نوشته شده توسط : شکری

برای داشتن یک رژیم لاغری سریع  و استفاده نکردن از عمل لاغری، این 5 مرحله را رعایت کنید:   البته باید بگوییم که بسیاری از افراد به دلیل هزینه عمل لاغری از این روش صرف نظر می کنند.

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

با حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا شروع کنید: شیرینی، نان، ماکارونی، میوه و غذاهای مشابه. مصرف کربوهیدرات کم به دلایل مختلفی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل‌توجهی تسریع کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات – که به رژیم‌های کتو نیز معروف هستند – گرسنگی را کاهش می‌دهند. به شما این امکان را می‌دهد که کمتر غذا بخورید و سریع وزن خود را بدون محدودکردن عمدی کالری و بدون احساس گرسنگی کاهش دهید.همچنین برای کنترل میزان کالری مصرفی روزانه خود از رژیم کالری شماری استفاده کنید.

بیش تر بخوانید: با فواید جراحی لاغری بیش تر آشنا شوید.

مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد. افزایش مصرف پروتئین به تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. پروتئین می‌تواند با تحریک بدن شما در ترشح هورمون‌هایی که به شما احساس سیری و رضایت می‌کنند، اشتهای شما را سرکوب می‌کند.

مصرف چربی را در حد متوسط نگه دارید

وقتی سعی می‌کنید با استفاده از رژیم لاغری سریع وزن خود را کاهش دهید، خوردن چربی کمتر ممکن است منطقی به نظر برسد. اما ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و بدون چربی استفاده کنید. به‌احتمال زیاد ظرف چند روز یا چند هفته احساس خوبی از رژیم خود نخواهید داشت و مطمئناً در دراز مدت پایدار نخواهد بود. به‌اندازه متوسط از چربی‌های مفید استفاده نمایید.

به سراغ سبزیجات غیر نشاسته‌ای بروید

سبزیجات برگ‌ دار و دیگر سبزیجات بدون نشاسته غذاهای عالی برای کاهش سریع وزن هستند. کربوهیدرات‌ها و کالری آنها بسیار کم است، اما این مواد دارای فیبر هستند که می‌تواند به شما در احساس سیری کمک کند. در رژیم اتکینز که به میلیون‌ها نفر در کاهش وزن کمک کرده است، توصیه می‌شود هر روز دو فنجان سبزیجات سبز برگ و یک فنجان سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این توصیه برای کاهش سریع وزن در مرحله اولیه رژیم غذایی طراحی شده است.

بیش تر بخوانید: با واریکوسل بیش تر آشنا شوید.

کمی ورزش کنید، اما زیاده‌ روی نکنید

طبق مطالعات انجام شده، فعالیت بدنی به ‌تنهایی تأثیر محدودی بر کاهش وزن دارد. رژیم لاغری اصولی میتواند کمک بیشتری یه افراد کند و ورزش منظم نیز می‌تواند مزایایی را در طول کاهش وزن به همراه داشته باشد. انجام فعالیت‌های هوازی (مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری) و تمرینات مقاومتی (به‌عنوان‌مثال، بلندکردن وزنه) می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش داده و به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند. تمرین روزانه شدید و چند ساعت در روز برای کاهش وزن و سلامتی ضروری نیست.

آهسته غذا بخورید

برای تسریع کاهش وزن، سرعت غذا خوردن خود را آرام کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته غذا خوردن به شما کمک می‌کند غذای کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. محیط آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و تا حد امکان از مواردی همچون تلویزیون که حواستان را هنگام غذا خوردن پرت می‌کند، بپرهیزید.

منبع: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

آب کردن چربی های ناحیه شکم و پهلو می تواند معضل هر کسی باشد؛ چرا که حتی برخی افراد لاغر هم از داشتن چربی در ناحیه شکم و پهلو شکایت می کنند. اصولا شکم و پهلو اولین جایی هستند که چاق می شوند و آخرین جایی هستند که لاغر می شود! به همین دلیل شاید بسیاری از افراد به دنبال سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو باشند؛ با ما همراه باشید تا این روش ها را به شما آموزش دهیم.

چرا لاغری شکم اهمیت دارد؟

به دلیل اینکه اکثر ارگان های بدن و سیستم گوارشی ما در حفره شکمی قرار دارند و ادامه زندگی ما به سلامت آنها وابسته است. زمانی که بافت چربی در اطراف دستگاه گوارشی قرار می گیرد عملکرد آن را دچار اختلال می کند.  برخی از افراد نیز به دنبال جراحی لاغری برای کاهش وزن می روند. البته باید توجه داشته باشید که بهترین جراح لاغری را پیدا کنید و روند اصولی جراحی را طی کنید. برای مثال شما موظف هستید که آزمایش های قبل از عمل لاغری را انجام دهید.

در واقع بدترین نوع چربی، چربی ناحیه شکم و پهلو است که سلامت سیستم گوارشی مانند معده، روده و کبده را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای از بین بردن چربی های این نواحی حتما باید به دنبال روش های آب کردن چربی های شکم و پهلو باشید.

روش های لاغری شکم و پهلو

برخی از افراد تصور می کنند تنها با انجام حرکات ورزشی مربوط به شکم و پهلو می توانند چربی های این ناحیه را از بین ببرند! در حالی که این تصور کاملا غلط است. در این جا شما را با روش های آب کردن چربی های ناحیه شکم و پهلو آشنا خواهیم کرد:

ترکیب ورزش های هوازی با مقاومتی

در صورتی که در کنار یک رژیم غذایی سالم ورزش هم انجام دهید تاثیرات آن را در لاغری شکم خواهید دید. با اینکه انجام ورزش های هوازی باعث کالری سوزی و چربی سوزی می شوند؛ اما در صورتی که این ورزش ها با ورزش های استقامتی مانند وزنه زدن و ... همراه شوند، نتیجه بهتری خواهند داشت.

مصرف فیبر را بالا ببرید

مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، جو و حبوبات منجر به احساس سیری طولانی مدت شما می شود.

همچنین مصرف فیبر منجر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از نفخ شکم می شود که همین موضوع شکمتان را لاغرتر نشان می دهد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

در حین فشارهای عصبی برخی از افراد برای آرامش خود به غذا خوردن روی می‌آورند. پرخوری عصبی زمانی ایجاد می‌شود که فرد تحت استرس و اضطراب یا هرگونه واکنش‌های عصبی قرار گرفته است و در این زمان ناخواسته میل به غذا خوردن پیدا می کند. فرد در این حالت نمی‌تواند در برابر خوردن مقاومت کند.

تعریف پرخوری عصبی

پرخوری عصبی (bulimia nervosa) یا بولیمیا به اختلال در نحوه غذا خوردن گفته می‌شود که افراد در این حالت کنترل خود را از دست می‌دهند. افرادی که به این حالت دچار می‌شوند در مورد وزن و تناسب‌ اندام خود دچار وسواس‌هایی خواهند شد. افرادی که مقدار زیادی غذا می‌خورند، ممکن است از طریق روش‌هایی مانند استفراغ یا ورزش بیش از حد که عموما ناسالم هستند بخواهند معده خود را پاکسازی نمایند.

اما باید در نظر داشت که افراد برای درمان این اختلال باید به یک رژیم لاغری اصولی  و یا جراحی لاغری پایبند باشند. تا بدین وسیله بتوانند با این مشکل روبرو شوند.

افراد مبتلا به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • پرخوری عصبی جبران شونده: این افراد به صورت منظم خود را مجبور به استفراغ یا استفاده از مسهل ها و غیره خواهند کرد.
  • پرخوری عصبی بدون جبران: در این حالت فرد برای جلوگیری از افزایش وزن از انواع روش های لاغری مانند رژیم لاغری 3 روزه یا ورزش شدید استفاده می کند.

چه عواملی باعث می‌شود کسی بخاطر فشار عصبی غذا بخورد؟

هر چیزی ممکن است، از استرس شغلی گرفته تا نگرانی های مالی، مسائل مربوط به سلامتی و مشکلات مربوط به روابط، ریشه اصلی در ایجاد فشار عصبی در فرد و در نتیجه پرخوری باشد. این موضوعی است که هر دو جنسیت را درگیر می‌کند. اما بر اساس مطالعات مختلف، پرخوری عصبی در زنان بیشتر از مردان رایج است. زنان برای حل این مشکل می توانند از بهترین رژیم لاغری زنان استفاده کنند.

بیش تر بخوانید: عوارض جراحی لاغری را بیش تر بشناسید.

