نوشته شده توسط : شکری

اشخاص زیادی وجود دارند که بر اثر بی حوصلگی، استرس های زیاد و ... اولین چیزی که به سراغ آن می روند غذا است. به این اختلال بولیمیا یا پرخوری عصبی گفته می شود. پرخوری در این افراد به یک وسواس تبدیل می شود. افرادی که به پرخوری عصبی مبتلا هستند، در صدد پیدا کردن بهترین روش لاغری هستند. در ادامه با انواع روش های لاغری آشنا می شوید.

علائم ابتلا به پرخوری عصبی چیست؟

  • تلاش برای پنهان کردن رفتارهای پرخوری، تنها غذا خوردن
  • فقدان کنترل بر روی خوردن، خوردن تا زمان ناراحتی جسمی و درد
  • خوردن در زمان خواب بقیه و جایگزین کردن خوراکی هایی که خورده شده است
  • خوردن مقدار زیادی غذا بدون تغییر مشهود در وزن
  • ناپدید شدن غذاها، پنهان کردن جعبه های خالی و بسته بندی ها در مکان های مختلف
  • نوسان بین پرخوری و روزه داری متناوب؛ وعده های غیر کامل یا فقدان غذا خوردن

روش های درمان پرخوری عصبی

پرخوری عصبی در اغلب موارد ریشه روحی و روانشناختی دارد؛ از این رو برای درمان این اختلال در ابتدا باید نوع پرخوری عصبی و علت به وجود آمدن آن در فرد را بررسی کرد. با توجه به نوع پرخوری عصبی، از روش‌های درمانی متفاوتی برای درمان پرخوری عصبی می‌توان استفاده کرد.

روش های لاغری

برای درمان چاقی و کاهش اضافه وزن می تواند از انواع روش های لاغری استفاده کنید. یکی از انواع روش های لاغری استفاده از رژیم های لاغری است. انواع رژیم های لاغری وجود دارند که برخی از آنها را معرفی می کنیم:

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی محبوب و شناخته شده برای سریع لاغر شدن است و افراد مشهور زیادی برای کاهش وزن از این رژیم لاغری استفاده کردند. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری به نظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است!

رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای در واقع عادت‌ها و رژیم غذایی افرادی است که در اطراف دریای مدیترانه زندگی می‌کنند. به همین دلیل است که در این رژیم غذایی محدودیت‌های عجیب و غریب رژيم‌های لاغری دیگر دیده نمی‌شود. این نوع رژیم غذایی شامل میوه، سبزیجات، غلات، غذاهای دریایی، آجیل، حبوبات و روغن زیتون است. در رژیم مدیترانه ای جایی برای گوشت قرمز و غذاهای شیرین وجود ندارد و همچنین لبنیات به مقدار کمی در این نوع رژیم غذایی یافت می‌شود. رژیم مدیترانه ای، یک نوع رژیم غذایی معتبر، شناخته شده و مورد تأیید در سراسر دنیاست. از این نوع رژیم غذایی برای کاهش وزن، سلامت قلب و درمان بیماری‌ها نیز استفاده می‌شود.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

در سال های اخیر مشاهده گر این هستیم که افراد زیادی به دنبال ورزش ها برای خفظ سلامتی و تناسب اندام می روند. اما برخی از افراد هم هستند که از ورزش برای لاغری استفاده می کنند. ورزش های متنوعی برای کاهش وزن و یا تناسب اندام وجود دارد که برای لاغری بسیار مفید هستند. در ادامه با برخی از این ورزش ها و به خصوص لاغری با پیاده روی بیشتر آشنا می شوید.

لاغری با ورزش

همانطور که گفتیم ورزش های متفاوتی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. این ورزش های مخصوص برای لاغری موضعی استفاده می شود. این ورزش های لاغری عبارتند از:

برای اینکه متوجه شوید که چقدر نیاز به کاهش وزن دارید می توانید با محاسبه bmi متوجه بشوید. ورزش هایی همانند اسکات می تواند به شما به عنوان ورزش برای لاغری پا کمک کند.

کالری سوزی با پیاده روی چگونه است؟

باید تا الان متوجه شده باشید که میزان کالری که در زمان پیاده روی می سوزانید در همه یکی نمی باشد بلکه این کالری سوزی بر اساس وزن و شدت و مدت زمان پیاده روی متفاوت است در واقع افرادی که پیاده روی می نمایند اگر وزنشان زیاد باشد میزان کالری که می سوزانند بیشتر بوده البته باید بدانید در زن و مرد این میزان متفاوت می باشد و نتایج نشان می دهد که میزان کالری سوزی در مردان در ورزش برای لاغری بیشتر است.

