نوشته شده توسط : شکری

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم غذایی 15 روزه برای دیابتی ها

متاسفانه در چندین سال گذشته به دلیل رژیم غذایی ناسالم، فعالیت بدنی کم و استرس زیاد تعداد بیماران مبتلا به دیابت افزایش یافته است. داشتن فعالیت بدنی روزانه، مصرف ویتامین ها، تزریق انسولین و استفاده از یک رژیم غذایی 15 روزه برای دیابتی ها به کنترل قند خون آنها کمک شایانی می کند.

رژیم نوم

امروزه به دلیل وجود رژیم های لاغری بسیار متنوع، انتخاب برای افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، دشوار کرده است. یکی از این رژیم ها؛ رژیم نوم است که در واقع یک الگو برای سلامت و تغییر عادت های ناسالم برای زندگی است. طبق آمارهایی که ارائه شده است 64 درصد از افرادی که از رژیم نوم استفاده کردند موفق به کاهش وزن 5 درصدی خود پس از 24 هفته شده اند.

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای یک برنامه تغذیه ای برای مردمی که است که در اطراف دریای مدیترانه ای زندگی می کردند و این الگو را به طور طبیعی انتخاب کردند. این رژیم لاغری به سالم بودن معروف است.

از آنجا که کشورهای بسیار زیادی در اطراف دریای مدیترانه وجود داشتند هیچ الگوی ثابتی برای این رژیم وجود ندارد و افراد مختلف در مناطق متفاوت غذاهای متفاوتی استفاده می کنند.

رژیم غذایی مدیترانه ای یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن و همچنین حفظ سلامت بدن است. این رژیم می تواند از برخی بیمارها و مشکلات مانند سکته قلبی، دیابت و حتی مرگ زودرس جلوگیری کند.

رژیم گیاهخواری

همان طور که از نام این نوع رژیم غذایی مشخص است رژیم گیاهخواری یعنی پرهیز از خوردن گوشت، ماهی، مرغ و یا حتی در برخی موارد محصولات حیوانی. در ادامه درباره انواع رژیم گیاهخواری و مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان

با کمی جستجو در اینترنت به راحتی می توان با انواع رژیم ها از جمله برنامه رژیم لاغری یک ماهه رایگان، رژیم لاغری یک ماهه 10 کیلو و … آشنا شد. اما تحقیقات نشان داده که رژیم های غیر اصولی که وزن بسیاری را در طول ماه کاهش می دهند نتیجه ای ندارند چرا که افراد نمی توانند در بلند مدت به آن پایبند بمانند و در آخر وزن از دست رفته باز می گردد.

رژیم غذایی بیماران کلیوی

رژیم غذایی بیماران کلیوی که در مراحل اولیه بیماری هستند با افرادی که مبتلا به نارسایی کلیه هستند متفاوت است. برای اکثر بیماران مبتلا به نوع پیشرفته این بیماری، پیروی از رژیم غذایی مناسب برای درمان بیماری کلیوی بسیار مهم است. بهترین رژیم برای بیماران کلیوی باعث بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از آسیب بیشتر به آن می شود.

لاغری کودکان

متاسفانه در چندین سال گذشته به دلیل تحرک کم کودکان آمار تعداد کودکان مبتلا به چاقی به طور چشمگیری افزایش یافته است. به همین دلیل بسیاری از والدین به دنبال رژیم لاغری کودکان هستند تا فرزندان خود را از بیماری های قلبی، دیابت، مشکلات تنفسی و …. در آینده در امان نگه دارند.

رژیم جنرال موتورز

رژیم جنرال موتورز یک رژیم لاغری سریع است که در طول 7 روز به کاهش وزن و لاغری خواهید رسید؛ البته این لاغری دوام زیادی نخواهد داشت!

بهترین رژیم لاغری زنان

نیازهای تغذیه ای بانوان متفاوت تر از آقایان است. ما در این مقاله قصد داریم بهترین رژیم لاغری زنان را معرفی کنیم.