علائم

علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عدم کنترل بر روی آنچه که می‌خورید، به طوری که فرد نمی‌تواند جلوی خود را بگیرد. برای کنترل این امر می توانید از یک رژیم کالری شماری استفاده کنید.
  • ایجاد استفراغ عمدی یا ورزش بی‌رویه برای جلوگیری از افزایش وزن
  • استفاده بیش از اندازه از داروهای برطرف کننده یبوست، ادرارآور یا تنقیه بعد از غذا خوردن
  • کالری دریافتی خود را محدود کرده و یا از خوردن برخی از غذا ها خودداری کرده، البته این کار از روی حس گناه است.
  • از مکمل‌های رژیمی یا داروهای گیاهی برای کاهش وزن بیش از اندازه استفاده می شود
  • ادامه خوردن در دوره پرخوری نسبت به یک وعده غذایی عادی یا میان وعده
  • نسبت به وزن و اندام حساسیت ایجاد شده و ترس از چاقی در فرد ایجاد می شود
  • پرخوری با حجم بالا در یک وعده

عوارض پرخوری عصبی

پرخوری عصبی ممکن است موجب بروز عوارض جدی و حتی تهدید کننده زندگی شود. برخی عوارض احتمالی پرخوری عصبی عبارتند از:

  • نداشتن عزت نفس و مشکلات در روابط و عملکرد اجتماعی
  • کم‌آبی که می‌تواند منجر به برخی عارضه‌ها مانند نارسایی کلیه شود
  • ایجاد برخی از مشکلات قلبی مانند ضربان قلب نامنظم یا نارسایی قلبی عروقی
  • اضطراب، افسردگی، اختلال‌های شخصیتی یا اختلال دو قطبی
  • پوسیدگی شدید دندان یا آسیب لثه
  • دوره‌های نامنظم قاعدگی یا یائسگی در بانوان
  • مشکلات گوارشی
  • خشکی پوست
  • قرمزی چشم
  • سوء مصرف الکل یا مواد مخدر
  • خودآزاری، افکار خودکشی
  • کاهش میل جنسی
  • عدم درک صحیح
  • کم خونی
  • کاهش فشار خون
  • پارگی مری از استفراغ بیش از حد
  • سقط جنین

افرادی که با مشکلات عاطفی و روانی مواجه هستند بیشتر در معرض ابتلا به پرخوری عصبی هستند.

رفرنس: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

امروزه اسم عمل لاغری بسیار به گوش می رسد. تا پیش از این تا حرفی از جراحی لاغری به میان می آمد چهره افراد در هم کشیده می شد. اما اخیرا مشاهده می کنیم که جراحی های لاغری طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه این مطلب از مجله جراحی لاغری اسلیودکتر با ما همراه باشید تا بیش تر با معقوله جراحی لاغری معده آشنا شوید.

چرا جراحی لاغری می‌کنیم؟

در جهان کارهای نشستنی، غذاهای پر چرب و آماده، اختلالات ژنتیکی، فرمانروایی هورمون ها در بدن، عوامل متابولیک، داروهای ریز و درشت، بازی های کامپیوتری، جایگزینی ماشین، چاقی بلای جان بسیاری انسان های مدرن است! تقریبا هر کس را که می بینید جانش از این درد به لب می آید و دائما از بدبختی هایی که چاقی گریبان گیرش کرده است می نالد: از لباس هایی که هرگز به تنشان نمی نشیند، تنی که کرخت و از ریخت افتاده است، عزت نفسی که به خاطر هیبت نامعمول خدشه می گیرد و قص علی هذا! ای کاش لیست انواع و اقسام این بیماری ها خود همین جا تمام می شد اما گرفتاری های برآمده از چاقی یکی دو تا نیستند: فشار خون بالا، بیماری های عروقی، سرطان، درگیری مفاصل، دیابت و غیره! درست جایی حوالی همین نقطه است که افراد مبتلا به چاقی پی راه چاره می افتند. خب یکی از این‌ راه ها جراحی لاغری کل بدن است!

بیش تر بخوانید: آیا با عوارض جراحی لاغری آشنایی دارید؟

بهترین کاندید برای جراحی لاغری

تا به این جا به بخشی از پرسش پاسخ داده ایم؛ سوال فراگیری که بسیاری از ما در آن پی نشانه هایی از خود می گردیم. جستجو می کنیم تا دریابیم کدامیک از ما می توانیم گزینه های مناسبی برای جراحی لاغری باشیم! البته باید بگوییم که مشورت با جراح لاغری نیز می تواند بسیار موثر باشد.

اگر همین الان شال و کلاه کنید و به دنبال جواب این سوال پیش پزشک بروید، احتمالا او در همان شروع ماجرا سراغ از شاخص BMI بدن شما می گیرد.

وزن (بر حسب کیلوگرم)÷ قد 2(برحسب متر)

شاخص BMI نسبت قد به وزن را می سنجد و از همان فرمولی آشنایی تبعیت می کند که بسیاری از ما تا پیش از این لااقل یک بار امتحانش کرده ایم!

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

معمولا افرادی که قصد انجام عمل های لاغری را دارند، دچار ترس و اضطراب می شوند. هیچ چیزی مثل شنیدن تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نمی تواند به آن ها کمک کند. زمانیکه تجربیات این افراد را بشنوید و استایل جدید آن ها را ببینید، دید و نگاه بهتری نسبت به این عمل های لاغری پیدا خواهید کرد.

منبع: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

امروزه افراد زیادی به سراغ جراحی لاغری می روند. تاثیر جراحی های لاغری بر کاهش وزن بسیار موثرتر از رژیم های لاغری محسوب می شود. یکی از معروف ترین و محبوب ترین جراحی های لاغری که امروزه نام آن را بسیار می شنویم عمل اسلیو معده است. این جراحی لاغری بسیار کابردی و ایمن ترین روش جراحی لاغری نیز مخسوب می شود. اما شما باید برخی نکات را نیز در نظر بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با عمل اسلیو معده و موارد مربوط به آن آشنا شوید.

تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

شما برای اینکه ترس کمتری نسبت به این عمل لاغری داشته باشید می توانید از تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند نیز استفاده کنید. این امر به شما کمک می کند تا بیش تر با این عمل آشنا شده و به طور کلی چاقی و اضافه وزن را پشت سر بگذارید. البته گفتنی است که باید در ابتدا باید به سراغ فرمول محاسبه bmi  بروید.

عوارض اسلیو معده

آشنایی با عوارض اسلیو معده باعث می شود که شما تصمیم بهتری بگیرید. از جمله عوارض اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی بیش از حد
  • نشتی محتویات معده
  • لخته شدن خون (ترومبوز)
  • آبسه شکمی
  • عفونت
  • واکنش های جانبی به بیهوشی
  • مشکلات ریه یا تنفسی

هزینه عمل اسلیو معده

هزینه عمل اسلیو معده می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این موارد عبارتند از:

  • مرکزی که عمل را انجام می دهید
  • دستمزد جراح اسلیو
  • پیچیدگی جراحی
  • نوع بیمه و امکان پوشش آن
  • شهر یا استانی که عمل لاغری انجام می دهید
  • مدت زمان بستری شدن در بیمارستان
  • معاینات و بررسی های قبل و بعد از جراحی
  • نوع بیهوشی

بیش تر بخوانید: فواید جراحی لاغری را می شناسیذ؟

ورزش بعد از عمل اسلیو معده

ورزش بعد از عمل اسلیو معده یکی از مواردی است که توسط بسیاری از جراحان اسلیو توصیه می شود. برای اینکه به بهترین نتیجه پس از عمل اسلیو برسید باید یک رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی اصولی داشته باشید، تا کاهش وزن حداکثری داشته باشید. ورزش بعد از اسلیو مزایای بسیار زیادی دارد.

استپ وزن بعد از عمل اسلیو

استپ وزن بعد از عمل اسلیو یکی از مواردی است که افراد زیادی امکان ابتلا به آن را دارند. افرادی که عمل اسلیو انجام می دهند در ابتدا کاهش وزن خوبی را تجربه می کنند اما پس از مدتی ممکن است روند کاهش وزن آنها متوقف شود. از دلایل ابتلا به استپ وزنی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کاهش کالری دریافتی بدن
  • کاهش مصرف آب روزانه
  • ابتلا به یبوست بعد از عمل اسلیو
  • کاهش فعالیت بدنی

رژیم اسلیو

رژیم اسلیو را پس از انجام عمل اسلیو معده باید رعایت کنید. یکی از عوامل مهم برای نتیجه گیری بهتر از انجام عمل های لاغری رعایت رژیم غذایی قبل و بعد از انجام عمل می باشد که باید به آن بسیار توجه کرد. برخی از مواردی که در مصرف آن ها باید دقت کنید را در ادامه ذکر کرده ایم.