اگر می خواهید میزان کالری سوزی در شما افزایش یابد باید پیاده روی سخت انجام دهید به نحوی که مثلا از تپه یا کوهی بالا بروید و یا پیاده روی در جهت خلاف باد و یا اگر در خانه ورزش می نمایید با تردمیل شیب دار شروع کنید. همچنین می توانید برای این که میزان کالری سوزی شما افزایش یابد یک کوله پستی به همراه داشته باشید.

اگر می خواهید در طول چند هفته نیم الی یک کیلو گرم چربی سوزی داشته باشید باید روزانه به مدت یک ساعت آرام بدوید و یا راه بروید.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

افراد زیادی هستند که امروزه به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند. دغدغه این افراد پیدا کردن بهترین روش لاغری است. برای لاغری و کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را نام می بریم اما باید بگوییم که در این مقاله از دکتر آیتم قصد داریم درمورد رژیم لاغری نوم صحبت کنیم.

انواع مختلف روش های لاغری

برای لاغری و کاهش وزن راه های زیادی وجود دارد از جمله:

ورزش: یکی از مواردی که به افراد در کاهش وزن کمک بسزایی می کند استفاده از ورزش برای لاغری است.

رژیم لاغری سریع: رژیم های لاغری انواع مختلفی دارد اما با توجه به گفته های متخصصان تغذیه، رژیم های لاغری سریع به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از انواع رژیم های لاغری سریع، رژیم آب درمانی است.

رژیم لاغری اصولی: یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری استفاده از رژیم های اصولی است که رژیم لاغری نوم و رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم ها هستند.

عمل های لاغری: افرادی که با استفاده از روش های لاغری قبل موفق به کاهش وزن نمی شوند به سراغ عمل های لاغری می رونهد. پس از محاسبه bmi توسط پزشک می توانند از انواع عمل لاغری که معروف ترین آن ها عمل اسلیو معده است استفاده کنند.

رژیم لاغری نوم

رژیم غذایی نوم یکی از انواع رژیم های مناسب برای افراد است که به کمک آن می توانید به تناسب اندام دست یابید. رژیم غذایی نووم از آن دسته رژیم های غذایی است که بسیار می تواند برای افراد جالب و تاثیر گذار باشد. رژیم نووم یا Noom از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۰۸ به سرعت رشد کرده و به یکی از رژیم های غذایی بیشترین جست و جو  تبدیل شده است. طبق گفته Noom، افرادی که از برنامه خود استفاده می کنند و یک سبک زندگی سالم را در پیش می گیرند می توانند انتظار داشته باشند که هفته ای ۱ تا ۲ پوند (۱/۵ کیلوگرم) وزن کم کنند.

گروه های غذایی Noom

این غذاهای کم کالری هستند و بیشترین غلظت مواد مغذی را در خود دارند، باید همان چیزی باشند که بیشتر از همه می خورید.

سبزیجات دلچسب: سیب زمینی شیرین، اسفناج، کلم بروکلی

میوه ها: سیب، توت فرنگی، بلوبری

نوشیدنی ها: چای و قهوه شیرین نشده

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم شیردهی برای بانوانی مورد استفاده قرار می گیرد که به تازگی مادر شده اند و نگران میزان اضافه وزن خود هستند. شما هم اگر به دنبال یک رژیم لاغری در دوران شیردهی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

مهم ترین نقش در تغذیه هر کودکی را مادر بر عهده دارد. هر مادر در دوران بارداری حداکثر 12 کیلوگرم اضافه وزن پیدا می کند. به همین دلیل اکثر بانوان پس از بارداری به دنبال یک رژیم شیردهی می روند تا بتوانند به وزن ابتدایی خود قبل از بارداری برگردند.

همچنین گفتنی است که تغذیه کودک در دوران نوزادی بسیار مهم است بنابراین مهم است که مادر از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کند. با به کار گیری بهترین روش لاغری می توانند کاهش وزن داشته و لاغر شوند.

