به کودکان خود یادآور شوند که حتی اگر رژیم لاغری کودک موفقیت آمیز هم نباشد و آنها در هر وزنی باشند؛ دوست داشتنی هستند و تنها هدف آنها زندگی شاد و سالم است.
  • والدین می بایست الگوی خوبی برای فرزندان خود باشند.
  • کودک باید فعالیت روزانه حداقل یک ساعته داشته باشد. یعنی باید از ورزش لاغری استفاده کند.
  • در وعده های اصلی و میان وعده ها تنها از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید.
  • زمان کمتری را برای تماشای تلویزیون و بازی با کامپیوتر، گوشی موبایل و … اختصاص دهید.

اصولا تغییراتی که در کل خانواده ایجاد می شود، به راحتی از سمت کودکان پذیرفته می شود. بنابراین والدین با پیروی از رژیم لاغری اصولی می توانند یک سبک زندگی سالم برای کل خانواده در پیش بگیرند.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که رژیم غذایی مناسب برای کودکان و نوجوانان رژیمی است که کالری شماری های سختگیرانه و محدودیت های دست و پاگیر نداشته باشد؛ چرا که این امر باعث تشدید استرس و اضطراب کودک می شود.

شما به عنوان والدین کافی است تنها کودک خود را تشویق به تغذیه سالم و ورزش روزانه کنید. غذا خوردن همه اعضای خانواده در کنار یکدیگر، مصرف حجم غذای یکسان در وعده های اصلی، خاموش کردن تلویزیون در حین صرف غذا، خودداری از مصرف غذاهای آماده، کنسروی و فست فودی بهترین راهکار برای موفقیت آمیز بودن رژیم لاغری کودکان و نوجوانان است.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

پیلاتس و لاغری شکم  اصطلاحی است که به طور مکرر این روزها می شنویم. همانطور که می دانید پیلاتس از جمله ورزش هایی است که برای لاغری شکم و پهلو بسیار می تواند مفید باشد. همچنین پیلاتس علاوه بر لاغری شکم و پهلو موجب ایجاد بالانس بین اعضای بدن، افزایش انعطاف پذیری، صاف نگه داشتن ستون فقرات، افزایش هوشیاری و تعادل بین ذهن و بدن و تقویت کل عضلات بدن می شود.با سیرا همراه باشید.

انواع تمرینات لاغری پیلاتس برای شکم و پهلو

در ادامه با ما همراه باشید تا با چند حرکت پیلاتس و لاغری شکم آشنا شوید.

کشش جفت پا صاف

  • در حالی که روی زمین دراز کشیده اید، پاهایتان را به سمت بالا ببرید.
  • دم بگیرید.
  • سه ثانیه مکث کنید.
  • بدون اینکه پاهایتان با زمین تماس داشته باشد آنها را به سمت پایین بیاورید.
  • بازدم انجام دهید.
  • بر روی یک زیرانداز دراز بکشید.
  • در حالی که کف پاهایتان روی زمین است زانوهایتان را کمی خم کنید.
  • شانه ها، گردن و سر خود را بدون اینکه شکمتان خم شود به سمت بالا بیاورید.

خمش شکم

بیشتر بخوانید: بهترین ورزش لاغری را بشناسید

پل شانه

  • مثل حالت قبلی دراز بکشید.
  • پاهایتان را ۹۰ درجه خم کنید.
  • باسن خود را به سمت بالا بکشید.
  • یکی از پاهایتان را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و سپس همین کار را با پای دیگر تکرار کنید؛ این کار باعث می شود فشار بیشتری به عضلات شکم وارد شود. همچنین از آنجا که عضلات باسن هم در حین انجام این حرکت درگیر می شود منجر به تقویت عضلات ران و باسن می شود.
  • روی زمین به حالت ۹۰ درجه بنشینید.
  • پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید.
  • حرکت دست ها در این حرکت پیلاتس برای لاغری شکم و پهلوها به حالت اره کردن پاها به هنگام چرخش به سمت طرفین است؛ دست راست خود را به سمت پای چپ و دست چپ را به سمت پای راست حرکت دهید.

اره

 

آیا لاغری با پیلاتس امکان پذیر است؟

بله، شاید در طول انجام حرکات پیلاتس به اندازه زمانی که ورزش های هوازی یا هیت انجام می دهید عرق نکنید؛ اما پیلاتس و لاغری رابطه بسیار خوبی با هم دارند.

حرکات پیلاتس برای لاغری شکم و پهلو علاوه بر اینکه منجر به کاهش وزن و لاغری می شوند با بهبود وضعیت بدنی فرد انعطاف پذیری اندام های بدن را برای انجام سایر حرکات ورزشی امکان پذیر می کند.

منبع: سیرا



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری با چربی بسیار بالا می باشد. در رژیم لاغری کتوژنیک میزان کربوهیدرات بسیار کم است که با مصرف پروتئین باعث تقویت رشد می شود. افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شون می توانند به وسیله این رژیم لاغری به وزن سابق خود بازگردند. همچنین افرادی که دچار پرخوری عصبی شده اند نیز می توانند از این رژیم لاغری کمک بگیرند.

رژیم لاغری کتوژنیک

رژیم کتوژنیک همچنین باعث می شود که بدن کتون ها را بسازد. کتون ها، مواد شیمیایی هستند که از تجزیه و شکستن چربی بدن بدست می آیند. مغز و قلب با کتون ها به عنوان منبع انرژی کار می کنند. این رژیم غذایی باید بدرستی و دقیق دنبال شود. مصرف کربوهیدرات زیاد می تواند فرایند کتوزیس را متوقف کند. محققان نمی دانند که چرا این رژیم غذایی مفید و کارآمد است. اما برخی کودکان وقتی این رژیم غذایی را دنبال می کنند، هیچ حمله ای را تجربه نمی کنند. این رژیم غذایی برای هر کودکی مفید و کارآمد نیست.

روش های لاغری

استفاده از رژیم های لاغری یکی از انواع روش های لاغری و کاهش وزن می باشد. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند همچنین می توانند از ورزش برای لاغری نیز استفاده کنند. همچنین افرادی که با استفاده از هیچ یک از روش های لاغری کاهش وزن نداشته اند می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. گفتنی است که معروف ترین عمل لاغری اسلیو معده نام دارد.

ورزش برای لاغری

از جمله ورزش های لاغری می توان به لاغری با پیاده روی، ورزش لاغری دست و ورزش لاغری پا اشاره کرد. استفاده از رژیم های لاغری به همراه ورزش های لاغری موضعی می تواند به شما در کاهش وزن کمک بسیاری بکند.

رژیم های لاغری

رژیم کتوژنیک یکی ز انواع رژیم های لاغری محسوب می شود. رژیم های لاغری به دو دسته اصلی رژیم لاغری سریع و رژیم لاغری اصولی تقسیم می شوند که رژیم لاغری سه روزه از جمله رژیم های لاغری سریع محسوب می شود.

عمل لاغری

انواع مختلفی از عمل های لاغری وجود دارند اما برای پیدا کردن بهترین روش لاغری باید به متخصصین تغذیه و جراح لاغری مراجعه کنید. به همراه کمک بهترین جراح لاغری می توانید یکی از بهترین عمل های لاغری را پیدا کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 آبان 1401 | نظرات ()