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو

خوردن برنج بعد از عمل اسلیو برای 6 الی 8 هفته اول پس از جراحی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به دلیل ماهیت نشاسته ای نان، برنج و ماکارونی، پس از جراحی، آنها می توانند خمیری در گلوی شما ایجاد کنند که بلعیدن آن بدون مایع سخت است. اما اگر می خواهید نان را برای اولین بار امتحان کنید، آن را برشته کنید؛ برشته کردن آن باعث ترد تر، چسبندگی کمتر و راحت تر خوردن آن می شود.

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

یکی از مسائل بسیار مهم پس از جراحی لاغری توجه به میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو است. در صورتی که پس از عمل اسلیو توجه به میزان مصرف پروتئین نداشته باشید علاوه بر اینکه چربی از دست می دهید بلکه عضلات خود را هم از دست می دهید.

در انتها باید بگوییم که ممکن است جراحی لاغری روشی ایده آل به نظر برسد اما این احتمال ابتلا به عوارض جراحی لاغری را هم در نظر بگیرید.

منبع: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

هیچ پزشک و متخصص تغذیه ای رژیم های لاغری سریع را توصیه نمیکنند و برای بیماران خود یک رژیم لاغری اصولی را در نظر میگیرند. با این حال برخی افراد به دنبال رژیم های لاغری سریع و یا جراحی لاغری می روند. برای داشتن یک رژیم لاغری سریع ، این 5 مرحله را رعایت کنید:

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

با حذف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالا شروع کنید: شیرینی، نان، ماکارونی، میوه و غذاهای مشابه. مصرف کربوهیدرات کم به دلایل مختلفی می‌تواند کاهش وزن را به میزان قابل‌توجهی تسریع کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدراتگرسنگی را کاهش می‌دهند. به شما این امکان را می‌دهد که کمتر غذا بخورید و سریع وزن خود را بدون محدود کردن عمدی کالری و بدون احساس گرسنگی کاهش دهید. رژیم دیابتی نیز جزو این دسته محسوب می شود.

مقدار زیادی پروتئین بخورید

پروتئین یک ماده مغذی ضروری است که بدن شما برای زنده ماندن و رشد نیاز دارد. افزایش مصرف پروتئین به تسریع کاهش وزن شما کمک می‌کند. پروتئین می‌تواند با تحریک بدن شما در ترشح هورمون‌هایی که به شما احساس سیری و رضایت می‌کنند، اشتهای شما را سرکوب می‌کند. برای مثال در رژیم لاغری پالئو نیز از این روش استفاده می کنند.

مصرف چربی را در حد متوسط نگه دارید

وقتی سعی می‌کنید با استفاده از رژیم لاغری سریع وزن خود را کاهش دهید، خوردن چربی کمتر ممکن است منطقی به نظر برسد. اما ایده خوبی نیست که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و بدون چربی استفاده کنید. به‌احتمال زیاد ظرف چند روز یا چند هفته احساس خوبی از رژیم خود نخواهید داشت و مطمئناً در دراز مدت پایدار نخواهد بود. به‌اندازه متوسط از چربی‌های مفید استفاده نمایید. رژیم لاغری کتوژنیک میزان مصرف چربی را بالا می برد.

به سراغ سبزیجات غیر نشاسته‌ای بروید

سبزیجات برگ‌ دار و دیگر سبزیجات بدون نشاسته غذاهای عالی برای کاهش سریع وزن هستند. کربوهیدرات‌ها و کالری آنها بسیار کم است، اما این مواد دارای فیبر هستند که می‌تواند به شما در احساس سیری کمک کند. در رژیم اتکینز که به میلیون‌ها نفر در کاهش وزن کمک کرده است، توصیه می‌شود هر روز دو فنجان سبزیجات سبز برگ و یک فنجان سبزیجات کم کربوهیدرات بخورید. این توصیه برای کاهش سریع وزن در مرحله اولیه رژیم غذایی طراحی شده است. همچنین افرادی هستند که معتقدند برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید فقط از سبزیجات تغذیه کرد. این افراد از رژیم گیاهخواری استفاده می کنند.

کمی ورزش کنید، اما زیاده‌ روی نکنید

طبق مطالعات انجام شده، فعالیت بدنی به ‌تنهایی تأثیر محدودی بر کاهش وزن دارد. به نظر می‌رسد تغذیه افراد نقش بیشتری در کاهش وزن دارد ورزش منظم می‌تواند مزایایی را در طول کاهش وزن به همراه داشته باشد. انجام فعالیت‌های هوازی (مانند پیاده‌روی سریع یا دوچرخه‌سواری) و تمرینات مقاومتی (به‌عنوان‌مثال، بلندکردن وزنه) می‌تواند میزان سوخت‌ و ساز بدن را افزایش داده و به حفظ ماهیچه‌ها کمک کند. تمرین روزانه شدید و چند ساعت در روز برای کاهش وزن و سلامتی ضروری نیست.

آهسته غذا بخورید

برای تسریع کاهش وزن، سرعت غذا خوردن خود را آرام کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که آهسته غذا خوردن به شما کمک می‌کند غذای کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید. محیط آرامی را برای غذا خوردن انتخاب کنید و تا حد امکان از مواردی همچون تلویزیون که حواستان را هنگام غذا خوردن پرت می‌کند، بپرهیزید.

منبع: http://sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

در هنگام کاهش وزن، جزئیات اهمیت زیادی ندارند و این اصول است که مهم است. هر متخصص تغذیه ای با این مساله موافق است که کاهش وزن سالم شامل یک سری اصول اساسی است که همه بدون استثنا باید رعایت کنند. این اصول هسته اصلی هر رژیم لاغری خوب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم ‌ترین ویژگی‌های یک رژیم لاغری اصولی آشنا شوید.

مهم ترین ویژگی‌های رژیم لاغری اصولی کدامند؟

در ادامه شما را با مهم ترین ویژگی های رژیم های لاغری اصولی آشنا خواهیم کرد:

خود نظارتی

تحقیقات نشان داده است که توجه به آنچه می خورید یکی از مهم ترین ویژگی های رژیم غذایی اصولی برای کاهش کالری دریافتی است. استراتژی های خود نظارتی یک عادت کلیدی در میان افراد موفق به کاهش وزن است.

یک مجموعه تحقیقاتی متشکل از چندین هزار مرد و زن که به طور متوسط هر کدام ۲۹ کیلوگرم وزن کم کرده اند و وزن خود را به طور متوسط  ۶ سال حفظ کرده اند، ثابت می کند که فرایند خود نظارتی تا چه حد اهمیت دارد. همچنین وزن‌ کردن مداوم یکی دیگر از ویژگی های رژیم غذایی اصولی و ازجمله عادت‌های مفید خود نظارتی در بین افرادی است که به دنبال کاهش وزن با رژیم های غذایی رایج هستند. این عادت اجازه می‌دهد تا متقاضیان از حرکت به سمت چاقی و خنثی کردن تلاش های خود، اجتناب کنند.

بیش تر بدانید: آیا با عوارض جراحی لاغری آَشنایی دارید؟

محدودیت های انتخابی

تقریباً هر رژیم لاغری اصولی دارای فهرست “غذاهای ممنوعه” است. هیچ رژیم لاغری اصولی بدون محدود کردن غذاهای چاق کننده، متقاضی را به کاهش وزن نمی رساند. اکثر متخصصان تغذیه موافقند که چربی های مضر موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده، غذاهای حیوانی و کربوهیدرات های مضر در شیرینی های فرآوری شده مقصر اصلی چاقی هستند. با این حال، متخصصان تغذیه نسبت به اعمال محدودیت های غذایی بیش از حد هشدار می دهند.

«حذف غذاها و گروه های غذایی خاص، به ویژه برای افرادی که از آن لذت می برند، دستور العملی فاجعه است و می تواند منجر به احساس محرومیت شود،».

حال باید بگوییم که اگر فردی قصد دارد که به دنبال عمل لاغری برود باید موارد زیادی را رعایت کند.

البته توجه داشته باشید که کل مراحل جراحی و مراقبت های پس از آن باید تحت نظر جراح لاغری باشد. یکی از مواردی که هم باید قبل از جراحی انجام دهید و جزو چکاپ ها محسوب می شود، انجام آزمایشات قبل از عمل لاغری است.

مصرف غذاهایی با چگالی کالری کم

به تعداد کالری در واحد حجم در یک غذای معین، چگالی کالری یا چگالی انرژی گفته میشود. از آنجایی که آب و فیبر رژیمی دارای کالری نیستند؛ بنابراین غذاهایی که حاوی مقدار زیادی آب یا فیبر هستند، می توانند بسیار خوب و موثر باشند! البته بر عکس آن یعنی غذاهای فرآوری شده از نظر کالری، بسیار متراکم هستند و طبیعتا باید در لیست ممنوعه قرار بگیرند. تحقیقات انجام شده، تمایل افراد به حجم ثابتی از غذا را صرف نظر از تعداد کالری موجود در آن را نشان میدهند. (این یعنی که افراد می توانند از سبزیجات زیاد استفاده کنند و نگران چیزی نباشند!)