چقدر پس از زایمان می توانیم رژیم را شروع کنیم؟

رسیدن به تناسب اندام پس از زایمان بسیار سخت است زیرا برنامه و روتین معمول مادر پس از زایمان به خاطر اضافه شدن یک عضو جدید، تغییر می کند. پس از مدتی حتی برای کاهش وزن می توانید از بهترین ورزش برای لاغری نیز استفاده کنید.  به همین دلیل به مادر باید فرصت داد تا به برنامه جدید زندگی خود عادت کند. پس از آن می تواند به مرور از انواع غذاهای کم کالری استفاده کند. همچنین می تواند لیست غذاهای سیرکننده را در برنامه غذایی خود جای دهد و نم نم به سراغ رژیم شیردهی برود.

اگر بر اساس یک رژیم کالری شماری از همان ابدا پس از زایمان میزان کالری مصرفی خود را کاهش دهند؛ این امر می تواند بر تغذیه نوزاد آن ها تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل نیاز است که از مواد غذایی خوب و مقوی استفاده کنند.

چگونه رژیم شیردهی خود را حفظ کنیم؟

برای اینکه بتوانید رژیم خود را رعایت کنید باید واقع گرا باشید. یعنی با یک الی دو روز رژیم گرفتن انتظار کاهش وزن شدید نداشته باشید. همچنین نباید با محاسبه BMI از خود ناامید شوید. زیرا به مرور می توانید به وزن خود باز گردید. استرس و فشارهای عصبی می تواند شما را به سمت پرخوری عصبی سوق دهد. از این عوامل بپرهیزید.

منبع: https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

محاسبه bmi به شما کمک می کند تا متوجه بشوید که چه مقدار اضافه وزن و یا حتی کمبود وزن دارید. در محاسبه شاخص توده بدنی هر فرد از یک فرمول استفاده می شود. در این فرمول به فاکتورهایی همانند قد و وزن نیاز داریم. فرمول محاسبه bmi بدین صورت است که وزن بر حسب کیلوگرم را بر مجذور قد تقسیم می کنیم.

شاخص توده بدنی مناسب برای هر فرد در سنین متفاوت می تواند مختلف باشد. برای مثال در بزرگسالان شاخص توده بدنی نرمال در محدوده اعداد ۵/۱۸ تا ۹/۲۴ است. اما برای  کودکان و نوجوانان ۲ تا ۱۸ ساله باید فاکتورهای متفاوت دیگری همچون سن، جنسیت، قد و ... را در نظر گرفت.

در این مقاله از سیرا با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: علت ابتلا به بیماری دیابت چیست؟

شاخص توده بدنی چه چیزی را نشان می دهد؟

ممکن است پس از محاسبه BMI خود این سوال برایتان پیش بیاید که این شاخص توده بدنی چه کمکی به شما می تواند بکند؟ در پاسخ بایدبگوییم که این شاخص توده بدنی میتواند تفاسیر مختلفی داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاسیر شاخص توده بدنی بیشتر آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: غذاهای مضر برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر

شاخص توده بدنی بین 18/5 تا 24/9

این بازه از شاخص توده بدنی نشان می دهد که شما یک وزن نرمال دارید و زیاد نیازی به تغییر وزن وجود ندارد. باید بگوییم که افرادی که در این بازه قرار دارند کمتر در معرض بیماری های قلبی و یا مرتبط با چاقی هستند.

شاخص توده بدنی بین 25 تا 29/9

افرادی که در این بازه از شاخص توده بدنی قرار دارند باید بدانند که دچار کمی اضافه وزن هستند. با مراجعه به یک متخصص تغذیه و استفاده از رژیم خای لاغری می توانند به وزن دلخواه خود برسند. همچنین برای این امر می توانند از ورزش های لاغری نیز کمک بگیرند.

شاخص توده بدنی بیشتر از 30

شاخص توده بدنی بیشتر از 30 یک اخطار برای افراد به شمار می آید. اگر سریعا اقدام به کاهش وزن نکنید احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی بیشتر می شود.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم مدیترانه ای یک روش برای لاغری و کاهش وزن است که از سال 1960 شروع به استفاده شد. افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند از راه های متفاوتی  برای کاهش وزن استفاده می کنند. افرادی که با توجه به محاسبه bmi متوجه میزان اضافه وزن شده اند می توانند از راه هایی همچون ورزش برای لاغری و یا انواع رژیم های لاغری سریع و رژیم های لاغری اصولی استفاده کنند. همچنین افرادی هم هستند که میزان اضافه وزن در آنها بیش از حد است و این بیماری تبدیل به چاقی مفرط شده است می توانند به سراغ عمل های لاغری بروند. عمل های لاغری انواع مختلفی دارند.