ممکن است برنامه های غذایی بسیار زیادی در فضای اینترنت برای کاهش وزن پیدا کنید؛ اما تمامی این برنامه های غذایی نمی توانند یک رژیم سالم و اصولی برای زنان باشند.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

تی آر ایکس برای لاغری چه تاثیری دارد؟ تی ار ایکس چقدر کالری میسوزاند؟ تاثیر تی آر ایکس بر شکم و پهلو چقدر است؟ ورزش تیاریکس برای چه کسانی مناسب است؟ آیا تی ار ایکس برای لاغری خوبه؟ این ها همه سوالاتی هستند که از ما درباره تی آر ایکس پرسیده می شود.

برای اینکه تی آر ایکس را بیشتر بشناسید باید بگوییم که تی آر ایکس (Total Resistance Exercise) یک ورزش به وسیله وزن بدن است. در این ورزش، شما با به کار گیری وزن بدن خودتان بوسیله بندهای مخصوص تی آر ایکس می توانید کاهش وزن داشته و لاغر شوید. ورزش تی آر ایکس برای لاغری در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما تاریخچه آن به سال ۱۹۹۰ برمی گردد.

بیشتر بدانید: ورزش های لاغری شکم و پهلو

یکی از موارد جالبی که در ارتباط با ورزش TRX می توان گفت این است که تمرینات تی آر ایکس برای لاغری احتیاجی به استفاده از انواع وزنه ها ندارد. در اصل وزن بدن شما تنها وزنه ای است که شما دارید. شما با استفاده از یک برنامه تی آر ایکس برای لاغری می توانید به راحتی کاهش وزن داشته باشید.

چگونه با تی آر ایکس لاغر شویم؟

مهم ترین و اصلی ترین سوالی که پرسیده می شود این است که: ورزش تی آر ایکس برای لاغری چگونه عمل می کند؟ باید بگوییم که در اکثر مواقع افراد از تاثیر این ورزش بر روی بدنشان پس از گذشت مدت زمانی حدود ۲ الی ۳ ماه تعجب می کنند. عملکرد ورزش تی آر ایکس بر پایه تمرکز بر اندام ها و عضلات میانی است. بدین صورت که با به حرکت در آمدن ماهیچه های میانی بدن، سایر ماهیچه ها نیز با آن همراه می شوند و با انجام دادن تمرینات به طور مرتب، عضلات شما مشغول سوزاندن چربی ها می شوند.

تمرینات تی آر ایکس برای لاغری

برخی از افراد به دلیل وجود مشغله های کاری، زمانی برای رفتن به باشگاه را ندارند. این گونه از افراد می توانند با استفاده از بندهای تی آر ایکس و لباس ورزش تی ار ایکس در خانه به راحتی این ورزش را انجام دهند. در ادامه تعدادی از تمرینات تی آر ایکس را نام می بریم تا به عنوان یک ورزش در خانه برای لاغری نیز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم لاغری می تواند به شما کمک بسیاری در مسیر کاهش وزن بکند. هر کدام از رژیم های لاغری با یک هدف طراحی می شوند. بنابر این شما باید تلاش کنید که بهترین روش لاغری را برای خودتان پیدا کنید. البته گفتنی است که محاسبه bmi نیز می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های لاغری و رژیم های لاغری آشنا شوید.

رژیم بارداری

یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری باعث رشد و تکامل کودک شما می شود. رژیم بارداری مناسب رژیمی است که هم سلامت مادر و هم سلامت جنین را تضمین کند. در مقابل چنانچه رژیم غذایی سالم در دوران بارداری نداشته باشید احتمال بروز عوارض خطرناک آن مانند نارسایی جنین، سقط جنین و … وجود دارد.

رژیم اتکینز

رژیم اتکینز یک رژیم لاغری با کربوهیدرات بسیار پایین است. طرفداران رژیم غذایی اتکینز مدعی هستند که شما در صورت اجتناب از خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و در مقابل مصرف پروتئین و چربی های نامحدود، می توانید وزن خود را کم کنید. استفاده از یک نمونه رژیم اتکینز می تواند بسیار کمک کننده باشد.