منبع: http://www.sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

همان طور که می دانید امروزه روش های مختلفی برای لاغری و کاهش وزن ابداع شده است. شما در عصری که همه افراد تا حدی اضافه وزن دارند و به چاقی مبتلا هستند می توانند از روش های نوین لاغری همانند اسلیو معده برای کاهش وزن استفاده کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بیش تر با عمل اسلیو معده و روش انجام آن آشنا شوید.

عمل اسلیو معده چگونه انجام می شود؟

در جراحی اسلیو جراح تنها توجهش را بر حجم معده معطوف می کند. عمل اسلیو معده به انگلیسی Sleeve Gastrectomy است و در لغت به معنای «آستین» است! حالا پرسش آن است که «آستین» چه کار به کار معده دارد؟! جواب ساده است: پس از این جراحی معده به شکل یک آستین تیوپی در می آید. در این نوع از عمل چاقی، جراح معده را پانزده درصد کوچک تر می‌کند و راه را بر پرخوری بیمار و دریافت کالری بیش تر می بندد. در این صورت فردی که از زیر عمل اسلیو معده بیرون آمده است باید کم و پیوسته تغذیه کند.

اسلیو معده مبتنی بر متد لاپاراسکوپی است: در این متد بیمار بیهوش می شود و بعد چند سوراخ روی شکمش می سازند و در انتها آن سوراخ ها را بخیه می زنند. فردای آن روز بیمار از رختخواب بلند می شود و راست راست راه می رود! به همین خاطر عمل اسلیو مورد توجه بسیاری از متقاضیان جراحی لاغری است!

بهترین کاندید برای اسلیو معده

انجمن بین المللی جراحان چاقی (IFSO) افراد مناسب برای جراحی لاغری را بر اساس BMI و یا شاخص توده بدنی می سنجد. بسیاری با شیوه روش سنجش و محاسبه bmi آشناییم؛ حتی اگر تا به امروز چشم‌ و گوش مان با این عنوان تصادف نکرده باشد چرا که همواره عادت داشتیم از این معیار به عنوان «محاسبه اضافه‌ وزن» یاد کنیم. شاخص توده بدنی از همان فرمول معروف محاسبه اضافه وزن حاصل می شود. همچنین باید بگوییم که مزایای جراحی لاغری بسیار زیاد است.

وزن(برحسب کلیوگرم)÷قد2(برحسب متر)

عوارض اسلیو معده

دوستی می گفت وقتی تن به جراحی می دهی، در واقع تن به دستکاری بدن از بیرون می سپاری و این خواه یا ناخواه با علائمی همراه است. این گزاره عامیانه را می توان به عمل اسلیو معده نسبت دارد. چگونه می توان از عوارض جراحی لاغری چشم پوشید؟! در پاسخ به سوال اسلیو معده چه عوارضی دارد؟ باید بگوییم:

  • انسداد معده
  • حالت تهوع مزمن
  • سنگ کیسه صفرا
  • اسهال
  • سو هاضمه
  • بازگشت وزن

منبع: https://sleevedr.ir/



:: موضوعات مرتبط: New PBN , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

پستانک ارتودنسی ژله ای یک راه نوین برای والدینی است که نگران سلامتی دندان‌های نوزاد خود هستند. این پستانک‌ها با جلوگیری کردن از خراب شدن دندان‌ها به نوزاد کمک شایانی می‌کنند. دلیل اثر گذاری این پستانک‌ها این است که آن ‌ها با جلوگیری کردن از خوردن شیر توسط نوزاد از دندان‌ها محافظت می‌کنند. خوشبختانه این عمل مورد پسند نوزادان نیز هست پس دلیلی ندارد که نگران نخوردن شیر توسط نوزاد باشید. آمارهای جدید نشان می‌دهد که خوردن شیر در هنگام به خواب رفتن و در هنگام خواب باعث خراب شدن 15 تا 21 دندان نوزاد در آینده می‌شود.

کارایی پستانک ارتودنسی ژله‌ای

این پستانک‌ها از ابتلا نوزاد به بیماری‌هایی همچون کج درآمدن دندان‌ها، نامنظمی و شلوغی دندان ‌ها جلوگیری می‌کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای با طراحی نوینی که در آن به کار رفته از مشکلاتی که سایر پستانک‌های قدیمی ایجاد می‌کردند جدا است. در طراحی این نوع از پستانک‌ها سطح بالایی گرد و سطح پایینی صاف و مسطح است. این پستانک‌ها از بسیاری از مشکلات دندانی مثل اُپن بایت و آور بایت که دلیل اصلی این بیماری‌ها طراحی کاملا گرد پستانک‌ها بود جلوگیری می‌کند.

همچنین این مدل از پستانک‌ها از استخوان فک و حالت کام در نوزاد محافظت می‌کنند. باید خاطر نشان کرد که استفاده از پستانک برای نوزادان در طولانی مدت خطرناک است، پس بهتر است زمانی که هنوز نوزاد کاملا به پستانک وابسته نشده است آن را از نوزاد بگیرید. این مدت زمان بین 12 تا 24 ماه است و سعی کنید این مدت بسیار طولانی نشود. هرچه مدت زمان استفاده از پستانک طولانی‌ تر شود حذف کردن آن سخت تر و دشوار تر می‌شود.

مزایای استفاده از پستانک

در هنگام سفرهای هوایی مخصوصا سفرهای هوای بلند مدت احتمال آن وجود دارد که نوزاد شما شروع به بی قراری بکند. دلیل این بی قراری بالانس نبود فشار هوا در دو طرف پرده گوش اوست، نوزادان نمی‌توانند با خمیازه کشیدن فشار هوا در دو طرف پرده گوش خود را تنظیم کنند. پستانک ارتودنسی ژله‌ای می‌تواند آن‌ها را در این شرایط آرام کند.

  • یک پستانک ممکن است کودک ناآرام را آرام کند، برخی از نوزادان وقتی جسمی را می‌مکند خوش خلق ترند.
  • پستانک باعث پرت شدن موقت حواس کودک می‌شود، در هنگام عکسبرداری، مراجعه به مطب پزشک یا سایر موقعیت‌ها ممکن است یک پستانک مفید باشد.
  • پستانک ممکن است در به خواب رفتن کودک شما کمک کن، اگر کودک شما قبل از به خواب رفتن نا آرامی می‌کند، ممکن است پستانک آرامش را به نوزاد شما انتقال دهد. به نظر نمی‌رسد که استفاده از پستانک تأثیری در طول خواب کودک یا بیدار شدن در شب داشته باشد.
  • پستانک شاید به شما در کاهش ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کند. مکیدن پستانک در زمان به خواب رفتن و خواب می‌تواند خطر ابتلا به SIDS را کمتر کند. اگر نوزاد شما از شیر مادر تغذیه می‌کند، تا 3 تا 4 هفتگی کودک صبر کنید و سپس پستانک ارتودنسی ژله ای را به نوزاد خود بدهید.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

یکی از عوامل عمده مراجعه افراد به مطب دندانپزشکی ابتلا به دندان درد است. باید در نظر داشته باشید که دندان درد همیشه در طول روز به سراغ شما نمی آید و گاها ممکن است در شب دچار دندان درد شوید. قدم اول برای رفع این مشکل مراجعه به پزشک و تشخیص علت دندان درد است.

وقتی عصب دندان دچار عفونت یا آسیب می‌شود، فرد با دندان‌درد مواجه می‌گردد. اگر درمان به‌موقع و در اسرع وقت انجام نشود، این امکان وجود دارد که دندان خراب و برای همیشه از دست برود. در صورت همراهی دندان‌درد با تب و سردرد، مراجعه به اورژانس دندانپزشکی الزامی است. درد دندان می‌تواند خفیف یا بسیار شدید باشد. همین‌طور ممکن است این درد تداوم داشته و یا گاه‌به‌گاه باشد.

علت دندان درد

یکی از عوامل شایع دندان پوسیدگی دندان است. اگر پوسیدگی دندان درمان نشود ممکن است در خطر ابتلا به آبسه دندان قرار بگیرید. که در نتیجه باعث آبسه دندانی می شود. عفونت دندان می تواند در نزدیک دندان و یا پالپ دندان ایجاد شود. در صورت مشاهده عفونت دندانی فورا به پزشک مراجعه کنید و از خودرماین بپرهیزید.

بیماری های قلبی و یا حتی سرطان ریه یکی از علل نادر دندان درد هستند. حمله قلبی می تواند منشا درد نیز باشد.