پر طرفدارترین عمل لاغری که امروزه استقبال زیادی از آن می شود عمل اسلیو معده است. اما گفتنی است که این عمل نیز همانند باقی عمل ها می تواند عوارضی داشته باشد. افرادی که از عوارض عمل اسلیو معده می ترسند بخاطر جلوگیری از پشیمئنی بعد از عمل می توانند از تجربیات افرادی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم لاغری مدیترانه ای

افرادی که ترجیه می دهند از روش های کم تهاجمی برای کاهش وزن استفاده کنند می توانند به سراغ رژیم های لاغری بروند. انواع رژیم های لاغری وجود دارد که رژیم مدیترانه ای جزو دسته رژیم های لاغری اصولی قرار دارد. همچنین باید بگوییم که این رژیم به غذاهای سنتی کشورهایی مثل ایتالیا و یونان بسیار شبیه است. اما شما می توانید از رژیم مدیترانه ای به سبک ایرانی نیز استفاده کنید. افرادی هستند که برای گرفتن نتیجه سریع تر از رژیم مدیترانه ای 30 روزه استفاده می کنند.

گفتنی است که این رژیم لاغری به جلوگیری از بیماری هایی همچون دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند.

اصول استفاده از رژیم مدیترانه ای

در رژیم لاغری مدیترانه ای می توانید از مواد غذایی زیر استفاده کنید:

  • سبزیجات، میوه ها، حبوبات
  • سیب زمینی، غلات سبوس دار، نان
  • انواع ادویه ها، ماهی، غذاهای دریایی
  • روغن زیتون اصل، مرغ و تخم مرغ
  • لبنیات، پنیر و ماست

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

سندروم روده تحریک پذیر از جمله بیماری هایی است که امروزه نام آن بیشتر به گوش می رسد. سندروم روده تحریک پذیر یک نوع بیماری گوارشی است که علائم خفیف تا متوسط آن را می شود در برخی از افراد مشاهده کرد. افرادی وجود دارند که درد شکمی را به طور پی در پی تجربه می کنند بی آنکه بدانند به این بیماری مبتلا هستند. اولین گام برای درمان این بیماری، کسب اطلاعات بیشتر و شناخت این بیماری است.

در ادامه با ما همراه باشید تا بفهمید که آیا به این بیماری مبتلا هستید یا نه؟

سندروم روده تحریک پذیر

سندروم روده تحریک پذیر یک بیماری مرتبط با دستگاه گوارش است که پس از چندی به حالت مزمن نیز در می آید. آمار نشان داده است که تعداد زنان مبتلا به این بیماری بیشتر از مردان است اما باید بگوییم هرکسی احتمال ابتلا به این بیماری را دارد.

این سندروم جزو بیماری های خطرناک نیست اما اگر برای درمان این بیماری اقدام نکنید، ممکن است به مرور زمان دچار دردهای شکمی بشوید.

بیشتر بخوانید: علت بروز ریفلاکس معده چیست؟

دلیل ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر

تحقیقات زیادی بر روی این سندروم انجام شده است اما تا به امروز علت دقیق و اصلی این بیماری مشخص نشده است. اما می توان گفت که دلیل اصلی دخیل شده در این بیماری عوامل میکروبی است. البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

  • رژیم غذایی؛
  • عوامل محیطی مثل استرس؛
  • عوامل ژنتیکی؛
  • تغییرات هورمونی به خصوص در زنان؛
  • عدم توانایی سیستم عصبی مرکزی در کنترل سیستم هضم؛

بیشتر بدانید: روش های درمان خانگی کبد چرب

علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر

تغییر در عادات دفع مدفوع؛

  • درد و گرفتگی شکم؛
  • احساس خالی نشدن روده پس از دفع مدفوع؛
  • عبور مخاط از راست روده؛
  • تورم یا نفخ شکم؛
  • نیاز ناگهانی و فوری به دفع؛

علائم این بیماری در اکثر مواقع پس از غذا خوردن تشدید پیدا می کنند. البته گفتنی است که این علائم ممکن است تا چندین روز طول بکشند.