رژیم پالئو

رژیم پالئو یا رژیم غارنشینی یکی از مشهورترین رژیم های لاغری دنیا می باشد. این رژیم بر اساس نحوه تغذیه انسان های غارنشین طراحی شده است و می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد.

رژیم لاغری 7 روزه

در حالی که رژیم لاغری 7 روزه جنرال موتورز برای کاهش وزن موفقیت‌آمیز تلقی می ‌شود و پیروی از آن آسان است اما اکثر متخصصان تغذیه پیروی از آن را توصیه نمی‌ کنند. اگرچه این رژیم لاغری باعث کاهش وزن فوری می شود، اما این رژیم عوارض جانبی متعددی نیز دارد.

رژیم آب درمانی

یکی از معضلات اکثر افراد جوامع امروزی چاقی و اضافه وزن است؛ به همین دلیل روش های لاغری مختلفی به روی کار آمده اند؛ از رژیم لاغری گرفته تا ورزش و یا حتی گاهی عمل جراحی لاغری. رژیم آب شامل یکی از رژیم های غذایی لاغری می شود که به آن رژیم آب درمانی 3 روزه گفته می شود.

رژیم شیردهی

یکی از چالش برانگیزترین مباحث تغذیه؛ رژیم شیردهی است. در این ایام باید مادران توجه زیادی به سلامتی و تغذیه خود داشته باشند. بیشتر مادران در دوران شیردهی دچار چاقی می شوند و این چاقی شاید تا سال های سال با آنها بماند. به دلیل حساس بودن این دوران گرفتن رژیم های غذایی سخت به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

منبع: https://www.dritm.ir/

 

 



:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افرادی که دچار چاقی و اضافه وزن می شوند به دنبال راهی برای کاهش وزن می گردند. در قدم اول برای اینکه بفهمید چاق هستید یا لاغر می توانید شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید و بر اساس محاسبه bmi متوجه میزان اضافه وزن خود بشوید.

پس از آن افرادی وجود دارند که به دنبال بهترین روش لاغری می گردند. به همین دلیل به سرعت به دنبال انواع رژیم لاغری می روند. اما باید در نظر داشته باشید که برای لاغری می توانید روش های دیگری از جمله ورزش برای لاغری نیز استفاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین ورزش برای لاغری بیش تر آشنا شوید.

بهترین ورزش برای لاغری

ورزش های مختلفی برای تناسب اندام وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن به وزن دلخواه خود برسید اما نکته ی اصلی این است طبق برنامه ی اصولی جلو بروید.

ورزش برای لاغری شکم

ورزش برای لاغری شکم یکی از مواردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. انجام ورزش شکم برای لاغری اصلاً سخت نیست و شما می توانید در خانه و بدون وسیله هم آنها را انجام دهید و بعد از مدت کوتاهی نتیجه اش را ببینید فقط توجه داشته باشید که قبل از شروع تمرین، به مدت 10 الی 15 دقیقه بدنتان را گرم کنید وگرنه دچار گرفتگی عضلات خواهید شد. برای گرم کردن می توانید پروانه بزنید و یا آهسته بدوید. 10 حرکت برای لاغری شکم عبارتند از:

  • تمرین کرانچ شکمی
  • تمرین پلانک
  • تمرین کرانچ دوچرخه
  • تمرین کرانچ معکوس نیمه نشسته
  • تمرین چرخش روسی

ورزش برای لاغری پا

خوش فرم بودن پا و باسن همیشه یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که تناسب اندام برایشان مهم است، البته این موضوع در خانم ها بیشتر دیده می شود. باید بگوییم که آب کردن چربی های ران همیشه سخت تر از قسمت های دیگر بدن است اما با ورزش برای لاغری پا می توان تجمع چربی ها در قسمت پا را هم از بین برد.

ورزش برای لاغری انگشتان دست

توزیع چربی برای هر کسی متفاوت از سایر افراد است به طوری که برای برخی افراد، وزن اضافی دقیقاً به انگشتان آنها می رسد. به احتمال زیاد این افراد به دنبال ورزش برای لاغری دست هستند؛ اما باید بگوییم که هدف گذاری کاهش وزن در ناحیه خاصی از بدن دشوار است.