درمان دندان درد

باید در نظر داشته باشید که برای رفع و درمان دندان درد باید به پزشک معالج مراجعه کنید. اما می توانید تا هنگام رسیدن به کلینیک دندانپزشکی از مسکن و داروهای کاهش درد استفاده کنید. در قدم اول دندانپزشک رادیوگرافی و معاینه را انجام می دهد. در نتیجه پوسیدگی دندان را تشخیص داده و معالجه بیمار را شروع می کند. در صورت کم بودن آسیب به ریشه دندان، کافی است تنها دندان پوسیده را ترمیم کرد و در غیر این صورت کشیدن دندان تنها راه حل است.

چگونگی کنترل دندان درد شبانه

  • مصرف مسکن
  • استفاده از بالش بلند بر زیر سر
  • استفاده نکردن از مواد غذایی اسیدی، سرد و سفت
  • مصرف دهان شویه و یا آب نمک
  • پوسیدگی دندان
  • بیماری لثه
  • سقوط از ارتفاع
  • تصادفات رانندگی
  • عفونت های سینوسی یا سینوزیت
  • کجی یا بهم ریختگی دندان
  • دندان عقل نهفته
  • دندان قروچه

عواملی که باعث بروز دندان درد می شوند کدامند؟

منبع



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

جراحی بینی گوشتی و استخوانی یکی از هزاران عمل جراحی بینی است که برای زیبایی و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. تمام انسان ها در سراسر دنیا نیاز به زیباتر دیده شدن دارند و برای این منظور فعالیت های متفاوتی را انجام می دهند. یکی از اقداماتی که برای زیبا شدن انجام می شود انجام انواع جراحی ها و عمل های زیبایی مانند جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. صورت افراد به دلیل اینکه در معرض دید قرار می گیرد و می تواند در برقراری ارتباط بین افراد تاثیر گذار باشد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از این رو افراد با انجام عمل های زیبایی روی صورت می توانند اعتماد به نفس خود را بالا ببرند. بینی عضوی از صورت است که در مرکز آن قرار می گیرد و می تواند تعادل بین تمام اعضاء صورت را برقرار کند. این تعادل گاهی با انحرافات بینی، قوس و برآمدگی روی بینی و بزرگی سایز آن برهم می خورد و افراد به دنبال تغییر آن هستند. عمل بینی گوشتی و استخوانی به منظور کوچک کردن سایز بینی و ایجاد تقارن بین همه اعضاء صورت انجام می شود

جراحی بینی گوشتی

به بینی هایی که دارای پوست ضخیم و غدد چربی فراوان هستند بینی گوشتی گفته می شود که به طور معمول غضروف ضعیف و مقاومی ندارند و از لحاظ ظاهری دارای نوک بینی افتاده و پره های با ضخامت بالا و منافذ باز پوستی هستند.

برای داشتن نتایج مطلوب از عمل بینی گوشتی خود به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه نمایید که با تقویت بافت و ساختار بینی ضعیف نتیجه جراحی بینی مطلوب و مورد رضایتی را برای شما عزیزان حاصل نماید.

روش جراحی بینی

پوست بینی یکی از اجزای بسیار مهم بینی می باشد که ساختمان و استخوان بینی را می پوشاند و تعیین کننده اصلی نوع  بینی گوشتی است.

جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته دو روشی است که برای دسترسی به ساختار زیرین پوست بینی استفاده می شود.

مناسب ترین روش برای جراحی بینی های گوشتی جراحی بینی به روش باز است به این خاطر که دسترسی و تسلط جراح بینی روی استخوان و ساختار کلی بینی به خصوص نوک بینی بیشتر است.

هزینه های جراحی

هزینه های عمل زیبایی بینی گوشتی با توجه به فرم بینی شما متفاوت است، زیرا جراح برای فرم های مختلف بینی از روش های مختلف رینوپلاستی استفاده می کند. همچنین مدت زمانی که جراحی بینی گوشتی طول می کشد با توجه به نوع روش جراحی بینی گوشتی ممکن است که در کم یا زیاد شدن هزینه های جراحی بینی گوشتی تاثیر گذار است.

بنابراین شما پس از انتخاب بهترین کلینیک و ماهرترین پزشک جراح می توانید از هزینه های جراحی بینی گوشتی با خبر شوید.

منبع



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افراد زیادی هستند که بین لمینت و ایمپلنت دندان نمی دانند چه انتخابی بکنند. لمینت و ایمپلنت دندان هر دو روش های درمانی و زیبایی هستند که در ادامه درباره کاندیدای مناسب هر کدام از این روش ها صحبت خواهیم کرد.

پاسخ به این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و معاینات لازم، دندانپزشک می تواند تشخیص دهد که کدام روش برای شما مناسب تر است. آیا می دانید کدام یک از این دو روش برای بستن فاصله بین دندانی مناسب است؟ آیا با تفاوت این دو روش آشنا هستید؟ آیا می دانید هزینه ایمپلنت دندان بیشتر است یا لمینت؟ در صورتی که پاسخ این سوالات را نمی دانید با ما تا انتهای این نوشتار همراه باشید

لمینت دندان چیست؟

یکی از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند، لمینت دندان به خصوص برای دندان های جلویی است. لمینت دندان لایه بسیار نازک از سرامیک هستند و می توانند با رنگ های مختلف ساخته شوند و ظاهری کاملا مشابه با دندان های طبیعی انسان دارد.  از لمینت دندان اصولا به منظور زیبایی دندان ها و پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها استفاده می شود. لمینت های دندانی مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تغییر رنگ دارند.  برای نصب لمینت دندان نیاز است که کمی سطح دندان تراش داده شود و پس از قالب گیری از دندان و ساخت آن در لابراتوار، توسط دندانپزشک به روی سطح دندان ها چسبیده می شوند. هزینه لمینت دندان به نسبت روکش و کامپوزیت دندان بیشتر است اما طول عمر آن نیز بسیار بالاتر از سایر روش هاست.

کاندیدای مناسب ایمپلنت دندان

اصولا افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند، با استفاده از ایمپلنت می توانند جای خالی دندان خود را پر کنند. به طور کلی افراد با شرایط زیر هم گزینه مناسبی برای این روش درمانی هستند:

  • افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند.
  • افرادی که لثه های سالمی دارند.
  • افرادی که تراکم استخوان مناسبی دارند.
  • افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت می دهند.
  • افرادی از سلامت عمومی مناسبی برخوردارند.

روکش دندان چیست؟

روکش دندان نوعی پروتز دندان شبیه به تاج دندان است که اصولا در هنگام آسیب دیدگی شدید تاج دندان از آن استفاده می شود. به منظور نصب روکش های دندانی نیاز است که بخش زیادی از دندان تراش داده شود و روکش به کمک سمنت یا چسب دندان پزشکی چسبیده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

یکی از پرطرفدارترین خودروهای هیوندای در ایران هیوندای آی 20 مونتاژ است که البته خوشبختانه می توانید در صورت نیاز قطعات این خودرو را هم از فروشگاه های معتبر قطعات هیوندای با درجه کیفیت بالا خریداری کنید.

پس از معرفی این مدل از خودروی هیوندا، خیلی زود نسخه جدید آن با آپشن های بیشتر مانند سنسور باران، دوربین عقب، سیستم بدون کلید و همچنین موتور بسیار قوی تر وارد بازار خودروی کشور ما شد.

هیوندای النترا

هیوندای النترا یکی از سدان های بسیار مشهور این کمپانی است که البته درجه کیفیت لوازم یدکی هیوندای النترا در کشور ما نیز بسیار بالا است و با خیال راحت می توانید از فروشگاه های معتبر قطعات این خودرو را خریداری کنید.

هیوندای النترا در بسیاری از پارامترها اعم از طراحی کابین و ایمنی زبان زد خاص و عام است. البته در برخی ویژگی ها مثل شتاب چندان عالی نیست اما نمی توان گفت که پاسخگوی نیازهای معمول کاربران نیست.

هیوندای توسان آی ایکس 35

اگر به دنبال یک شاسی بلند با کیفیت از کمپانی هیوندای هستید ما به شما هیوندای توسان آی ایکس 35 را توصیه می کنیم. کیفیت بدنه این سری از محصولات هیوندای بسیار عالی است و مصرف سوخت هیوندای توسان بسیار کمتر از سایر شاسی بلندها می باشد. از جمله امکانات هیوندای توسان ix35 عبارتند از:

  • مجهز به 10 کیسه هوای  سرنشینان جلو، جانب و پرده ای
  • سیستم کنترل سرعت در هنگام آمدن از سراشیبی
  • سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب ‌دار
  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی
  • سیستم کنترل لغزش در جاده ‌ها
  • سیستم انتقال نیرو 4WD به همراه ITCC
  • فرمان الکتریکی
  • روکش چرمی صندلی ‌ها
  • گرمکن صندلی ‌های جلو و عقب
  • سنسور نور
  • کروز کنترل
  • گرمکن آینه‌ های جانبی
  • آینه الکتروکرومیک
  • سقف پانوراما
  • دوربین عقب
  • سنسور پارک
  • سیستم کنترل کیفیت هوا
  • سنسور رطوبت سنج
  • فیلتر هوای داخل اتاق
  • و ...