منبع: https://www.sira.fit/



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

در دنیای امروز افراد زیادی به دلیل سبک زندگی غلط و پرخوری های عصبی دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. اینگونه افراد به طور پیوسته به دنبال راهی برای کاهش وزن و لاغری هستند. برای کاهش وزن راه های متفاوتی وجود دارد و افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. اما سریع ترین روشی که امروزه افراد زیادی به دنبال آن هستند عمل اسلیو معده است.

روش های لاغری سریع

راه های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد. از جمله رژیم های لاغری. یکی از انواع رژیم های لاغری که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ، رژیم غذایی کاهش وزن در یک ماه.

اما افرادی هستند که به چاقی مفرط مبتلا شده اند. متخصص تغذیه با محاسبه bmi تشخیص می دهد که این افراد آیا کاندید مناسبی برای عمل های لاغری هستند یا خیر.

اگر شاخص توده بدنی شما بیشتر از 30 باشد، شما می توانید از انواع عمل های لاغری استفاده کنید.

عمل های لاغری

معروف ترین عمل لاغری که اخیرا افراد زیادی به دنبال آن می روند، عمل اسلیو معده است. اما باید در نظر داشتهباشید که عمل اسلیو معده نیز همانند سایر عمل های جراحی دارای برخی عوارض است. افرادی وجود دارند که از عوارض اسلیو معده می ترسند.

برای کاهش این عوارض می توانید از رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو استفاده کنید.

احتمال ایجاد پشیمانی بعد از عمل اسلیو معده در این افراد زیاد است. بنابر این به این گونه از افراد توصیه می شود تا از تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنند.

رژیم های غذایی

اگر فردی به هر دلیلی نتوانست به سراغ عمل های لاغری برود باید توجه داشته باشد که به کمک رژیم های لاغری می تواند به وزن دلخواه خود برسد. رژیم های متفاوتی وجود دارد که آنها به دو دسته عمومی تقسیم می شوند.

رژیم های لاغری سریع به این صورت هستند که در مدت زمان کوتاهی شما را به وزن دلخواهتان می رساندد اما برای بدن می توانند مضر باشند و البته سرعت بازگشت وزن نیز بسیار سریع است. رژیم شوک سه روزه از جمله این رژیم های لاغری است.

اما باید بگوییم که متخصصین تغذیه توصیه می کنند که از رژیم های لاغری اصولی برای کاهش وزن استفاده کنید. زیرا در این رژیم ها با استفاده از غذاهای کم کالری باعث می شوند که شما کاهش وزن داشته باشید. رژیم مدیترانه ای از جمله این رژیم های لاغری است.

منبع:https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رفلاکس معده یک عارضه است و زمانی این اتفاق برای افراد می افتد که محتویات داخل معده به درون مری باز می گردد. البته که افرادی هم این عارضه را با نام اسید معده نیز می شناسند. اگر این اتفاق برای شما بیش تر از 2 بار در هفته برای شما اتفاق می افتد باید به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

همچنین روش های درمان سریع رفلاکس معده هم وجود دارند. در ادامه با رفلاکس معده اطلاعات بیشتر بدست خواهید اورد.

علائم اصلی رفلاکس معده

رفلاکس معده می تواند علائم زیادی داشته باشد اما برخی علائم خطرناک رفلاکس معده عبارتند از:

  • سکسکه بصورت پی در پی
  • گلودرد مداوم
  • حالت تهوع شدید
  • استفراغ
  • خلط در گلو
  • اختلال در بلع و تنفس
  • بازگشت محتویات معده به دهان
  • تلخی و یا ترش شدگی در دهان

بیشتر بدانید: روش های پیشگیری از دیابت

علت ایجاد رفلاکس معده

معده دارای یک عضله است که در هنگام بلع باز می شود و همچنین پس از آن دوباره بسته می شود. این عضله  اسفنکتر تحتانی مری نام دارد که بصورت حلقوی است. در افرادی که به رفلاکس معده مبتلا می شوند این عضله بطور کامل بسته نمی شود. این امر باعث بازگشت محتویات معده به مری می شود.

بیشتر بخوانید: روش های درمان خانگی کبد چرب

آیا رفلاکس معده با تنگی نفس ارتباط دارد؟

تحقیقات انجام شده نشان داده است که افراد مبتلا به ریفلاکس معده اکثرا بیماری آسم و تنگی نفس را تجربه می کنند. این اتفاق به این دلیل می افتد که زمانی که اسید معده بازگشت پیدا می کند، باعث مسدود شدن دریچه های تنفسی در بدن انسان می شود. این امر باعث ایجاد اختلال در دستگاه تنفسی فرد مبتلا می شود.