برای بسیاری از افراد سوال هایی از قبیل : برای لاغری دست چه کنیم؟ چگونه دست های خود را لاغر کنیم؟ آیا یک ورزش برای لاغر شدن دست و بازو وجود دارد؟ ، در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که لازم است به طور کلی وزن کم کنید.

خروج از استپ وزنی

افرادی که دچار استپ وزنی می شوند به دنبال دلایل استپ وزنی می گردند. همچنین آن ها به دنبال راهی برای خروج از استپ وزنی هستند. باید بگوییم که ورزش می تواند به خروچ از استپ وزنی در موارد مختلف کمک کنید. برای مثال به استپ وزن بعد از عمل اسلیو کمک شایانی می کند.

منبع: https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم لاغری 7 روزه یکی از انواع رژیم های لاغری سریع است که طرفداران زیادی دارد. شما با استفاده از رژیم لاغری 7 روزه می توانید وزن زیادی در طول این مدت کم از دست بدهید. افرادی که با پرخوری عصبی و یا دلایل دیگر دچار چاقی شده اند می توانند از این رژیم های استفاده کنند و یا به دنبال بهترین روش لاغری بروند.

طرح اصلی رژیم غذایی 7 روزه جنرال موتورز توسط کمپانی جنرال موتورز و با کمک سازمان غذا و دارو و وزارت کشاورزی ایالات متحده در سال 1985 برای کارمندانش ارائه شد. ایده این بود که این کارمندان سالم تر شوند و در این فرآیند بهره وری نیروی کار بهبود یابد.

رژیم لاغری زیادی وجود دارد که در ادامه با برخی از آن ها آشنا می شوید.

رژیم پالئو

رژیم پالئو یا رژیم غارنشینی یکی از مشهورترین رژیم های لاغری دنیا می باشد. این رژیم بر اساس نحوه تغذیه انسان های غارنشین طراحی شده است و می تواند تاثیرات شگفت انگیزی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد.

رژیم آب درمانی 3 روزه

یکی از معضلات اکثر افراد جوامع امروزی چاقی و اضافه وزن است؛ به همین دلیل روش های لاغری مختلفی به روی کار آمده اند؛ از رژیم لاغری گرفته تا ورزش و یا حتی گاهی عمل جراحی لاغری. رژیم آب شامل یکی از رژیم های غذایی لاغری می شود که به آن رژیم آب درمانی 3 روزه گفته می شود.

رژیم شیردهی

یکی از چالش برانگیزترین مباحث تغذیه؛ رژیم شیردهی است. در این ایام باید مادران توجه زیادی به سلامتی و تغذیه خود داشته باشند. بیشتر مادران در دوران شیردهی دچار چاقی می شوند و این چاقی شاید تا سال های سال با آنها بماند.

قاتل سلولیت

باید بدانید که سلولیت بیماری نیست و هیچ گونه مشکلی در سلامتی جسمانی افراد ایجاد نمی کند؛ اما بسیاری از افراد به دلیل ایجاد ناصافی در سطح پوست و به دلیل مسائل زیبایی شناختی به فکر درمان آن هستند. از جمله روش های درمان سلولیت که به عنوان قاتل سلولیت شناخته می شوند عبارتند از: انجام برخی ورزش ها، لیپوساکشن، ماساژ، درمان های لیزری، داروهای گیاهی و …

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی

لاغری در سریع ترین زمان ممکن می تواند آرزوی هر کسی باشد که اضافه وزن دارد. رژیم شوک 3 روزه، رژیم شوک یک هفته ای، رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی … از جمله روش های کاهش وزن سریع هستند.

رژیم تثبیت وزن

در صورتی که با رژیم های سریع و غیر اصولی وزن کم کرده اید، احتمال بازگشت وزن شما بسیار زیاد است. یک رژیم تثبیت وزن در مدت زمان مناسبی وزن شما را به تدریج به وزن دلخواه می رساند؛ نه سریع و سخت گیرانه!

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 | نظرات ()