شایان ذکر است که از معایب هیوندای توسان می توان به شتاب اولیه نسبتا کم آن اشاره کرد.

کیا اپتیما

نسل جدید کیا اپتیما کمتر از یک دهه است که وارد بازار کشور ما شده است و طرفداران بسیار زیادی نیز به نسبت مدل های قبلی داشته است. همچنین قطعات کیا اپتیما را هم می توانید از سراسر فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

اکثر کیا اپتیماهای وارداتی تیپ GT لاین هستند. از جمله تغییراتی که در ظاهر تیپ GT به نسبت اپتیما GF رخ داده است عبارتند از:

 

  • کمتر شدن ارتفاع ماشین
  • تغییر رنگ چراغ های عقبی به دودی رنگ
  • رکاب ها و رینگ های جی تی لاین جدیدتر و جذاب تر شده است
  • سپر این مدل تغییر پیدا کرده است
  • چرمی شدن پوشش صندلی ها

  کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج یکی از شاسی بلندهای معروف کمپانی کیا در بازار کشور ما است. طراحی کیا اسپورتیج برخلاف سورنتو خشن و تهاجمی تر است. نسل چهارم این مدل از کیا در سال 2016 طراحی شده است و جایزه بهترین طراحی سال را گرفته است.

مصرف سوخت کیا اسپورتیج به نسبت سورنتو کمتر است و شتاب اولیه آن نیز به نسبت سورنتو بهتر است. این ماشین علاوه بر اینکه یکی از بهترین خودروهای کیا در ایران است، یکی از بهترین شاسی بلندهای خارجی در کشور نیز هست.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

کوچک کردن بینی تنها در ۱۵ دقیقه" یک شعار تبلیغاتی پوچ و خالی نیست! بلکه امروزه پزشکان در تعداد کثیری کلینیک زیبایی در سراسر جهان با یک متد جدید به نام فیلر بینی بدون نیاز به جراحی و حتی بیهوشی، بینی شما را به فرم و شکل دلخواهتان در می آورند.

اگر از فرم بینی خود راضی نیستید اما از عمل جراحی ترس دارید می توانید با این روش به فرم دلخواه بینی خود برسید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این متد پزشکی و زیبایی اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

فیلربینی چیست؟

در واقع انواع فیلرها نوعی پرکننده های پوستی ژل مانندی هستند که به طور معمول از هیالورونیک اسید ساخته شده اند و از آنها برای تزریق به نواحی مختلف صورت و بدن مانند بینی، لب، گونه، خط اخم و ... استفاده می شود. به دلیل اینکه هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد؛ بنابراین تزریق آن هیچ خطری برای فرد ایجاد نخواهد کرد.

در واقع تزریق ژل بینی در موارد بسیار زیادی می تواند جایگزین جراحی های غیرضروری و هزینه بر شود؛ چرا که هزینه فیلر بینی به نسبت جراحی بینی بسیار کمتر و یا حتی ناچیز است.

مدت زمان تزریق فیلر بینی چقدر است؟

یکی از مزیت های تزریق فیلر بینی بدون جراحی، کم بودن مدت زمان انجام آن است. تزریق فیلر بینی اصولا کمتر از یک ساعت طول می کشد. شما تنها در عرض ۱۵ الی ۳۰ دقیقه می توانید به فرم دلخواه بینی خود برسید.

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

اکثر پرکننده های پوستی برای تزریق به بینی استفاده می شوند از نوع موقتی هستند. البته فیلرهای دائمی هم موجود هستند اما به دلیل عوارضی که این فیلرها دارند پزشکان و متخصصین استفاده از فیلرهای موقتی را تنها توصیه می کنند.

فیلرها به مرور زمان جذب بدن می شوند به همین دلیل ماندگاری فیلر بینی به نسبت شرایط مختلف از ۶ ماه تا ۲۴ است. البته در صورتی که تمدید تزریق فیلر بینی ۳ الی ۴ بار به طور متوالی انجام شود ماندگاری آن بسیار بیشتر و یا حتی مادام العمر خواهد بود.

کاربرد تزریق فیلر

  • یکی از کاربردهای اصلی فیلرها برای از بین بردن چین و چروک های صورت است. از فیلرها به منظور از بین بردن خطوط اخم، خط خنده و پیشانی استفاده می شود.
  • یکی دیگر از کاربردهای تزریق فیلر به منظور درمان جای جوش و از بین بردن اسکارهای آتروفیک و فرورفته صورت می باشد.
  • یکی دیگر از کاربردهای مهم تزریق فیلر در رفع عیوب چهره و عدم قرینه بودن اجزای صورت است. به عنوان مثال از فیلر لب برای حجم دهی به لب ها یا از فیلر به منظور زاویه سازی فک و .... استفاده می شود.
  • یکی دیگر از کاربردهای اساسی فیلرها برای حجم دهی به مناطقی از صورت است که در اثر افزایش سن و .... ممکن است بخشی از حجم صورت از بین رفته باشد. البته این مشکل در اثر کاهش وزن های شدید یا سبک زندگی اشتباه هم اتفاق می افتد. به عنوان مثال برای پر کردن گودی زیر چشم از فیلر زیر چشم استفاده می شود.


:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

طناب زدن برای لاغری یکی از ورزش هایی است که امروزه نام آن زیاد به گوشمان می رسد. همانطور که می دانید طناب زدن برای لاغری سریع می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و می توان گفت که یکی از بهترین ورزش های هوازی محسوب می شود. البته گفتنی است که طناب زدن یک ورزش محسوب نمی شود اما به عنوان یکی از بهترین تمرین های بدنسازی معرفی می شود.

اما سوالی که اکثر افراد به دنبال پاسخی برای آن هستند این است که آیا طناب زدن برای لاغری خوبه؟ طناب زدن برای لاغری شکم خوبه؟ روزی چند تا طناب بزنیم تا لاغر شویم؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر در هر ۶۰ ثانیه حدود ۱۴۰ بار طناب بزنیم، در هر ساعت ۷۲۰ کالری می سوزانید. با همین محاسبات کوتاه نیز متوجه می شوید که میزان کالری سوزی در طناب زدن برای لاغری دو برابر ورزش های سخت دیگری همچون تنیس و والیبال است.

فواید طناب زدن

افرادی هستند که بنابر دلایلی همچون سرمای هوا در زمستان و یا خسته شدن از تجهیزات ورزشی ترجیح می دهند که به دنبال یک ورزش در خانه برای لاغری بروند. طناب زدن برای لاغری و چربی سوزی یکی از بهترین راهکارهایی است که می توانید از آن به راحتی استفاده کنید. طناب زدن برای لاغری پهلو و شکم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

همچنین افرادی هستند که به دنبال یک ورزش برای لاغری سریع می گردند. لاغری با طناب زدن در یک ماه امکان پذیر است و می توان گفت که این تمرین ورزشی جزو ساده ترین و کم هزینه ترین روش های لاغری سریع می باشد.

فواید طناب زدن برای کالری سوزی

اگر در کنار کمک گرفتن از انواع رژیم های لاغری به دنبال ورزش های مختلف برای لاغری و یا طناب زدن برای لاغری بروید می توانید در مسیر کاهش وزن، محکم تر قدم بردارید. اما همانطور که گفتیم میزان کالری سوزی در این حرکت ورزشی در مقایسه با باقی ورزش های بسیار بیشتر است. برای مثال میزان کالری سوزی در هر دقیقه طناب زدن برابر است با میزان کالری سوزی در هر دقیقه دویدن با سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت.

نکته ای قابل توجه که شاید بیان آن برای شما مفید باشد این است که آن دسته از تمرینات که با وزن بدن انجام می شود به تقویت عضلات، تاندون ها و کاهش میزان پوکی استخوان کمک می کند. طناب زدن و تی آی ایکس نیز جزو این گونه از ورزش های لاغری محسوب می شود.

عواملی همچون سرعت طناب زدن، وزن شخص و مدت زمان طناب زدن بر روی میزان کالری سوزی تاثیری مستقیم دارد.

منبع: https://www.sira.fit/



:: موضوعات مرتبط: Sira , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

امروزه افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند به دنبال انواع روش های لاغری می روند. یکی از انواع عمل های لاغری بای پس معده است. انواع عمل های لاغری شامل اسلیو معده، بالون معده و بای پس معده است. اما همیشه نسبت به عمل های لاغری باورهای درست و غلط وجود دارد. اما ما به شما توصیه می کنیم که یکبار برای همیشه با از صفر تا صد عمل بای پس معده آشنا شوید.