چرا زنان باردار به رفلاکس معده مبتلا می شوند؟

یکی از بیماری های رایج رفلاکس معده در بارداری است که افراد مبتلا در این دوران در معرض شدت بیشتری از این بیماری قرار می گیرند. هورمون های بارداری در بانوان باعث شل و گشاد شدن عضلات مری می شود. فشار وارد شده توسط جنین این شرایط را برای مادر سخت تر و حاد تر می کند.

منبع

 



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

امروزه افراد زیادی هستند که از چاقی و اضافه وزن رنج می برند. این اضافه وزن برای تغییر سبک زندگی افراد، رژیم های غذایی غلط و پرخوری های عصبی بوجود آمده است. اینگونه افراد همیشه به دنبال بهترین روش لاغری هستند. برای پیدا کردن یک روش لاغری باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه شما را با انواع روش های لاغری آشنا می کنیم و بطور اختصار درمورد رژیم لاغری کتوژنیک صحبت کنیم.

بهترین روش لاغری

برای لاغری روش های مختلفی وجود دارد. انواع روش های لاغری عبارتند از:

  • ·         رژیم لاغری اصولی
  • ·         عمل های لاغری
  • ·         ورزش برای لاغری

با محاسبه BMI می توانید میزان اضافه وزن خود را مشخص کنید. اگر بیش تر از 30 باشد می توانید با مشاوره پزشک اقدام به جراحی لاغری کنید. معروف ترین آنها عمل لاغری اسلیو معده است.

همچنین ورزش های زیادی برای لاغری و کاهش وزن وجود دارد. افرادی وجود دارند که فقط در بعضی نواحی از بدنشان دچار چاقی و اضافه وزن شده اند. ورزش برای لاغری شکم و پهلو یکی از این ورزش هاست.

 رژیم های لاغری یکی دیگر از این روش ها هستند که برای کاهش وزن بسیار کارآمد اند. پزشکان و متخصصان سلامت توصیه می کنند که برای لاغری از یک رژیم لاغری اصولی استفاده کنید.

انواع مختلفی از رژیم های لاغری وجود دارند که حتی بعضی از آن ها با نام رژیم لاغری سریع شناخته می شوند. برای مثال رژیم لاغری سه روزه یک رژیم لاغری سریع است که توسط پزشکان توصیه نمی شود.

اما یکی از معروف ترین رژیم های لاغری، رژیم لاغری کتوژنیک نام دارد که بوسیله آن می توانید از غذاهای سیرکننده استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک و یا همان رژیم غذایی کتو دنباله رو یک اصل است. افرادی که این رژیم لاغری را استفاده می کنند باید میزان استفاده کربوهیدرات را به حداقل و یا حتی صفر برسانند و به جای آن از پروتئین و چربی استفاده کنند. دلیل اصلی طراحی رژیم لاغری کتوژنیک درمان بیماری صرع بوده است.

از این رژیم لاغری نه تنها برای کنترل بیماری صرع بلکه برای لاغری نیز استفاده می شود که تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن بسیار سریع اتفاق می افتد.

یکی دیگر از مزایای این رژیم لاغری این است که شما به هیچ وجه احساس گرسنگی نمی کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

رژیم غذایی بعد از عمل جراحی اسلیو معده یکی از عوامل مهمی است که در اثر گذاری عمل شما تاثیر دارد. در ادامه با دکتر آیتم همراه باشید تا با عمل اسلیو معده و موارد مرتبط با آن آشنا شوید.

عمل لاغری

افرادی که دارای اضافه وزن و مبتلا به چاقی مفرط هستند اغلب به دنبال راهی آسان برای کاهش وزن هستند. برای کاهش وزن می توان از راه های متفاوتی استفاده کرد:

 

رفتن به سراغ عمل های لاغری آخرین قدم پیشنهادی برای کاهش وزن است. انجام عمل لاغری باید تحت نظر پزشک و با توصیه او انجام شود.

انواع عمل لاغری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی عمل های جراحی لاغری متفاوتی شناخته شده است اما ما قصد داریم شما را با عمل اسلیو معده و عمل لاغری ساسی بای پس معده آشنا کنیم.