کلمه By Pass  به معنای میانبر است. عمل بای پس یک میانبر برای پرهیز از راه طولانی لاغری است. دور زدن همه آن چه که ما آن‌ها را به مثابه عوارض چاقی می‌شناسیم و مسیر کوتاهی که علم برای دست یافتن به زیبایی پیش‌روی‌مان قرار می‌دهد! اما همه این توصیفات شاعرانه نمی‌توانند دلیل محکمی برای نام‌گذاری یکی از شایع‌ترین جراحی‌ها باشد! پای چرایی‌های دیگری در کار است.

عمل بای پس معده چیست؟

آن‌گونه که یاد شد، بای پس در لغت میانبر معنا می‌دهد و این معنا به شکل و شیوه عمل برای رسیدن به وزن مطلوب اشاره می‌کند. شیوه عمل بای پس یکی دیگر از دستاوردهای پزشکی برای درمان بیماری چاقی است. چیزی است شبیه به اسلیو معده اما این شباهت دلیلی نیست برای آن‌که این دو را یکی بگیریم. شباهت جراحی‌های اسلیو و بای پس در عمل کوچک کردن معده نهفته است. در هر دو عمل جراحان از اندازه معده می‌کاهند تا بلکه میزان خوراکی و انرژی دریافتی را به حداقل برسانند. با وجود این عمل بای پس معده و اسلیو تفاوت‌های آشکاری نیز دارند که یکی از آن‌ها در چون و چگونگی مراحل آن‌هاست.

انواع بای پس

اما این تنها یک شمای کلی از آن چیزی است که در حین عمل لاغری بای پس معده رخ می‌دهد. چرا که بای پس معده خودش انواع و شیوه‌های گوناگونی دارد و جراحان به تناسب با شرایط بیمار یکی از این شکل‌ها را برخواهند گزید: مینی بای پس معده و بای پس کلاسیک معده.

مراقبت‌ پس از عمل

یکی دو روز پس از انجام عمل بای پس معده از بیمارستان مرخص خواهید شد و درست این‌جاست که همه‌چیز آغاز خواهد شد. منظور از همه‌چیز، همه مراقبت‌ها و ملاحظاتی است که پس از عمل بای پس بر عهده شماست. از مراقبت از زخم‌ها گرفته تا تلاش برای حفظ وزن به وسیله ورزش و رژیم‌های غذایی. با وجود این نحوه مراقبت نسبت به نوع عمل( باز و یا لاپروسکوپی، کلاسیک و یا مینی‌بای پس) فرق دارد.

منبع: https://www.jarahilaqari.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اشخاص زیادی وجود دارند که بر اثر بی حوصلگی، استرس های زیاد و ... اولین چیزی که به سراغ آن می روند غذا است. به این اختلال بولیمیا یا پرخوری عصبی گفته می شود. پرخوری در این افراد به یک وسواس تبدیل می شود. افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند، در صدد پیدا کردن بهترین روش لاغری هستند. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

علائم ابتلا به پرخوری عصبی چیست؟

  • تلاش برای پنهان کردن رفتارهای پرخوری، تنها غذا خوردن
  • فقدان کنترل بر روی خوردن، خوردن تا زمان ناراحتی جسمی و درد
  • خوردن در زمان خواب بقیه و جایگزین کردن خوراکی هایی که خورده شده است
  • خوردن مقدار زیادی غذا بدون تغییر مشهود در وزن
  • ناپدید شدن غذاها، پنهان کردن جعبه های خالی و بسته بندی ها در مکان های مختلف
  • نوسان بین پرخوری و روزه داری متناوب؛ وعده های غیر کامل یا فقدان غذا خوردن

روش های درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی در اغلب موارد ریشه روحی و روانشناختی دارد؛ از این رو برای درمان این اختلال در ابتدا باید نوع پرخوری عصبی و علت به وجود آمدن آن در فرد را بررسی کرد. با توجه به نوع پرخوری عصبی، از روش‌های درمانی متفاوتی برای درمان پرخوری عصبی می‌توان استفاده کرد.

روش های لاغری

برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن می تواند از انواع روش های لاغری استفاده کنید. یکی از انواع روش های لاغری استفاده از رژیم های لاغری است. انواع رژیم های لاغری وجود دارند که برخی از آنها را معرفی می کنیم:

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری به نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است!

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای در واقع عادت‌ها و رژیم غذایی افرادی است که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که در این رژیم غذایی محدودیت‌های عجیب و غریب رژيم‌های لاغری دیگر دیده نمی‌شود. این نوع رژیم غذایی شامل میوه، سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است. در رژیم مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز و غذاهای شیرین وجود ندارد و همچنین لبنیات به مقدار کمی در این نوع رژیم غذایی یافت می‌شود. رژیم مدیترانه ای، یک نوع رژیم غذایی معتبر، شناخته شده و مورد تأیید در سراسر دنیاست. از این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن، سلامت قلب و درمان بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: موضوعات مرتبط: لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

انجام عمل جراحی لاغری راه حلی است که با استفاده از آن شما به فرم دلخواه خود می رسید.

درحالی ‌که بیشتر افراد به لاغر کردن بدن خود اهمیت میدهند، اما برخی آرزوی صورتی لاغرتر دارند. متأسفانه، ورزش به‌تنهایی همیشه برای بهبود شکل و مشخصات صورت کافی نیست. به همین خاطر افراد روی به عمل جراحی لاغری صورت می آورند. البته ورزش و رژیم غذایی می‌توانند نتایج طولانی‌مدت ایجاد کنند، اما مدتی طول می‌کشد تا اثرات مشهود ایجاد شود.

اگر شما به دنبال یک روش دائمی برای لاغری صورت خود می گردید، باید به دنبال روش های جراحی و زیبایی بروید. اگرچه روش های ساده تری از جمله بوتاکس و لیپوساکشن نیز وجود دارد.

مواردی که جراحی پلاستیک محسوب می شوند:

  • کاهش فک
  • کاهش استخوان گونه
  • کاهش خط V
  • کاهش 2 برابر چانه
  • بوتاکس
  • لیپوساکشن

دیگر موارد:

جراحی پلاستیک

عمل جراحی لاغری صورت یک روش بسیار طریف و البته پیچیده است. زیرا شامل مهارت های زیبایی و دقت جراحی است. یک جراح پلاستیک عالی به همان اندازه یک متخصص پزشکی هنرمند است. علاوه بر این، جراحی پلاستیک صورت، ترکیبی از کانتور صورت برای بازسازی ویژگی‌های صورت است تا چهره را از هر زاویه، به‌صورت دلخواه نشان دهد.

چهار نوع روش جراحی پلاستیک که بر روی ویژگی‌های مختلف صورت برای ایجاد صورت باریک‌تر تمرکز دارد، در زیر شرح داده‌شده است.

کاهش فک:

این روش شامل کاهش عرض فک با پر کردن جراحی از زاویه فک پایین است. این روش اغلب همراه با جراحی برای تغییر ساختار چانه است.

کاهش استخوان گونه:

این روش جراحی مستلزم تغییر شکل استخوان‌های فوقانی گونه با تراشیدن و خاک دادن آن‌ها و همچنین اصلاح قوس ضایگوماتیک است. همچنین ممکن است شامل برش قوس در دو مکان مختلف و تغییر موقعیت زاویه استخوان گونه به‌صورت افقی یا عمودی یا هر دو باشد.

کاهش خط V :

این جراحی پلاستیک باهدف اصلاح فرم پایین صورت برای ایجاد ویژگی صورت باریک‌تر به‌صورت عمودی انجام می‌شود. فک پایین با برداشتن قسمت‌هایی از استخوان با ایجاد جراحی، فک و چانه باریک‌تری ایجاد می‌شود.

کاهش دو برابر چانه:

شکل فک پایین با برداشتن قسمت‌هایی از استخوان و گوشت نزدیک چانه از طریق جراحی اصلاح می‌شود. همچنین اقدامات پزشکی شامل استئوتومی تقسیم ساژیتال، منتوپلاستی و ژنیوپلاستی است.

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

انجام تزریق بوتاکس نسبت به جراحی های پلاستیک بسیار ساده تر است. و این روش برای لاغری خط فک ایده آل است.

لیپوساکشن چیست؟

این روش برای از بین بردن چربی صورت با استفاده از یک روش مکش از طریق برش‌های کوچک در نزدیکی مناطقی است که باید تغییرات ایجاد شود. همچنین بافت چربی رسوب داده‌شده در گردن، گونه‌ها و چانه معمولاً مهم‌ترین اهداف لیپوساکشن است.

منبع



:: موضوعات مرتبط: لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

در این مقاله با اصول استفاده از ریتینرها آشنا می شوید. و همچنین درمورد مدت زمان استفاده روزانه آن و ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ریتینر چیست؟

ریتینر ها وسیله های سفارشی طراحی شده برای نگه داشتن دندان های شما در جای خود هستند. در درمان ارتودنسی ثابت دو فک با ریتینر، مانند بریس، برای شما تجویز می شود تا بعد از تغییر شکل یا اصلاح، دندان نیش شما را در محل خود حفظ کنند.

انواع مختلف ریتینر

در حالت کلی ما 3 نوع ریتینر داریم که متخصص ارتودنسی شما پس از حذف کردن بریس هایتان، اگر به ریتینر نیاز داشته باشید برایتان تجویز می کند.

هر سه نوع از ریتینرها برای ثبات بیشتر و جلوگیری از حرکت دندان ها است.

  • ریتینر پیوندی
  • ریتینر متحرک
  • ریتینر پلاستیکی شفاف

چند ساعت در روز برای استفاده از ریتینر نیاز دارید؟

اگر ریتینر پیوندی داشته باشید، آن را تمام روز و شب خواهید پوشید. اما اگر یک ریتینر متحرک داشته باشید، بسته به نیاز های خاص درمانی شما ممکن است دستورالعمل های مختلفی دریافت کنید.

طبق دستورالعمل ارتودنتیست ها، معمولا برای ریتینر متحرک استفاده از آن در تمام مدت، به جز زمان غذا خوردن و تمیز کردن، در 4 تا 6 ماه اول پس از برداشتن بریس های شما است.

با این حال، یک نظرسنجی از متخصصان ارتودنسی در سال 2010 نشان داد که بسیاری توصیه می کنند که حداقل 9 ماه پس از برداشتن بریس ها، ریتینر متحرک خود را همیشه بپوشید.

بعد از برداشتن بریس ها، چه مدت نیاز به پوشیدن ریتینر دارید؟

طبق نظرسنجی 2010 که در بالا ذکر شد، بیش از 58 درصد از متخصصان ارتودنسی ترجیح می دهند که پس از اتمام درمان با بریس، نگهدارنده های متحرک تجویز کنند.

اکثر پاسخ دهندگان توصیه می کنند که افراد، هر روز به مدت 9 ماه از این ریتینر ها استفاده کنند.

چهل درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آن ها نگهدارنده های لینگوال دائمی را برای شما تجویز می کنند که شما در دهان خود نگه دارید.

منبع: https://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

اگر نگران جای خالی دندان از دست داده خود هستید باید گفت امروزه با پیشرفت علم در زمینه دندانپزشکی روش‌های مختلفی برای درمان این مشکل اختراع شده است. بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن و یا دیگر مشکلاتی که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد یک یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست می‌دهند. این مشکل نه تنها از نظر ظاهر خوشایند نیست بلکه مشکلات دیگری را نیز به وجود می‌آورد. یکی از روش‌های رفع این مشکل کاشت ایمپلنت دندان است.

چرا دندان ها مهم هستند و اگر نباشند چه اتفاقی رخ میدهد؟

دندان ها نه تنها یکی از اجزای اصلی طرح لبخند ما به شمار میروند بلکه در عملکردهای حیاتی و مهم بدن ما نیز مشارکت دارند. ما با کمک دندان ها میتوانیم صحبت کنیم و گفتار بهتری داشته باشیم و از طرف دیگر اولین عملکرد گوارشی ما نیز از  دندان ها آغاز میشود. دندان ها زیبایی لبخند ما را دوچندان میکنند و اگر نباشند نه تنها زیبایی چهره به خطر می افتد بلکه عملکردهای گفتاری و گوارشی نیز مختل میشوند. به همین خاطر است که اگر یک یا چند دندان خود را از دست دهیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد. برای اینکه جای خالی دندان ها مشکلی برای ما پیش نیاورد ما مجبوریم یک جایگزین مصنوعی خوب برایشان پیدا کنیم و چه جایگزینی بهتر از ایمپلنت .

جنس ایمپلنت‌های دندانی از چیست؟

ایمپلنت‌ها به شکل پیچ ساخته می‌شوند که از جنس تیتانیوم هستند و در استخوان فک کاشته می‌شوند. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به صورت یک پارچه و یا دو تکه باشند و توسط پیچ اتصال قسمت تاج و ریشه را به هم وصل می‌کنند. با وجود اینکه ایمپلنت‌ها از تیتانیوم ساخته می‌شوند و در واقع یک عضو بیگانه محسوب می‌شوند ولی سازگاری بسیار خوبی با بدن دارند. هر چند که جنس ایمپلنت دندان معمولا از تیتانیوم است اما برخی از برندها اقدام به تولید ایمپلنت هایی از جنس زیرکونیوم یا زیرکوونیا میکنند که فلزی بسیار مقاوم و باکیفیت است. این فلز در ساخت بسیاری از محصولات دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.

مشکلات و معایب آن

انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان عموما بدون مشکل و با موفقیت انجام می‌شود. ولی در موارد محدودی ممکن است با مشکلاتی روبه رو شوند که اگر عمل توسط یک متخصص ترمیم و زیبایی خوب صورت بگیرید با حداقل عوارض و یا بدون عوارض به پایان میرسد. برخی از عوارض ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • ممکن است پس از عمل دچار عوارض خفیف و موقتی از جمله تورم و احساس ناخوشایند در اطراف آن باشید.
  • در صورتی که ایمپلنت به درستی با استخوان فک جوش نخورد ممکن است شل شود.
  • در مواردی ممکن است دندانپزشک هنگام ایجاد حفره در استخوان به اعصاب آسیب برساند و بدین ترتیب بیمار دچار بی حسی شود. البته این مورد بسیار نادر و امکان اتفاق افتادن آن بسیار کم است.
  • گاهی برای قرار دادن ایمپلنت دندان استخوان فک کم بوده و فرد دچار مشکل می‌شود و مجبور به جراحی و پیوند استخوان می‌شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

سوالی که برای بسیاری از متقاضیان عمل بینی پیش می آید این است که آیا عمل بینی مشکل خر و پف را حل می کند؟ باید بدانید که خرخر شبانه یا همان خر و پف به دلیل وجود مشکلاتی در سطح حلق است. انسداد و گرفتگی بینی معمولا عامل اصلی ایجاد خر و پف نیست. بدین ترتیب انحراف تیغه بینی یا وجود پولیپ بینی یا آلرژی نمی تواند عامل اصلی ایجاد خر و پف باشد. یعنی خروپف و عمل بینی ارتباط چندانی با هم ندارند.

درمان خروپف

به طور کلی خروپف نوعی تنفس پر سر و صداست که به هنگام خواب برای فرد و اطرافیانش مشکلاتی را به همراه دارد. این عارضه می تواند بر اثر توقف تنفس در خواب و یا آپنه خواب اتفاق بیافتد. همچنین باید بدانید که خروپف می تواند با سلامت شخص ارتباط مستقیم داشته باشد.

برای اینکه بتوانیم خروپف را درمان کنیم ابتدا باید علت آن را پیدا کنیم. اما باید بدانید که انواع روش های جراحی و غیر جراحی برای درمان ان مشکل وجود دارد. خروپف ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون مشکلات بینی و انسداد آن پدید آید. همچنین بروز برخی مشکلات در گلو ، کام یا نرم بودن بافت مجاری تنفسی نیز می توانند سبب خروپف شوند.

آیا بعد از عمل بینی می شود از خروپف کردن جلوگیری کرد؟

در بسیاری از افراد ممکن است خروپف کردن آزاردهنده باشد. در اصل بیشتر افرادی که نزدیکمان می خوابند را آزار می دهد. همچنین  روی الگوی‌تنفسی هم تاثیرگذار خواهد بود. گاهی اوقات خروپف کردن در خواب باعث ازبین رفتن کیفیت‌ خوب‌ خوابتان می‌شود.

اگر خودتان هم کمی تحقیق روی رینوپلاستی کنید یک راه حل ممکن پیدا می کنید.

اما آیا رینوپلاستی این خروپف رو متوقف می کنه؟حالا اول از همه این خروپف از چیست و چه عواملی منجر به خروپف کردن می شود؟

خروپف کردن یک صدای بلند و ازاردهنده ایستکه موقع خواب باعث لرزش بافت های ریلکس گلو می شود. زمانی که جریان هوا از آن می گذرد.

خروپف کردن به دلایل زیر رخ می دهد

  • نوشیدن الکل قبل از خوابیدن
  • پربودن بینی بخاطر سرد بودن هوا
  • شکل دهان و سقف دهان
  • انحراف بینی و موقعیت خواب
  • مشکلات راه هوایی بینی
  • آپنای خواب

منیع



:: موضوعات مرتبط: زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 ارديبهشت 1402 | نظرات ()