عمل اسلیو معده

عمل لاغری اسلیو معده یکی از مهم ترین جراحی‌های کاهش وزن و عمل لاغری است که برای افرادی که به چاقی مفرط مبتلا هستند (BMI بالای ۴۰ دارند) فوق‌العاده عمل می‌کند. شما با محاسبه شاخص توده بدنی می توانید پی ببرید که چقدر اضافه وزن دارید. همچنین باید بدانید نیازمند است که برخی موارد را رعایت کنید همانند رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده.

رژیم غذایی پس از عمل اسلیو معده

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو بصورت زیر است

مرحله اول(۱۰ روز اول) : غذاهای مایع در دمای اتاق ماشمل دو لیتر آب ، و یک و نیم لیتر مایعات دیگر شامل آب گوشت و آب مرغ صاف شده بدون چربی، شیر و دوغ و ماست کم چرب و همچنین سوپ صاف شده.

مرحله دوم(۱۰ روز دوم) : غذاهایی با قوام خمیری صاف و یا مایع غلیظ. غذاهای پوره که حاوی هیچ قطعه مجزا نباشد. این رژیم تحت نظر متخصص تغذیه تجویز میشود.

مرحله سوم(۱۰ روز سوم) : غذاهای رقیق و غذاهایی که به راحتی جویده میشوند مثل گوشت چرخ کرده یا گوشت با تکه های بسیار ریز،سبزی پخته شده و میوه پخته (کمپوت خانگی).

سخن آخر

افرادی هم هستند که از انجام عمل اسلیو معده ترس و هراش دارند. برای اینکه با این عمل بیشتر آشنا شوید می توانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو انجام داده اند کمک بگیرید.

منبع:https://www.dritm.ir/

 



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شکری

شاخص توده بدنی یکی از شاخص هایی است که افراد بوسیله آن می توانند بطور تقریبی میزان اضافه وزن یا کمبود وزن خود را محاسبه کنند شاخص توده بدنی یا BMI مخفف عبارت Body Mass Index  است. از BMI یه عنوان یک معیار سنجش برای قد و وزن افراد استفاده می شود. گفتنی است که میزان شاخص توده بدنی در کودکان و بزرگ سالان متفاوت است. با اندازه گیری میزان BMI می توان فهمید که چه کسی به یک رژیم چاقی نیاز دارد. همچنین چه کسی به انواع رژیم لاغری اصولی و یا سریع. البته در کودکانی که به اضافه وزن دچار هستند نیز می توان از رژیم لاغری کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

همچنین برای افراد مسن و زنان باردار نیزمتفاوت است. برای مثال زنان باردار می توانند از رژیم بارداری استفاده کنند.

نحوه محاسبه شاخص توده بدنی BMI

شاخص توده بدنی از طریق حاصل تقسیم وزن بر مجذور قد فرد محاسبه می شود. شاخص توده بدنی افراد میزان چاقی آنها را اندازه گیری نمی کند بلکه میزان تناسب شخص را نشان میدهد و میزان نسبت چربی بدن به قد.

فرمول BMI = (وزن بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر (قد × قد بر حسب متر) یا به توان 2

تفسیر شاخص توده بدنی افراد

میزان توده بدنی هر شخص نشان دهنده میزان اضافه وزن و کمبود هر فرد است درادامه برخی از این بازه های وزنی را بیان می کنیم.

  • کمتر از۱۸/۵: کمبود وزن (Underweight)
  • بین ۱۸/۵ تا ۲۴/۹: وزن نرمال (Normal Weight)
  • بین ۲۵ تا ۲۹/۹ : اضافه وزن (Overweight)
  • بین ۳۰ تا ۳۴/۹: چاقی درجه ۱ (Obesity Class I)
  • بین ۳۵ تا ۳۹/۹ : چاقی درجه ۲ (Obesity Class II)
  • بیشتر از 40: چاقی مفرط و مرگبار (Morbid Obesity)

به افرادی که BMI آنها بیشتر از 30 الی 35 است توصیه می شود که سریعا به فکر کاهش وزن باشند. برای کاهش وزن می توانند از موارد زیر کمک بگیرند.

یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین روش های کوچک کردن معده عمل اسلیو معده است. البته اگر از این عمل می ترسید میتوانید از تجربه کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند استفاده کنید.

منبع: https://www.dritm.ir/



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 | نظرات ()